Kisvállalkozók offline, nagy hálózatok online

KFC
KFC / Az étteremhálózat anyacége egy online rendelésre épülő startuppal erősítette a portfólióját
Kedd
2021.03.30.
A nagy hálózatok tovább erősítenének az online térben.
 

Az Egyesült Államokban fokozatosan megkezdődött a nyitás és egyre több étteremben már a helyben étkezés is lehetséges. A korábbi lezárások a nagy márkáknak és franchise hálózatoknak kedveztek. Ők tudtak a leggyorsabban átállni az online rendelésre mindezt komoly áldozatok nélkül. A kisebb étteremláncok és önálló éttermek nehezebben boldogultak a váltással és a hiányzó márkaérték miatt az elérésük is kisebb volt online. Most a nyitás miatt ezek a független egységek kerülnek előnybe, elkerülhetetlen ugyanis, hogy a hozzájuk korábban visszajáró vendégek egy része abbahagyja az online rendelést.

Ebből is látszik, hogy az elvitel/házhozszállítás elsősorban a franchise hálózatoknak kedvezett. Pontosan ezért, a nagy láncok többsége (KFC, Burger King, McDonald's) rászeretne ülni a trendre, így mind olyan étteremtervekkel rukkolt elő, amelyek alapterülete csökkent, a vendégtér egy része eltűnt, a konyha pedig megnőtt. Amerikában a népszerű drive-through-ra, illetve a növekvő mennyiségű online rendelésekre alapozva.

A KFC anyacége, a Yum Brands például most vásárolt fel egy izraeli startup-ot. A fejlesztők egy olyan app-on dolgoznak, mely chat-szerűvé tenné az online rendeléseket. A cég szoftvere meglévő közösségi oldalak felületeit használja, így akár egy Messenger vagy egy Whatsapp üzenet keresztül is lehet rendelni. A KFC eddigi tesztjei alapján a vendégek akár 60 másodpercen belül is le tudtak adni vele rendelést.

A Yum Brands nem az egyetlen hálózat, amely tech cégekben keresi a megoldást. Az összes nagy láncnál nőttek az ilyen jellegű innovációs kiadások, a listát a McDonald's vezeti, ahol már a pandémia előtt megkezdődött az átállás egy modernebb étterem irányába, a kioszkok kialakításával.


népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.