A rövid étlapok varázsa
A Five Guys az egyik leggyorsabban növekvő hálózat közel 2000 étteremmel, és több mint 2 milliárd dolláros forgalommal. A koncepció egy kockázatos döntés eredményeként indult, ugyanis az alapító Jerry Murrell megkérdezte a három idősebb fiát, hogy az egyetemi alapjukból nem nyitnak inkább egy éttermet. A fiúk igent mondtak és így indult el a hálózat.
A siker kulcsa az egyszerűségben rejlik már az egységek belső arculata is teljesen letisztult és egyszerű. A vásárló mindenhol a piros-fehér színkombinációval találkozik. Az ételek csomagolása is nagyon egyszerű jó részén még a koncepció logója sem jelenik meg. Jerry számára a minta a Thrasher’s volt, egy olyan kis stand a virginiai tengerparton ahol csak krumplit árulnak, mégis mindig sor volt előtte. Ezt követte a megvilágosodás, hogy nem sok, hanem kevés, de jól összeválogatott, minőségi termékre van szükség.
Az első egység nyitásakor csak hamburgert, sült krumplit és, hotdogot lehetett kapni, az üdítők mellett. Azóta sem bővült komolyan az étlap mind a 2000 étteremben csak ezeket a termékeket, illetve még néhány szendvics, valamint 2014 óta turmixok elérhetőek a vásárlók számára.
A kevés termékkel nem csak a konyha egyszerűsödik, de a hálózat állítja ez a minőség garanciája is. Az alapanyagok közül egyet sem fagyasztanak, a zsömléket helyben sütik, a krumplit helyben vágják és mogyoró olajban sütik. Érdekesség, hogy amikor először kerestek krumpli beszállítót bementek a Thrasher’s-be és megkérdezték, ők hol veszik a krumplit.
Az ételek mindig rendelésre készülnek, ezért többet is kell várni, sőt Jerry egyszer kirakott egy táblát. „Ha sietsz, sok jó hamburgerező van nem messze innen.” Emellett a hálózat alig költ marketingre, abban hisznek, hogy az elégedett vásárló a legjobb reklám.
A Five Guys-nak talán eddigi legnagyobb reklámját is egy elégedett vásárló okozta, hiszen 2009-ben teljesen váratlanul Barack Obama amerikai elnök is meglátogatott egy éttermet, és elvitelre kért néhány hamburgert.
A Five Guys azért sem növelte jelentősen étlapját, mert egy-egy új termék behozása gyakran sokkal, több macerával jár, mint eredménnyel, a legjobb példa erre a McPizza. 1989-ben vezette be a McDonald’s és rövid időn belül 2000 helyen lehetett kapni az új terméket. A pizzához át kellett alakítani az egész konyhát új sütők, hűtők kerültek be, és a dobozokat is valahova rakni kellett, emellett a kiadó ablak nem volt elég széles a drive-thrue-ban, így rengeteg helyen ki kellett bontani a falat és újra tervezni a pizzás doboz méretére.
Az elkészítési idő is hasonló nehézség, hiszen míg egy átlag menü néhány perc alatt megvan, addig a pizzára több mint 10 percet kellett várni, ezzel rombolva a gyorséttermi élményt. A beszámolók szerint a pizzák egyébként meglepően finomak voltak, de vásárlók részben az lassúság, részben a piac telítettsége miatt (Domino’s, Pizza Hut, Little Cesars stb.) nem szoktak át a McPizzára, úgyhogy 2000 óta nem része a menünek.
Ha valaki mégis megkóstolná, Orlandóban még kapható az McDonald’s pizzája.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A szokásos Starbucks arculat, és a kínai látványvilág találkozása.
Új technológiát tesztel a világ egyik legnagyobb pizzeria-lánca, hogy elejét vegye a munkaerő hiánynak.
A szokásokhoz híven összegyűjtöttük idén év végén is, hogy milyen innovációkra lehet számítani jövőre.
Megugrott az érdeklődés az utóbbi években az egészségközpontú éttermek és gasztro-koncepciók után.
Hogyan épült fel Amerika első pizza hálózata és milyen kihívásokkal néz szembe ma.
legolvasottabb

A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
Az előadásokon vállalkozók és induló franchise hálózatok ismerkedhetnek meg a sikeres hálózatépítéssel, marketinggel illetve, hogyan találják meg a potenciális franchise partnereket.
Egyre több a szemüveges, az optika piacon mégis hiány van.
Rengeteg érv szól amellett, hogy az informatikus- és IT-mérnök oktatásba fektessünk. Ehhez kínál lehetőséget a Coders Lab programozó iskola franchise.
Egy fiatal kozmetikai cég modernizálná a magyar szépségipart.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.