Footlong
Footlong / A Subway neves szendvicse régóta fejfájást okoz a rendszergazdának és a partnereknek egyaránt
Péntek
2020.06.26.
Az amerikai étteremlánc, a Subway, az egyik legnagyobb dilemmáját, épp az egyik legsikeresebb terméke okozza.
 

2008 és 2011 között egy különös ajánlattal vált ismertté a Subway külföldön, ekkor vezették be az "5$ Footlong" szendvicset: 5 dollárért egy láb hosszú (0.3 méter) szendvicset lehetett venni minden Subway étteremben. Erre külön, agresszív marketing kampányt építettek, amely hozzájárult a hálózat gyors terjeszkedéséhez, ez az akció volt egyik építőköve a Subway sikerének.

A Footlong szendvicset azóta többször is visszahozták a menüre, azonban minden alkalommal egyre nehezebbé vált a bevezetése, most pedig ismét ezzel próbálkozik a szendvicslánc - 2018 óta először. Habár az Államokban a fogyasztók körében népszerű az akció, az átvevők ellenállóbak, a hálózaton belül szervezkedő partnerek csoportja örökre lemondana róla.

"Évekkel ezelőtt lemondtunk az öt dolláros footlong szendvicsről, amikor számos próbálkozás után sem sikerült nyereségessé tenni az éttermek számára." Írta egy levélben tagjainak az Észak-Amerikai Subway Átvevők Szövetsége. Állításuk szerint az első változat óta nem voltak képesek az akció által generált forgalom növekedéssel kiegyensúlyozni a szendvics által generált veszteséget.

Az infláció - és számos más tényező - miatt ugyanis egy 5 dolláros szendvics 2020-ban egyszerűen nem fedezi a különböző alapanyagok és emberi erőforrás költségeit, ahogyan azt 2008-ban még sikerült. Az amerikai átvevőket tömörítő szövetség nem hajlandó ismét beállni az akció mögé és miután a kampány önkéntes alapon menne, így nem is kötelező kiszolgálniuk a vendégeket. A minimum feltétel az lenne, hogy a meglévő szendvics mellé egy kombót csatoljon a központ, azaz magasabb áron üdítővel vagy kiegészítő termékekkel kerülne csak fel az étlapra az ajánlat. Amíg ez nem történik meg addig nehezen tudnák az átvevők ellensúlyozni a költségeket, nem hogy nyereséget generálni.

A recesszióban debütáló szendvics most a koronavírus közepette térne vissza ismét, azonban az időközben átrendeződő gazdasági helyzet és a növekvő költségek útját állhatják az ismételt bevezetésnek.

 

Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.