Karcsúsítja hálózatát a Starbucks

A cég adózott eredménye 19%-al nőtt a negyedévben, 279 millió dollárról 333 millióra, az értékesítési árbevétel 3,3 milliárd dollárra nőtt, ami 13%-os növekedést jelent.
Csütörtök
2012.08.02.
A harmadik negyedévi jelentések szerint továbbra is erősek a kávéházlánc eredményei, de ennek ellenére kénytelen lesz bezárni néhány üzletét.
 

Az legismertebb amerikai kávézó hálózat múlt heti közlése szerint bezárni kényszerülnek egyes nyugat-európai egységeiket, amelyek a várakozásokon alul teljesítenek. Ennek ellenére a harmadik negyedévben is eredményesen teljesített a Starbucks, kiváltképp az Egyesült Államok piacán. Ennek is köszönhető, hogy a cég adózott eredménye 19%-al nőtt a negyedévben, 279 millió dollárról 333 millióra, amely részvényre vetítve 43 centet jelent. Az értékesítési árbevétel 3,3 milliárd dollárra nőtt, ami 13%-os növekedést jelent. A ciklus alatt 231 új üzletet nyitottak világszerte, beleértve a 600-adik kínai egységet, valamint Finnország és Costa Rica első Starbucks kávézóját.

Nyugat-Európában már korábban is akadtak nehézségei a vállalatnak: „Továbbra is Európa jelenti a legnagyobb kihívást számunkra. Próbára tesz minket az európai gazdasági helyzet, ami talán még rosszabbodott is a negyedév alatt.” – nyilatkozta Troy Alstead, a Starbucks pénzügyi igazgatója.
Azt még nem tudni, hány kávézó húzza le a rolót, és hogy mely országokban, de azt igen, hogy még az idei év végéig sor kerül a bezárásokra.

Magyarországon 2010 óta van jelen a hálózat, és folyamatosan terjeszkedik. Jelenleg hat egységük van és nyár végén nyitják a következőt. Szabó Orsolya, a Starbucks kávézókat –többek között Magyarországon is - üzemeltető AmRest Kft. marketingspecialistája nemrég a következőt nyilatkozta a Trademagazinnak a lánc hazai terjeszkedéséről: „Pontos terveket nem készítünk arra vonatkozóan, hány kávézót nyitunk a következő években – a tulajdonosnak sincsenek ilyen jellegű elvárásai. Az üzletnyitások jelenlegi üteme szerintünk megfelelő, de ha változik, az sem jelent számunkra gondot. A közeli jövőben nem várható üzletnyitás vidéken – a terjeszkedéshez hazai hálózatunknak alaposan meg kell erősödnie, stabil márkát kell teremtenünk, ami megfelelően széles réteget mozgósíthat a vidéki nagyvárosokban”.

(a.c.)


Papp Csaba
újságíró

népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.