Kifizetődnek-e a merész marketingstratégiák?

Akárhova nézzünk az utcán mindenütt reklámok vesznek körül, egy ilyen telített közegben nehéz meglepődni egy új hirdetésen. Magyarországon is folyamatos kihívást jelent egy új, merész anyag összeállítása a marketingügynökségeknek - az utóbbi idők egyik különlegessége a Cofidis tv kampánya -, ám a nyugati fogyasztókat még ennél is nehezebb megfogni.
Érdemes kiemelni a Burger King marketingstratégiáját, a meglepő kampányok mellett tanulságos megvizsgálni a konkurencia-központú gondolkodásukat. A hálózat kommunikációját az elmúlt években a McDonald's-al való versengés határozta meg. A legtöbb koncepció elvből kerüli a versenytársak nevét, a nagyobb kampányokban egyenesen tabu az említésük, hiszen vitatható, hogy ezzel a másik márkát erősítenék. Pontosan ezért érdekesek a Burger King akciói, melyek gyakran a McDonald's akarata ellenére is bevonják a konkurens hálózatot a kampányokba.
Amikor kijött a Stephen King-féle bohócos horrorfilm, az It, akkor a Burger King egy külön kampányt épített rá, hogy a mozifilm végén a McDonald's bohócfiguráját gúnyolja. PR szempontjából előnyösebb megjelenés volt, amikor a béke világnapja alkalmából egy közös hamburgerrel álltak elő McWhopper néven és felkínálták a McDonald's-nak, hogy együtt, mindkét hálózat éttermében elérhető legyen a menü. Ezt akkor a McDonald's elutasította és a médiában kritizálták is érte a Burger King versenytársát. Számos hasonló húzása volt még a hamburgerezőnek: volt, hogy a McDonald's éttermeiből való rendelésre buzdították a fogyasztókat, vagy éppen a saját penészes hamburgerüket használták arra, hogy a McDonald's évtizedek után előkerülő, "műanyag" hamburgereivel összevessék.
A kérdéses marketingstratégia eredménye sem egyértelmű. A McDonald’s a világ második legnagyobb étteremhálózata, az Egyesült Államokban kétszer annyi étterme van, mint a Burger King-nek és egy 2019-es tanulmány szerint a fogyasztók a brand értékét 18-szor magasabbra értékelik, mint a Burger King-et. Fontos azonban figyelembe venni, hogy honnan indult a hálózat, a 2000-es évek elején komoly hátrányba kerültek, a koncepciót leelőzték az új rendszerek. A Subway és a Starbucks vált a McDonald’s új vetélytársává, az elmúlt években azonban sikerült valamelyest visszaszereznie az elvesztett tekintélyből és ennek egy része kétségkívül az aktív marketingkommunikációnak és merész mutatványoknak köszönhető.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
legolvasottabb

Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.