A Baltikum legjobb steakháza
A Steiku Haoss Lettország egyik legismertebb étterme. A Riga központjában található steakházat a Cima család három generációja óta üzemelteti. A díjnyertes étteremmel szerzett több mint 17 éves sikeres működési tapasztalat után a Steiku Haoss tovább kívánja bővíteni hálózatát Európában. „Nem rég jutottunk el arra a szintre, hogy készen állunk tapasztalatunkat megosztani másokkal” - mondta Inga Cima, steakház tulajdonosa.
A világon kevés olyan franchise lehetőséggel találkozhat az ember, mint a Steiku Haoss. A rendszer különlegessége, hogy míg a legtöbb franchise új egységek nyitásában gondolkodik. A Steiku elsősorban meglévő éttermek, steakházak bevonásával kívánja bővíteni hálózatát. A már működő vendéglátó egységek, így egy nemzetközi tapasztalattal is rendelkező csapat irányítása mellett fejlődhetnek, már máshol kipróbált receptekkel tudják megújítani termékpalettájuk.
Steiku Haoss – King of Steaks
A Steiku Haoss a letteknél piacvezető Cantus csoport része, melyhez a Baltikum számos más híres vendéglátó egysége is tartozik. A Cantus Group folyamatosan fejlődik és gyarapszik az első rigai étteremük megnyitása óta. „Sikerünket a sok éves tapasztalat, a minőség és az egyediség biztosítja, ez különböztet meg minket a térség többi éttermétől” - magyarázza Inga Cima, a Steiku Haoss és a Cantus Group tulajdonosa.
De hogyan változtatta át a Cima család az először souvenir boltként működő üzletet étteremmé és steakházzá?
A Steiku története 2003-ban kezdődött, amikor megnyitották az első egységüket, hogy újjáélesszék a vadnyugati stílusú vendéglátást az országban. „Emlékszem még arra a napra több mint 17 évvel ezelőtt, amikor három napunk volt arra, hogy eldöntsük, elkezdjük-e ezt az új vállalkozást” - emlékszik vissza Inga.
A Steiku Haoss több egy kulináris élménynél, hiszen ez maga a konyhaművészet csodája, a legkisebb falattól a steakig és a teljes menüig. Az étteremben a steak a legfontosabb - gondosan kiválasztva, előkészítve és fűszerezve, kiváló szakácsokkal. Első pillantásra úgy tűnhet, hogy az étterem étlapján a steak dominál, de vannak tengeri és vegetáriánus fogások is.
Az út a sikerhez
A Steiku Haoss olyan, mint egy nagy összetartó család, legfontosabb értékei a vendégszeretet és a családi értékek. „A minőségi vendéglátásra összpontosítunk, hogy vendégeink érezzék szívesen látjuk őket, számunkra az elégedettségük a legfontosabb” - mondja Inga Cima.
A vadnyugati hangulat önmagában megéri az utat. A design - a lett építészek segítségével -, olyan érzést kelt, mintha egy klasszikus western film díszletében foglalnánk helyet. A belső tér és légkör megkülönbözteti Steiku Haoss éttermet Riga összes többi éttermétől. Amikor a vendég először lép be az üzletbe, az antik bútorok és dekorációk egyedi gyűjteményének látványa fogadja.
A látogatok többsége (körülbelül 70%-a) férfi, akik kiváló steaket kívánnak elfogyasztani. Az étterem az alapanyagot Új-Zélandról, Ausztráliából, az Egyesült Államokból, Argentínából, Brazíliából, Írországból vagy Lettországból rendeli.
Franchise terjeszkedés
A legtöbb ember fél attól, hogy saját vállalkozást indítson, a franchise egy kiváló alkalom arra, hogy saját üzleti vállalkozást egy tapasztaltabb szereplő segítségével és támogatásával működtessünk. Inga Cima ajánlata: „Szeretnélek ösztönözni téged, hogy ne félj a nehézségektől, és bízz a hálózatunkban. 15 éves működésünk során számos hibát elkövettünk, de már ismerjük a sikeres üzemeltetés titkát! Alig várjuk, hogy a közép-európai húsimádóknak is megmutassuk varázslatos ízvilágunkat!"
Vedd fel a kapcsolatot ma Steiku Haoss-val, ha felkeltette a koncepció az érdeklődésedet!
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Virág 2006-ban zongora tanárként kezdett dolgozni, majd az állami oktatási rendszerben éneket is tanítanott. 2023-ban viszont úgy döntött, saját vállalkozásba kezd és a lengyel Edukido-hoz csatlakozva ma már játékos, kreatív órákat tart Lego építőkockákkal gyermekeknek.
Novemberben lezajlott a Magyar Franchise Szövetség évzáró rendezvénye, ahol szakmai előadókkal és kerekasztal beszélgetéssel zártuk az évet.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.