Burger King
Burger King / Az étteremlánc vezérigazgatója tartott előadást a hálózat árazási stratégiájáról
Szerda
2022.06.29.
A Burger King anyacégének vezérigazgatója, Jose Cil tartott előadást, ahol körülírta milyen vezérelvek alapján áraz többek között a Tim Hortons, a Popeye, illetve a Firehouse Subs.
 

Jose szerint az árazás egy művészet, nem lehet egyszerű logikát követni, amikor egy hálózat az árakról dönt az étlapon. A CEO elmondása szerint nem mindig lehet egyszerűen leírni a helyzetet. Az, hogy a beszerzés drágábban történik, nem feltétlen jelenti a fogyasztónál is az árak növekedését - ezt először komoly mérlegelés előzi meg.

A fogyasztói attitűd központi szerepet kap az árazásban Jose elmondása szerint. Az Egyesült Államokban voltak például olyan Burger King átvevők, akik túl agresszíven növelték az árakat. Voltak helyzetek, ahol szerinte túl messzire mentek és ennek az eredményeképp elvesztették az árérzékeny vendégeiket.. "Nehéz visszafelé menni. Mikor volt az utolsó alkalom, hogy bárki is az árak csökkentését látta egy étteremben?" tette fel a kérdést Jose.

Jogosan merül fel a kérdés, hogy egy olyan környezetben, ahol az infláció miatt mind az alapanyagárak, mind pedig a munkabérek növekednek hova máshova vezethet az út, ha nem az árak növekedéséhez?

Jose szerint ilyenkor is megfontolást igényel a döntés. Például a Burger King Whopper hamburgeréből külföldön régen két darabot is lehetett venni 5 $-ért. Az új környezetben a két darabos menü árát 6 $-ra emelték - ez viszont egy olyan lélektani határt lépett át, aminek hatására csökkent az hamburger értéke a fogyasztók szemében.

Az árcsökkentés megtartása helyett, hogy elkerüljék a Whopper elértéktelenedését a vendégek szemében ehelyett inkább kivették azt a dupla-hamburgeres menüből. A Whopper helyett olcsóbb szendvicsek kerültek az akcióba, melynek aztán ismét levitték az árát 5 $-ra.

"Jobb megközelítés ha sok kis lépésben, gyakrabban változtatunk, mintha egy nagy váltással próbálkozunk." mondta Jose, akinek az irányítása alatt a cég jelenleg 29,000 éttermet üzemeltet 120 országban.

A Restaurant Brands International-nél az árazási kérdések mindennaposak, állandóan tesztelik a különböző árazási modelleket a cég brandjeiben. Különösen most releváns ez hiszen az Egyesült Államokban az infláció már olyan méreteket öltött, hogy sok fogyasztó már a bevásárlásainak számát is csökkentette - tette hozzá Jose.


népszerű a fórumban

Bemutatkozik a Zöld Planéta

Mivel a rendszerünkhöz különböző vezetői szinteken lehet csatlakozni, mindenki eldöntheti kinek mi a sok!Itt vannak alternatívák, amik a jelen gazdaságban már nincsenek és...

4 hozzászólás
utolsó 2013.08.24.
Bemutatkozik a Zöld Planéta

Nem attól lesz valaminek létjogosultsága, mert egyes emberek azt mondják róla, hogy életképes! Ettől több kell: Működést kell igazolni,mert az eredmények juttatnak valamit...

4 hozzászólás
utolsó 2013.08.24.
Bemutatkozik a Zöld Planéta

Válaszolok rendszergazdaként és programalkotókét! Ebben az el anyagiasodott világban egy bármilyen pozícióhoz csak szimplán pénzért is hozzá lehet jutni és kapcsolatokkal. A...

4 hozzászólás
utolsó 2013.08.24.
Bemutatkozik a Zöld Planéta

Hol vannak a hozzászólások, fórumozók? Ha ez perspektivikus, akkor mi ez a csend? Vagy túl sok az 5 millió+áfa? üdvözlettel Erdei Ferenc

4 hozzászólás
utolsó 2013.08.22.
Prémium autószerviz hálózat épül

Sajnos nincs és nem is lehet \"prémium autós\" definíció. A futóműnek, féknek, közlekedésbiztonsági alkatrészeknek még a régebbi gépjárműveknél is kivállóan kell működniük....

3 hozzászólás
utolsó 2013.06.25.
Ismét Paris Smile a Syma-ban

Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni az említett üzletilehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel

1 hozzászólás
utolsó 2013.05.24.
Szépség és franchise

Tisztelt cím! Szeretnék részletes tájékoztatást az üzleti lehetőségről!ombodieva@freemail.hu  Köszönettel!

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.23.
Szépség és franchise

Érdeklődöm van-e lehetőség a részletes tájékoztatásra a következő elérhetőségeken: mariann05@freemail.hu +36-30-5830028

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.19.