Az 5 dolláros probléma
2008 és 2011 között egy különös ajánlattal vált ismertté a Subway külföldön, ekkor vezették be az "5$ Footlong" szendvicset: 5 dollárért egy láb hosszú (0.3 méter) szendvicset lehetett venni minden Subway étteremben. Erre külön, agresszív marketing kampányt építettek, amely hozzájárult a hálózat gyors terjeszkedéséhez, ez az akció volt egyik építőköve a Subway sikerének.
A Footlong szendvicset azóta többször is visszahozták a menüre, azonban minden alkalommal egyre nehezebbé vált a bevezetése, most pedig ismét ezzel próbálkozik a szendvicslánc - 2018 óta először. Habár az Államokban a fogyasztók körében népszerű az akció, az átvevők ellenállóbak, a hálózaton belül szervezkedő partnerek csoportja örökre lemondana róla.
"Évekkel ezelőtt lemondtunk az öt dolláros footlong szendvicsről, amikor számos próbálkozás után sem sikerült nyereségessé tenni az éttermek számára." Írta egy levélben tagjainak az Észak-Amerikai Subway Átvevők Szövetsége. Állításuk szerint az első változat óta nem voltak képesek az akció által generált forgalom növekedéssel kiegyensúlyozni a szendvics által generált veszteséget.
Az infláció - és számos más tényező - miatt ugyanis egy 5 dolláros szendvics 2020-ban egyszerűen nem fedezi a különböző alapanyagok és emberi erőforrás költségeit, ahogyan azt 2008-ban még sikerült. Az amerikai átvevőket tömörítő szövetség nem hajlandó ismét beállni az akció mögé és miután a kampány önkéntes alapon menne, így nem is kötelező kiszolgálniuk a vendégeket. A minimum feltétel az lenne, hogy a meglévő szendvics mellé egy kombót csatoljon a központ, azaz magasabb áron üdítővel vagy kiegészítő termékekkel kerülne csak fel az étlapra az ajánlat. Amíg ez nem történik meg addig nehezen tudnák az átvevők ellensúlyozni a költségeket, nem hogy nyereséget generálni.
A recesszióban debütáló szendvics most a koronavírus közepette térne vissza ismét, azonban az időközben átrendeződő gazdasági helyzet és a növekvő költségek útját állhatják az ismételt bevezetésnek.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A gyors éttermek már nyugaton se olcsók
/2025.08.18.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
legolvasottabb
Mennyibe kerül egy McDonald’s?
/2022.02.02.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Miben más a magyar piac és lesz itt valaha Amerika?
Miért működik a DODO franchise-ban, és miben tér el a többi futár cégtől?
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.