A McDonald's számára is kihívás a jelenlegi helyzet

McDonald's
McDonald's / A vendéglátószektort különösen érzékenyen érintette a koronavírus.
Szerda
2020.04.29.
Az éttermi szektor óriása sem vészeli át a krízist komoly veszteségek nélkül, csak a központi kiadásokat már 1 milliárd dollárral csökkentette a hálózat.
 

Januárban Kevin Ozan franchise igazgató még arról számolt be, hogy 2019 utolsó negyedévében több, mint 500 egységet építettek át, így már 10.000 étterem sikeres átalakításán van túl a hálózat. A felújítások magukban foglalják a digitális rendelést, a kioszk automatákat, illetve kialakítottak pár perces parkoló helyeket is azon vásárlók számára, akik telefonon szeretnének rendelni és fizetni.

Két hónappal ezelőtt még meredeken emelkedtek a McDonald’s bevételi, az egységenkénti értékesítés 7.2%-kal növekedett, sőt mi több az Egyesült Államokban ez a szám 8.1% volt. De ahogy világszerte bezárásra kényszerítették az éttermeket komoly visszaesés következett, márciusban az amerikai egységek forgalma 13.4%-kal csökkent, ez jelentéktelennek tűnhet, ha azt nézzük, hogy a külföldi gyorséttermeiknél a visszaesés 34.7% volt.

Jelenleg világszerte a McDonald’s-ok 75%-a működik, az Egyesült Államokban az éttermek 99%-a funkciónál valamilyen formában (ez lehet drive-thru, kiszállítás vagy elviteles rendelés). Csak a bevásárló központokban lévő üzleteket kényszerültek eddig bezárni. A USA-n kívüli egységeknek viszont csak 45%-a maradt nyitva, vannak országok, ahol teljesen be kellett zárni az éttermeket, ilyen Kanada vagy éppen Ausztrália, de majdnem minden más országban is rövidített nyitvatartással és korlátozott a vendég számmal tudnak csak tovább működni.

Kínában már a helyszínek 98%-a kinyitott, de a McDonald’s beszámolói alaplán a kereslet még nem érte el a tavalyi állapotot. Japánban szintén minden egység nyitva van. Az átvevők halasztást kaptak a royalty és a bérleti díj befizetésére, illetve a McDonald’s a beszállítókkal is megegyezett, hogy partnerei később fizethessenek. 

Ezenfelül a vezetőség fizetését 25%-kal csökkentik április 15 és szeptember 30 között emellett a cég felhagyott a részvény felvásárlási programjával, ezzel félre rakva további 6.5 milliárd dollárt. A következő pénzügyi jelentését április 30-án közli a hálózat.

„Ez a váratlan helyzet teljesen megváltoztatja a világot, és nekünk alkalmazkodni kell az új valósághoz, ami utána következni. Az egyetlen, ami nem változott az a McDonald’s lényege, hogy megóvjuk az emberek egészségét és biztonságát. Új protokollokat vezetünk be dolgozóink és vásárlóink védelmében, ilyenek a drive-thru szolgáltatásaink, a távolságtartás, védőfelszerelések kötelező viselése, illetve a bevezetett komoly higiéniai előírások.” nyilatkozta Chris Kempczinski, a McDonald’s vezérigazgatója.


Franchise tanácsadó

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A prémium pékségek francia ősatyja /2024.09.03.

A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.

Franchise körkép: hódítanak külföldön a mobil éttermek /2024.07.23.

10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Franchise körkép: Kerekes fagyi /2024.05.24.

Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.

Hogyan trükköznek a vásárlókkal az étteremláncok? /2024.05.02.

Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.

népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.