Múzeum franchise-ban
Az induláskor nem is gondolkodtunk a franchise modellben. Azért sem mert alapból is a vártnál jobb ütemben tudtunk terjeszkedni - mondta a Museum of Senses társtulajdonosa Dejan Grbic.
A Museum of Senses 2017-ben, Prágában nyitotta meg először a kapuit. Alig néhány év leforgása alatt négy új egységet hoztak létre Kelet-Európában mielőtt a pandémia megállította a terjeszkedésüket. Ugyanakkor a járvány arra is lehetőséget adott, hogy áttervezzék a stratégiájukat. Dejan elmondása szerint ekkor gondolták újra az üzleti modellt a korábbi tapasztalatok alapján. Ez eredetileg egy vissza lépés volt ugyan a cégnek, de egy hatalmas lehetőség a jövőre nézve.
Az első két egységet egymást követően nyitottátok, hogyan kezeltétek ezt a gyors növekedést?
Az ajánlottól eltérően kezdtünk és rögtön két lokációt menedzseltünk. Eredetileg csak egyet terveztünk Prágában, de később úgy döntöttünk, hogy Bukarestben is nyitunk. Úgy alakult, hogy a két egység közel egyszerre lett kész. Mindkettő rendkívül népszerű volt és sikeresen üzemelt.
Az első két múzeum sikere után további kettőt nyitottunk. Még egyet Romániában és egyet Horvátországban. Ismét tanultunk a hibákból, kiderült hogy a városi lokációk csak szezonálisan működnek és leginkább nyáron termelnek nyereséget. A megtérülés így tovább tartott, egészen 6 hónapig mire nyereségesek lettek - aztán jött a Covid.
Milyen hatással volt a pandémia a hálózatra?
A lezárások bevezetésével mi is gyorsan döntöttünk és mindkét új egységet bezártuk. Egyrészt számoltunk vele, hogy a járvány elhúzódhat, másrészt pedig eleve kevésbé nyereséges lokációkról volt szó.
Hogyan változtatta meg a helyzetet a franchise modell bevezetése?
Az induláskor nem számoltunk a franchise lehetőségével, mert a vállalkozás önmagában is elég sikeres volt. A cash flow elég jó volt ahhoz, hogy magunktól is terjeszkedni tudjunk ezért nem mértük fel a lehetőségeinket. Nem arról volt szó, hogy elutasítottuk a franchise lehetőségét, egyszerűen nem is vettük számba.
Eredetileg 20 egység nyitását terveztük, de gyorsan megtanultuk, hogy szükségünk van helyi partnerekre a dinamikus terjeszkedéshez. Most érkeztünk el oda, hogy készen állunk a franchise hálózat kiépítésére és 2022-ben már több új nyitással is számolunk partnereinken keresztül.
Világszerte terjeszkedtek vagy elsősorban csak Európán belül?
Tanultunk a hibáinkból és régiók vagy országok helyett inkább városokban gondolkodunk. Persze globális szinten tervezünk, de jelenleg még mindig a közeli nagyvárosokat tartjuk szem előtt. Hosszútávon szeretnénk megjelenni az Egyesült Államokban, Kínában és Ausztráliában is.
Milyen az ideális város a számotokra?
Főleg olyan európai nagyvárosokban gondolkodunk mint, amilyen Budapest is. Számunkra fontos, hogy a turizmus mellett legyen egy erős lokális vásárlóerő is, amelyre tudunk építeni.
Milyen az ideális partner?
Motivált átvevőket keresünk. Olyan személyeket, akiket érdekel a téma és nem csak befektetésként szállnának be. Olyanokra van szükségünk, akik személyesen is kapcsolódnak a témához és elkötelezettek iránta.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Rendkívül kevés cég specializálódott edzőpályák építésére és renovációjára, és még ennél is kevesebb kínál franchise lehetőséget. Az Inteko amellett, hogy az egyik legismertebb márka a szegmensben, most franchise hálózat építését is tervezi olyan partnerek bevonásával, akik válaszolni tudnak a sportpályák iránti növekvő piaci igényekre.
A Verbatoria több, mint 20 országban kínál neurometriai tesztelési lehetőséget az emberek veleszületett tehetségének felismerésére és elemzésére. Kiket keres partnernek a hálózatnak?
Mozgatható házakkal rukkolt elő az amúgy foodtruck szektorban működő Sweet Gallery.
Tovább erősíti vezetői szerepét a régióban a Duna House, a cég már idén teljesíti az 5 éves üzleti tervében szereplő 2022-es célkitűzéseit.
A világ vezető közösségi irodákat üzemeltető franchise hálózata Lengyelországban folytatja a menetelését mindamellett, hogy hazánkban is keresi partnereit.
legolvasottabb

Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Az Arby’s erős 2015-ös értékesítési adatokat jelentett Amerikában. Most ugyanezt akarják látni külföldön, pl. Magyarországon is.
Lettország nem egy nagy piac, mégis többtucat sikeres koncepciónak ad otthont. Mostantól egy új, országos franchise portál könnyítheti meg a magyar márkák terjeszkedését a Balti régióban.
Petrov Krisztina háromgyermekes anyukaként vágott bele saját franchise vállalkozásába, miután találkozott az Indiso sóterápiával.
Komplex támogatás, megfelelő üzleti terv, a gyerekek szeretete és elhivatottság. Ez a receptje a tökéletes LCF Kids Klub nyelviskolának.
népszerű a fórumban
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Mivel a rendszerünkhöz különböző vezetői szinteken lehet csatlakozni, mindenki eldöntheti kinek mi a sok!Itt vannak alternatívák, amik a jelen gazdaságban már nincsenek és...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Nem attól lesz valaminek létjogosultsága, mert egyes emberek azt mondják róla, hogy életképes! Ettől több kell: Működést kell igazolni,mert az eredmények juttatnak valamit...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Válaszolok rendszergazdaként és programalkotókét! Ebben az el anyagiasodott világban egy bármilyen pozícióhoz csak szimplán pénzért is hozzá lehet jutni és kapcsolatokkal. A...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Hol vannak a hozzászólások, fórumozók? Ha ez perspektivikus, akkor mi ez a csend? Vagy túl sok az 5 millió+áfa? üdvözlettel Erdei Ferenc
Prémium autószerviz hálózat épül
Sajnos nincs és nem is lehet \"prémium autós\" definíció. A futóműnek, féknek, közlekedésbiztonsági alkatrészeknek még a régebbi gépjárműveknél is kivállóan kell működniük....
Ismét Paris Smile a Syma-ban
Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni az említett üzletilehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel
Szépség és franchise
Tisztelt cím! Szeretnék részletes tájékoztatást az üzleti lehetőségről!ombodieva@freemail.hu Köszönettel!
Szépség és franchise
Érdeklődöm van-e lehetőség a részletes tájékoztatásra a következő elérhetőségeken: mariann05@freemail.hu +36-30-5830028