Nullától a kétezerig
A Subway-t követő második legnagyobb szendvicsező franchise a Jimmy John's, közel 3000 egységgel rendelkezik a tengerentúlon. A hálózat alapítója, Jimmy viszont annak idején egy fogadás miatt nyitott csak szendvics standot. Megegyezett az apjával, hogy egy 25.000 dolláros kölcsönből vállalkozást indít és ha nem hoz profitot az első évben, akkor elmegy a seregbe, ahogy a testvérei is tették. Jimmy, aki ezt mindenáron el akarta kerülni a vendéglátó szektorban keresett megoldást, nem rendelkezett viszont se éttermi tapasztalattal, se a vállalkozáshoz szükséges üzleti tudással. Annyi biztos volt, hogy hot dog standot nem tud nyitni, hiába volt ez a vágya, hiszen ahhoz 45.000 dollárra lett volna szüksége. Ekkor tért be egy szendvicsboltba, ahol látta, hogy mindössze csak egy hűtő, egy hús szeletelő és egy pénztárgép volt, ami viszonylag alacsony befektetéssel is beszerezhető. A koncepció egyszerűségének a láttán egyből beleszeretett és megnyitotta sajátját.
Teljesen az alapoktól kezdve tanult meg szendvicset készíteni, hónapokon át csak a megfelelő recepteken kísérletezett. Végül pedig négy szendviccsel a menüjén, egy egyetem közelében nyitotta meg az első egységét, amerikai sikercéghez illően egy garázsban.
Az első évben 155 ezer dolláros forgalmat bonyolított le, mely 40.000 profitot hozott a konyhára. Ezt megfelezték apjával, aki akkor még tulajdonos volt az üzletben. A másodikban már 188 ezer forgalom mellett 50.000 dolláros volt a nyereség, habár ezért Jimmy-nek heti 7 napot, napi 15 órában kellett dolgoznia.
Az első időszakban viszonylag lassan növekedett, hiszen kizárólag saját egységeket nyitott, így 8 évvel később is csak 10 étteremmel rendelkezett a koncepció. Ám ekkor a modell váltás mellett döntött és Jimmy külsős franchise szakértőkre bízta a hálózat üzemeltetését, mely segített a gyors terjeszkedésben. A következő időszakban felgyorsult a bővülés és a Jimmy John’s átlépte átlépte a 100 egységes álomhatárt is.
Mint minden hálózat életében a Jimmy John’s-nál is eljött a pont, amikor változtatni kellett a korábbi stratégián, hogy elkerüljék az összeomlást. A partnerek száma olyan dinamikusan nőtt, melyet nem tudott a hálózat szervezete követni, így sok partner központi segítség nélkül maradt és veszteséges lett. Pontosan ezért, egy évre felhagytak a franchise jog értékesítésével Jimmy pedig lejárta a gyengén teljesítő éttermeket, és megpróbálta őket megmenteni. A segítségével a 70 problémás egységből 63 fordult nyereségesre, mindössze 7-et kellett bezárni. Ez a projekt nagyban növelte a márka megítélését a leendő partnerek szemében, hiszen megmutatták, hogy minden átvevőre jelentős figyelmet fordítanak. Emellett a franchise központ kapacitásait is kibővítették, illetve sokkal szigorúbb partner kiválasztási folyamatot vezettek be.
Miben különbözik a Jimmy John's más szendvicsezőktől?
Hazánkban kevésbé népszerű az ilyen típusú gyorsétterem, ám az Egyesült Államokban legnagyobb hálózat is szendvicseket szolgál fel. A Subway inkább a fiatal célközönségeket éri el, nagyobb hangsúlyt kap a saját, egyedi szendvics elkészítése, az egészséges alapanyagok és a friss arculat. A Jimmy John's ezzel ellentétben egy retro hangulatra törekszik, a zöld sárgával ellentétes piros és fekete színekkel meg tudta magát különböztetni a legnagyobb szendvicshálózattól, de más titka is van a sikerének. Az étteremben dolgozók osztoznak a nyereségben, mellyel drasztikuson tudták növelni az eladások számát is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
Az AI-forradalom hátán az étteremláncokkal közösen innovál a tech óriás.
legolvasottabb
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.