Szintetikus hús lenne a jövő?

Az innováció az egyik legfontosabb eleme egy franchise hálózat fejlődésének, azonban a szektor két meghatározó szereplője a McDonald’s és a KFC látszólag teljesen külön utat járnak be éppen ezen a területen.
A McDonald’s már évek óta a digitalizáción dolgozik, az elsők között hozták be az éttermekbe az érintőképernyős rendelést, a fejlesztések azonban főleg csak a kiszolgálásra és a vendégtérre koncentrálódtak eddig.
A KFC viszont a felszolgált ételek megújításán dolgozik. Ők voltak a növényi alapú hús első bevezetői, amivel egy hullámot indítottak el a gyorséttermek között, azóta pedig számos versenytársuk ajánl már átmenetileg vagy akár tartósan vegán opciókat. A lánc nagyban hozzájárult az új húsmentes húsok elterjedéséhez – a két legismertebb márkanév jelenleg ezen a piacon az Impossible Foods és a Beyond Meat.
Míg eddig leginkább csak a gyógyszeripar kiváltsága volt a 3D bionyomtatás, mára a KFC is ezzel a technikával próbálja elkészíteni a csirkefalatait. A hálózat egy orosz bioprinter céggel közösen kezdett el a 3D nyomtatással dolgozni egy prototípus megalkotásán.
A technológiai környezetvédelmi szempontból is hatékonyabb a csirkehús imitálásában, mint ha tenyésztéssel kellene ugyanezt megoldani – de a leginkább, még humánusabb. A nyomtatás fele annyi elektromos áramot használ fel, húszonötször kevesebb üvegházhatású gáz kibocsátásával jár és százszor kisebb területen végezhető el, mint a tradicionális farmokon történő tenyésztés.
Fotók: Szabó Viktor, Jason Yuen
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.