Nem a növekedés, a fejlődés a lényeg!
Honnan jött a franchise ötlete?
Binder Géza üzlettársammal már 2009 előtt volt egy luxus szalonunk (2000-ben nyílt a Binder Art szalon - szerk.), de a válság begyűrűzésével az emberek visszafogták kiadásaikat, így kettőnk számára már nem volt jövedelmező az a vállalkozás.
Szerettünk volna tovább lépni, és azt találtuk ki, hogy létrehozunk egy másik szalont, amit nem a mesterfodrász neve fémjelez, hanem a koncepciót állítja a központba.
A koncepciónak az volt a lényege, hogy bejelentkezés nélkül érkezhetnek a vendégek, natúr termékeket használunk, és elérhető áron jó színvonalú hajvágást nyújtunk.
Az első BioHair szalon 2010 februárjában nyitott meg a Szent István körúton, és már az első hónapban váratlan siker volt.
Láttuk, hogy kellene még további egységeket nyitni, viszont ehhez hiányzott a tőkénk. Azon kezdtük el gondolkodni, hogyan tudunk növekedni, újabb üzleteket létrehozni külső forrás bevonásával. Megkerestük a Franchise Szövetséget, felvettük a kapcsolatot a Dakexpo-val, és ez a franchise hálózat felépítésének kezdetét jelentette.
Mikor indultatok el franchise-ban?
Még 2010-ben megnyílt az első saját egységünk, és már abban az évben találtunk franchise partnereket, először persze az ismeretségi körünkből. A jelöltek a válság miatt meggyengült egyéb szektorokból (autó kereskedelem, feldolgozóipar) érkező vállalkozók voltak. A modell sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a 2. év végére már 17 BioHair franchise szalon működött és a további években egyre nőtt a csatlakozó partnerek száma.
Milyen szolgáltatásokat nyújtotok a partnereiteknek?
Amellett, hogy jól dokumentált kézikönyvekben átadjuk a know-how-t és betanítjuk a partnereket, központi marketinget folytatunk és szakmailag is támogatjuk őket. A franchise átvevőink nem szakmabeliek, a központ felvételizteti az összes munkatársat, hiszen akármilyen jó az arculat, a marketing, hogy ha a fodrász nem jó, akkor minden hiába.
Az utóbbi években a vendégek kiszolgálási színvonalának folyamatos növelésére felépítettük a BioHair karrier modell rendszerét is, melyben a hálózat fodrászai a BioHair Akadémián történő folyó képzésekkel haladhatnak felfelé a karrier szinteken, és ehhez anyagi és szakmai juttatások társulnak.
Tudjuk, hogy a BioHair márka belső imagének erősödése az egyik komoly versenyelőny napjainkban a hálózat számára.
Hogyan változott a piaci pozíciótok az elmúlt 10 évben?
A BioHair 2017. tavaszától erőteljes felfelé pozícionálásba kezdett, változott a logó, letisztult az arculat, szűk egy év alatt valamennyi szalon megújult, kialakításra kerültek a kiemelt férfi részlegek.
A vendégek értékelték a szalonok fejlesztésére tett erőfeszítéseket, így egy magasabb árszinten sem csökkent a vendégszám.
Ár-érték arányban még mindig az egyik legjobbak vagyunk a piacon.
Mi a siker kulcsa?
A partnerekkel való szoros együttműködés! Amikor elindul egy vállalkozás, rengeteg kérdés merül fel, mi már 20 éve üzemeltetünk fodrász szalonokat, úgyhogy az átvevőknek szinte bármilyen problémáira tudunk választ adni.
A franchise-ban olyan fejlesztéseket tudunk meglépni, amit kisebb méretben nem gazdaságos megvalósítani.
Ilyen például az online sorban állási szolgáltatás, mely nagyon sokat segít a pandémia alatt is, hiszen nem kell várakozni a szalonokban; ha elhatározod, hogy BioHair-be mész, akkor online be tudsz állni a sorba. Pontosan tudni fogod, hogy mennyi a várakozási idő, és mielőtt te következel, üzenetet kapsz, hogy indulj a szalonba. Ott pedig, ahogy, szlogenünk is mondja: „Bejössz, te jössz!”
