Házhoz vinnék a főzést a gyorséttermek?

Magyarországon is akad példa az új „meal kit” trendre. A franchise szektorban a legszembetűnőbben a Zing Burger foglalkozik a témával, a magyar étteremlánc külön brandet épített rá: a „Zing Steak & Co” név alatt árulnak előkészített alapanyagokat.
A dolog lényege, hogy a fogyasztásból élményt faragjon. Ez az eltolódás a szolgáltatások felé gazdasági viszonylatban is egyre erőteljesebb. A fogyasztók már nem csak jól lakni akarnak, hanem egy különleges élményre vágynak.
Erre a trendre épül többek között a Budapest Makery franchise hálózata. A tradicionális éttermekkel szemben a Makery-ben a vendégek főznek, emiatt is nevezik „upside down” koncepciónak. Itt is az étkezés helyett az élmény kerül a központba.
Ezt figyelembevéve nem meglepő, hogy a Makery is házhozszállítással kísérletezik. De egy olyan hálózatnál, ahol nem a termék adja a brandet – mint például a McDonald’s Big Mac-je esetében – mit tud házhoz szállítani az étterem? A Makery esetében a Zing Burger-hez hasonló meal kit jelentette a megoldást, a vendég kézhez kapja a prémium alapanyagokat és egy rövid videó receptet, a főzés pedig már az Ő dolga.
Van valami abban, ha az ember saját maga készít el egy ízletes fogást. Sokak számára már a sikerélmény megéri, de a meal kit bevezetése kifizetődő stratégia a hálózatoknak is. Meglepő módon a siker nem tántorítja el a vendégeket attól, hogy visszatérjenek az étterembe. Hiába tudják, hogy maguk is megtudnák főzni, a kényelem – és talán az ár – továbbra is visszakészteti őket. A vendéglátóhelyek így zavartalanul tudnak üzemelni, miközben egy extra szolgáltatást kínálnak az igazán elkötelezett vásárlóknak.
Egy meal kit bevezetése kihívást jelenthet a megfelelő alapanyagok kiválasztásában és előkészítésében. A Makery és a Zing Burger példája is arra utal, hogy a lehető legegyszerűbb recepteket lehet csak házhoz szállítani. A jelenlegi pandémia helyzetben különösen alkalmas megoldás lehet egy meal kit bevezetése hiszen egyre többen rendelnek házhoz. Külföldön is erősödő tendencia ez, legutóbb például az egyik vezető hamburger hálózat – a Chick-fil-A – is bevezette sajátját.
Fotók: Zing Burger&Co Facebook, Budapest Makery Facebook
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.