Összetűzés a csirkés hálózatok között
A Chick-fil-a az Egyesült Államok egyik népszerű burger lánca a rántottcsirkés szendvicseivel és vallásos gyökereivel különböztette meg magát a versenytársaitól. A hálózat alapítója S. Truett Cathy döntött úgy, hogy vasárnaponta valamennyi egység zárva tart, hogy alkalmazottai több időt tölthessenek családjukkal és el tudjanak menni a templomba. Az elsőre idejét múltnak tűnő rendelkezés a mai napig megállta a helyét és az egy nap kiesés ellenére nem érintette negatívan a Chick-fil-a működését.
Júniusban a Pride hónap keretében a legtöbb franchise hálózat külön promócióval készült az LGBTQ+ közösségeknek. Köztük volt a Burger King is, aki az új csirkés szendvicsének eladásai után hamburgerenként 40 centet, összesen 250 ezer dollárt ajánlott fel az egyik legnagyobb LGBTQ+ ügyeket támogató alapítványnak. Egy tweet-ben külön írtak a promócióról és egyben utalást tettek a Chick-fil-a-re is azzal, hogy a promóció "még vasárnap is elérhető lesz" - egy nyilvánvaló provokáció csirkés lánc felé.
A Chick-fil-a egy könnyű célpontot ad a legtöbb nagy hálózat PR osztályának. A vallásos működés azt is jelenti, hogy a hálózat kevésbé nyílt az LGBTQ+ közösség támogatására. Tovább rontja a helyzetüket, hogy a csirkés szendvicsek népszerűségének a növekedésével egyre több versenytársuk jelent meg a piacon. Legutóbb egy másik nagy hálózattal, a Popeyes-al kerültek összetűzésbe szintén a Twitter-en.
A Burger King beszólása egy egyértelmű próbálkozás arra, hogy fölényt szerezzenek a "csirkés szendvics háborúban", melyben mindig is a Chick-fil-a állt nyerésre. A csirkés hamburgerek aránya az éttermek kínálatában 420%-al nőtt 2019 és 2020 között, a Chick-fil-a-nek pedig 41%-os piaci részesedése van ebben a kategóriában még a McDonald's-ot is beelőzve a maga 27%-ával, nem is beszélve a Burger King 3%-áról.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Közép-Európa egyik legnagyobb étteremoperátora 144 Starbucks kávézóval bővítheti tovább hálózatát. Szlovákiába is belépnek.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.