Egy ilyen program lefejlesztését nem tudja megfizetni egy fodrászat, és soha nem térülne meg még akkor sem, ha már három-öt egységgel rendelkezik.
Hány saját szalonotok van?
Kettő, annál több nem is lehet. A partnereknek sem engedjük, hogy több legyen. Kettőre még lehet figyelni, de 3 szalonban már akár 60 is fodrász dolgozik, amit már nehéz menedzselni. A mintaegységekben ki tudjuk próbálni az új dolgokat, mindent ott vezetünk be először, és ha jól működik és sikeres, csak akkor emeljük át a hálózatba.
Gondolkodtok külföldi terjeszkedésben?
Igen, már gondolkodtunk, és arra jutottunk, hogy ahhoz, hogy egy külföldi terjeszkedés sikeres legyen, olyan partnerre van szükségünk, aki a BioHair master franchise-t venné meg egy adott országra, ott létrehozna egy központot, és ő kezdene terjeszkedni, hálózatot építeni. A mi modellünk lenne lemásolva, természetesen az ottani piachoz igazítva.
Mitől maradhat fent egy hálózat?
A fejlesztések, az innováció! Mi folyamatosan fejlesztettünk, a mostani BioHair a 10 évvel ezelőttivel már összehasonlíthatatlan. Teljes saját márkás, natúr hatóanyagú termékpalettával dolgozunk, nemcsak az arculatot, de az összes folyamatot is folyamatosan standardizáljuk, a szalonokban saját BioHair rádió és tévé adás fut, és a legújabb digitális megoldásokat alkalmazva, ma már Okosfodrászatként fémjelezzük magunkat.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó MozgásKlinika lehetővé teszi az izületi fájdalmak hatékony, tartós kezelését - többek között ennek is köszönheti a hálózat robbanásszerű növekedését.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó EverDerm élvonalbeli technológiák alkamazásával, már-már futurisztikus kezelések segítségével különbözteti meg magát más, hagyományos szépséggel foglalkozó cégtől.
Interjú Böjte Balázzsal az EverDerm mester átvevőjével
Gyere el június 21-én a budapesti EverDermben megrendezésre kerülő franchise nyílt napunkra!
legolvasottabb
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Családanya és sikeres vállalkozó
Épp csak a lényeg hiányzik... Ez az írás csak promóció, arról, hogy jaj de jó a Kiwisun. Semmilyen lényegi információt nem tartalmaz, például mennyi az anyagi...
Curves: 50 klub a cél
Szép estét! Érdeklődni szeretnék, van-e lehetőség még Curves klub nyitására Budapesten? Kérem, tájékoztasson az aktuális helyzetről és a nyitási...
Családanya és sikeres vállalkozó
Épp csak a lényeg hiányzik... Ez az írás csak promó, arról hogy jaj de jó a Kiwisun xD Semmilyen lényegi információt nem tartalmaz, mennyi az anyagi vonzata a...
Curves: 50 klub a cél
Szép estét! Érdeklődni szeretnék van e lehetőség még Curves klub nyitására még Budapesten? Válaszát előre is köszönöm
Partnereket keres a Curves
Kedves Eszter! A budapesti Curves helyszíneket itt találja, ha pedig saját Curves klubjának megnyitását tervezné, akkor ide kattintva talál további információt,...
Partnereket keres a Curves
Nagyon tetszik! Érdeklődnék,hogy Budapesten van-e ilyen klub? Ha igen akkor hol van? Szeretnék én is jelentkezni.Eszter
Szépségközpont egyszerűen
A GrupoConcept 9. születésnapja Április elején tartotta fennállásának kilencedik évfordulója alkalmán rendezett összejövetelét a BodyConcept és DepilConcept...
Húsz éves a magyar High-Care
High Care Studio Veszprém: Óváros tér 1.