A McDonald's számára is kihívás a jelenlegi helyzet
Januárban Kevin Ozan franchise igazgató még arról számolt be, hogy 2019 utolsó negyedévében több, mint 500 egységet építettek át, így már 10.000 étterem sikeres átalakításán van túl a hálózat. A felújítások magukban foglalják a digitális rendelést, a kioszk automatákat, illetve kialakítottak pár perces parkoló helyeket is azon vásárlók számára, akik telefonon szeretnének rendelni és fizetni.
Két hónappal ezelőtt még meredeken emelkedtek a McDonald’s bevételi, az egységenkénti értékesítés 7.2%-kal növekedett, sőt mi több az Egyesült Államokban ez a szám 8.1% volt. De ahogy világszerte bezárásra kényszerítették az éttermeket komoly visszaesés következett, márciusban az amerikai egységek forgalma 13.4%-kal csökkent, ez jelentéktelennek tűnhet, ha azt nézzük, hogy a külföldi gyorséttermeiknél a visszaesés 34.7% volt.
Jelenleg világszerte a McDonald’s-ok 75%-a működik, az Egyesült Államokban az éttermek 99%-a funkciónál valamilyen formában (ez lehet drive-thru, kiszállítás vagy elviteles rendelés). Csak a bevásárló központokban lévő üzleteket kényszerültek eddig bezárni. A USA-n kívüli egységeknek viszont csak 45%-a maradt nyitva, vannak országok, ahol teljesen be kellett zárni az éttermeket, ilyen Kanada vagy éppen Ausztrália, de majdnem minden más országban is rövidített nyitvatartással és korlátozott a vendég számmal tudnak csak tovább működni.
Kínában már a helyszínek 98%-a kinyitott, de a McDonald’s beszámolói alaplán a kereslet még nem érte el a tavalyi állapotot. Japánban szintén minden egység nyitva van. Az átvevők halasztást kaptak a royalty és a bérleti díj befizetésére, illetve a McDonald’s a beszállítókkal is megegyezett, hogy partnerei később fizethessenek.
Ezenfelül a vezetőség fizetését 25%-kal csökkentik április 15 és szeptember 30 között emellett a cég felhagyott a részvény felvásárlási programjával, ezzel félre rakva további 6.5 milliárd dollárt. A következő pénzügyi jelentését április 30-án közli a hálózat.
„Ez a váratlan helyzet teljesen megváltoztatja a világot, és nekünk alkalmazkodni kell az új valósághoz, ami utána következni. Az egyetlen, ami nem változott az a McDonald’s lényege, hogy megóvjuk az emberek egészségét és biztonságát. Új protokollokat vezetünk be dolgozóink és vásárlóink védelmében, ilyenek a drive-thru szolgáltatásaink, a távolságtartás, védőfelszerelések kötelező viselése, illetve a bevezetett komoly higiéniai előírások.” nyilatkozta Chris Kempczinski, a McDonald’s vezérigazgatója.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
Az AI-forradalom hátán az étteremláncokkal közösen innovál a tech óriás.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.