41 egység országszerte / A hálózat az elmúlt évtizedben dinamikus növekedett mind a fővárosban, mind pedig vidéken.
Hétfő
2020.11.16.
Interjú az elmúlt évtized egyik legsikeresebb magyar hálózatának, a BioHair ügyvezető tulajdonosával Perger Gabriellával.
 

Honnan jött a franchise ötlete?

Binder Géza üzlettársammal már 2009 előtt volt egy luxus szalonunk (2000-ben nyílt a Binder Art szalon - szerk.), de a válság begyűrűzésével az emberek visszafogták kiadásaikat, így kettőnk számára már nem volt jövedelmező az a vállalkozás.

Szerettünk volna tovább lépni, és azt találtuk ki, hogy létrehozunk egy másik szalont, amit nem a mesterfodrász neve fémjelez, hanem a koncepciót állítja a központba.

A koncepciónak az volt a lényege, hogy bejelentkezés nélkül érkezhetnek a vendégek, natúr termékeket használunk, és elérhető áron jó színvonalú hajvágást nyújtunk.

Az első BioHair szalon 2010 februárjában nyitott meg a Szent István körúton, és már az első hónapban váratlan siker volt.

Láttuk, hogy kellene még további egységeket nyitni, viszont ehhez hiányzott a tőkénk. Azon kezdtük el gondolkodni, hogyan tudunk növekedni, újabb üzleteket létrehozni külső forrás bevonásával. Megkerestük a Franchise Szövetséget, felvettük a kapcsolatot a Dakexpo-val, és ez a franchise hálózat felépítésének kezdetét jelentette.

Mikor indultatok el franchise-ban?

Még 2010-ben megnyílt az első saját egységünk, és már abban az évben találtunk franchise partnereket, először persze az ismeretségi körünkből. A jelöltek a válság miatt meggyengült egyéb szektorokból (autó kereskedelem, feldolgozóipar) érkező vállalkozók voltak. A modell sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a 2. év végére már 17 BioHair franchise szalon működött és a további években egyre nőtt a csatlakozó partnerek száma.

Milyen szolgáltatásokat nyújtotok a partnereiteknek?

Amellett, hogy jól dokumentált kézikönyvekben átadjuk a know-how-t és betanítjuk a partnereket, központi marketinget folytatunk és szakmailag is támogatjuk őket. A franchise átvevőink nem szakmabeliek, a központ felvételizteti az összes munkatársat, hiszen akármilyen jó az arculat, a marketing, hogy ha a fodrász nem jó, akkor minden hiába.

Az utóbbi években a vendégek kiszolgálási színvonalának folyamatos növelésére felépítettük a BioHair karrier modell rendszerét is, melyben a hálózat fodrászai a BioHair Akadémián történő folyó képzésekkel haladhatnak felfelé a karrier szinteken, és ehhez anyagi és szakmai juttatások társulnak.

Tudjuk, hogy a BioHair márka belső imagének erősödése az egyik komoly versenyelőny napjainkban a hálózat számára.

Hogyan változott a piaci pozíciótok az elmúlt 10 évben?

A BioHair 2017. tavaszától erőteljes felfelé pozícionálásba kezdett, változott a logó, letisztult az arculat, szűk egy év alatt valamennyi szalon megújult, kialakításra kerültek a kiemelt férfi részlegek.
A vendégek értékelték a szalonok fejlesztésére tett erőfeszítéseket, így egy magasabb árszinten sem csökkent a vendégszám.
Ár-érték arányban még mindig az egyik legjobbak vagyunk a piacon.

Mi a siker kulcsa?

A partnerekkel való szoros együttműködés! Amikor elindul egy vállalkozás, rengeteg kérdés merül fel, mi már 20 éve üzemeltetünk fodrász szalonokat, úgyhogy az átvevőknek szinte bármilyen problémáira tudunk választ adni.

A franchise-ban olyan fejlesztéseket tudunk meglépni, amit kisebb méretben nem gazdaságos megvalósítani.

Ilyen például az online sorban állási szolgáltatás, mely nagyon sokat segít a pandémia alatt is, hiszen nem kell várakozni a szalonokban; ha elhatározod, hogy BioHair-be mész, akkor online be tudsz állni a sorba. Pontosan tudni fogod, hogy mennyi a várakozási idő, és mielőtt te következel, üzenetet kapsz, hogy indulj a szalonba. Ott pedig, ahogy, szlogenünk is mondja: „Bejössz, te jössz!”

Egy ilyen program lefejlesztését nem tudja megfizetni egy fodrászat, és soha nem térülne meg még akkor sem, ha már három-öt egységgel rendelkezik.

Hány saját szalonotok van?

Kettő, annál több nem is lehet. A partnereknek sem engedjük, hogy több legyen. Kettőre még lehet figyelni, de 3 szalonban már akár 60 is fodrász dolgozik, amit már nehéz menedzselni. A mintaegységekben ki tudjuk próbálni az új dolgokat, mindent ott vezetünk be először, és ha jól működik és sikeres, csak akkor emeljük át a hálózatba.

Gondolkodtok külföldi terjeszkedésben?

Igen, már gondolkodtunk, és arra jutottunk, hogy ahhoz, hogy egy külföldi terjeszkedés sikeres legyen, olyan partnerre van szükségünk, aki a BioHair master franchise-t venné meg egy adott országra, ott létrehozna egy központot, és ő kezdene terjeszkedni, hálózatot építeni. A mi modellünk lenne lemásolva, természetesen az ottani piachoz igazítva.

Mitől maradhat fent egy hálózat?

A fejlesztések, az innováció! Mi folyamatosan fejlesztettünk, a mostani BioHair a 10 évvel ezelőttivel már összehasonlíthatatlan. Teljes saját márkás, natúr hatóanyagú termékpalettával dolgozunk, nemcsak az arculatot, de az összes folyamatot is folyamatosan standardizáljuk, a szalonokban saját BioHair rádió és tévé adás fut, és a legújabb digitális megoldásokat alkalmazva, ma már Okosfodrászatként fémjelezzük magunkat.


Perger Gabriella / A 2008-as gazdasági válság közepén indította el a vállalkozását.
Franchise tanácsadó