NFT a franchise hálózatoknál?

A Bitcoin és a blockchain technológia volt az elmúlt évek nagy durranása, habár az előbbit még kerülgetik a nagy hálózatok a blockchain alkalmazására már nyitottabbak. Ahogyan a bitcoin úgy az NFT-k is az utóbbira épülnek, ennek lényege hogy még a kriptovaluták jól funkcionálnak fizetőeszközként, az NFT fizikai termékek helyettesítésére irányul.
Az NFT (nem helyettesíthető token) lényege, hogy kis darabszámban indul útjára, minden tokennek egyedi célja van és a bitcoinnal ellentétben nem oszthatók tovább. Az NFT-k előnye, hogy egyediek, szinte bármi tokenizálható általuk. Kézenfekvő alkalmazásuk a koncertjegyek helyettesítése, de festmények és ingatlanok számára is létrehozható NFT. Minden idők harmadik legértékesebb festménye egy még élő művésztől pont NFT-ként lett értékesítve 69.3 millió dollárért. Míg egy digitális festményhez bárki hozzáférhet, csak a tulajdonosnak lesz NFT-je, hogy igazolja valóban az övé.
Erre a technológiára épül a Domino's, a világ legnagyobb franchise hálózatának is a legújabb kampánya. Ahogyan a McDonald's-nak is számos rajzfilm figurája volt régen, úgy a Domino's történetében is akad néhány. A hálózat "Noid" nevezetű karaktere még a 80-as években készült, mai szemmel kissé furának találnánk egy nyuszi jelmezbe öltözött főgonoszt, akinek a célja, hogy megakadályozza a Domino's pizzáinak célba érését.
Az idejétmúlt marketing eszközt most az NFT kapcsán hozza vissza a köztudatba a pizzalánc. Három darab 3D-s modellt tettek fel aukcióra online. Mindegyik egy-egy a karakter által használt eszközt ábrázol és minden esetben 48 dollárról indult az aukció. Egyenlőre nem tudni, hogy a bevétellel mit kezd a Domino's, habár utaltak rá, hogy a Noid további megjelenéseire fordítanák azt. A Domino's előtt is kísérleteztek már NFT-vel a hálózatok, legutóbb a Taco Bell indított egy NFTacoBells kampányt, amelynek a bevételei a hálózat alapítványához kerültek jótékony céllal.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A TikTok, több mint egymilliárd felhasználójával, mára sokkal több lett, mint egy szórakoztató alkalmazás. Fedezd fel, hogyan vált a platform valódi, fizikai üzletekből álló franchise hálózatok ugródeszkájává!
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.