Egy hálózat története
A Pizza Hut 1957-ben indult el Kansasben, Dan és Frank Carney 600 dollárt kértek kölcsön szüleiktől amiből, régi sütőket vettek és egy kis üzletet béreltek. Érdekesség, hogy a legtöbb hálózattal ellentétben a Pizza Hut-nak eredetileg is ez volt a neve, ugyanis az étterem tábláján csak 8 betű fért el a pizza 5 tehát 3 maradt, így jött a hut (magyarul kunyhó). A testvérpár egy év után olyan sikeres lett, hogy az egyik barátjukat meggyőzték, legyen franchise partner, így jött létre a második egység Topekában.
A 60-as, 70-es években még a legtöbb mai hálózat nem volt jelen, így egy lényegében szűz piacot tarolt le a Pizza Hut, 1971-re 1000, 76-ra pedig már 2000 étterem fogadta vendégeit az Egyesült Államokban. Ebben az évben vásárolta meg a Pepsi (PepsiCo Inc.) a rendszert, a gyártó célja az volt, hogy üdítőit bevezesse országos hálózatokba.
Az új szakmai menedzsment komoly változásokat hozott a rendszer életébe, 1985-re 5000 étteremet nyitottak, és mire 1997-ben létrehozta a PepsiCo a Yum Brands-t a hálózat 7500 egységet számlált.
A Pizza Hut eddigre “a pizzéria” lett Amerikában, szinte minden nagyobb városban jelen voltak és klasszikus beülős családi élményt nyújtottak, lényegében egyedül a piacon. Folyamatos innováció és egyedi megoldások jellemezték a hálózatot, ilyen volt a Pan Pizza vagy éppen a töltött karima.
Az ezredfordulót követően jöttek az első komoly kihívások, a brand célközönséget szeretett volna váltani, a családokról fiatalokra. Megváltozott a logó, a menü és az arculat, eltűnt a klasszikus piros tetős épület. Legalább ilyen lényeges a konkurencia megerősödése, a 60-ban indult Domino’s a 90-es évekre robbant be a piacra, a hálózat fő fogása a gyors kiszállítás volt, ezzel szemben a Pizza Hut-nak 1986-ig nem is volt házhoz szállítása.
A Pizza Hut azon kevés hálózat közé tartozik, mely elég régóta jelen van a piacon, hogy a világ megváltozzon mellette, a régi beülős éttermeket kisebb kiszállításra fokuszált egységek váltották fel, és mára a legnagyobb kérdés az, hogy majd fél évszázadig világ első vissza tudja-e venni a helyét a Domino’s-tól.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Mit kapnak az átvevők egy több mint 100 országban jelenlévő franchise óriástól?
A közismert pizzéria-lánc tovább terjeszkedne hazánkban.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.