Csirkés szendvicsháborúk

A McDonald's nem csak idehaza népszerű étteremlánc, de otthonában az Egyesült Államokban is a vezető szereplők között van. Az utóbbi időben azonban egy különös problémával kellett szembenéznie a gyorséttermi óriásnak. A franchise átvevők nyomására a hálózat végre beadta a derekát és egy teljesen új csirkés szendvicset vezetett be.
Ez látszólag mindennapi jelenség, hiszen jellemző, hogy az étteremláncok néhány havonta valami újjal rukkolnak elő. De ebben az esetben érdekes történet áll a McDonald's döntése mögött.
A sztori egy rivális hálózattal kezdődik. A Chick-fil-a Magyarországon nincs jelen ugyan, de az Államokban egy gyorsan feltörekvő hálózatnak számít, amely különösen az utóbbi időben kavarta meg az álló vizet.
Habár a McDonald's 13.000 egységéhez képest elenyészőnek tűnhet a Chick-fil-a 2.400 egysége, a helyzetet árnyékolja, hogy még 2017 óta a McDonalds 122 egységet kényszerült bezárni, addig Chick-fil-a 175-öt nyitott. Az elmúlt 12 évben a hálózat megduplázta az egységeit.
A csirkés szendvicséről ismert Chick-fil-a trendet indított és több hálózat is harcba szállt a vevőkért. A helyzetet fokozta, amikor a Popeyes - egy másik népszerű étteremlánc - kihozta a saját csirkés hamburgerét. A két hónapra készülő készletet két hét alatt betermelték a vásárlók, a Popeyes pedig egy 65 millió dolláros média bevételt generált a marketing húzásból. A hálózat forgalma 10%-kal ugrott a szendvics bevezetése után.
Ezt nyilván nem viselték jól a McDonald's átvevők, a hálózat ugyanis nem a csirkéjéről volt ismert, habár a McChicken és a McNuggets régi kedvencek, nem egészen feleltek meg a Chick-fil-a típusú ropogós, panírozott trendnek. A partnerek egyre nagyobb nyomást helyeztek a franchise központra, hogy hozzanak ki valamit, ami feltudja venni a versenyt a Chick-fil-a-vel. Egy felmérésben a hálózatban üzemeltetők 89%-a szerint a Chick-fil-a jelentette a legnagyobb veszélyt a McDonald's piaci jelenlétére.
A tesztelés alatt álló csirkeszendvicsekbe ízfokozó (monoszódium-glutamát) is került, mely eddig nem volt része a szokásos mekis felhozatalnak, ugyanakkor a Popeyes és a Chick-fil-a is ugyanezt használta saját szendvicseiben.
Egyelőre még nem tudni, hogy be fog-e válni a McDonald's húzása és megtudja-e lovagolni a trendet. De nem feltétlen van szüksége a menü innovációjára, a hálózat már így is kitűnő számokat generált az elmúlt évben hála a technológiai innovációknak, amiket bevezetett éttermeiben. Ha sikerül megtalálniuk a tökéletes csirkés szendvicset, azzal hosszabb távra is bebiztosíthatják a pozíciójukat.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.