Az 5 dolláros probléma
2008 és 2011 között egy különös ajánlattal vált ismertté a Subway külföldön, ekkor vezették be az "5$ Footlong" szendvicset: 5 dollárért egy láb hosszú (0.3 méter) szendvicset lehetett venni minden Subway étteremben. Erre külön, agresszív marketing kampányt építettek, amely hozzájárult a hálózat gyors terjeszkedéséhez, ez az akció volt egyik építőköve a Subway sikerének.
A Footlong szendvicset azóta többször is visszahozták a menüre, azonban minden alkalommal egyre nehezebbé vált a bevezetése, most pedig ismét ezzel próbálkozik a szendvicslánc - 2018 óta először. Habár az Államokban a fogyasztók körében népszerű az akció, az átvevők ellenállóbak, a hálózaton belül szervezkedő partnerek csoportja örökre lemondana róla.
"Évekkel ezelőtt lemondtunk az öt dolláros footlong szendvicsről, amikor számos próbálkozás után sem sikerült nyereségessé tenni az éttermek számára." Írta egy levélben tagjainak az Észak-Amerikai Subway Átvevők Szövetsége. Állításuk szerint az első változat óta nem voltak képesek az akció által generált forgalom növekedéssel kiegyensúlyozni a szendvics által generált veszteséget.
Az infláció - és számos más tényező - miatt ugyanis egy 5 dolláros szendvics 2020-ban egyszerűen nem fedezi a különböző alapanyagok és emberi erőforrás költségeit, ahogyan azt 2008-ban még sikerült. Az amerikai átvevőket tömörítő szövetség nem hajlandó ismét beállni az akció mögé és miután a kampány önkéntes alapon menne, így nem is kötelező kiszolgálniuk a vendégeket. A minimum feltétel az lenne, hogy a meglévő szendvics mellé egy kombót csatoljon a központ, azaz magasabb áron üdítővel vagy kiegészítő termékekkel kerülne csak fel az étlapra az ajánlat. Amíg ez nem történik meg addig nehezen tudnák az átvevők ellensúlyozni a költségeket, nem hogy nyereséget generálni.
A recesszióban debütáló szendvics most a koronavírus közepette térne vissza ismét, azonban az időközben átrendeződő gazdasági helyzet és a növekvő költségek útját állhatják az ismételt bevezetésnek.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Egy jól működő vállalkozást szeretnél franchise rendszerré alakítani és terjeszkedni? Íme néhány fontos szempont, amit érdemes figyelembe venned egy franchise koncepció kialakításakor.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.