Egy franchise hálózat, ahová nehezebb felvételt nyerni, mint a Harvardra

Chick-fil-A
Chick-fil-A / Az Egyesült Államok egyik legjövedelmezőbb gyorséttermi láncca.
Kedd
2019.10.01.
Komplikáltabb a Chick-fil-A hálózat franchise partnerévé válni, mint bejutni a Harvard Egyetemre.
 

A jelentkezők kevesebb mint 1%-a kerül be a hálózatba míg a Harvardra a felvételizők 4,5%-a jutott be a tavalyi évben. 

Egy jó franchise hálózatnál komoly szelekción kell átmenni minden jelöltnek, így van ez az amerikai Chick-fil-A koncepciónál is.

A jelentkezők kiválasztási folyamatában a legfontosabb ismétlődő kérdés: miért akarsz nyitni egy Chick-fil-A franchise éttermet?

Maureen Donahue az átvevők kiválasztásért felelős vezető arra számít, hogy a jelentkező válasza folyamatosan változni fog. Ez mutatja meg, hogy a szelekciós folyamat alatt miként alakul át a potenciális jelölt. Izgalmas, hogyan változik, módosul a reakciója a kiválasztás végére.

Chick-fil-A franchise modell nem szerénykedik a különlegességekben: 

  • a tőke igény nagyon alacsony főleg, ha más hasonló gyorséttermeket nézünk. A teljes befektetési összeg: 10,000 dollár (ennek 50 %-a visszatérítendő letét).
  • a franchise partnernek komoly szerepe van az üzlet működtetésében, alapvető elvárás, hogy teljes munkaidőben foglalkozzon az üzletével. Nem szerződtethet menedzsereket, akik helyette üzemeltetik, és nem válhat passzív befektetővé.
  • a legtöbb partner nem nyithat egynél több éttermet. Az egységet nem adhatják el, vagy ruházhatják át egy barát, családtag számára. Ha úgy döntenek nem akarják tovább működtetni, akkor a központ visszaveszi az egységet.

Ennek ellenére nagyon hosszadalmas és nehézkes a belépési folyamat. De a bejutó átvevők sikere megkérdőjelezhetetlen.

A QSR Magazin szerint a Chick-fil-A rendelkezik a legnagyobb egy üzletre jutó 4.17 millió dollár évi forgalommal. Viszonyításképp a McDonald's-nál ez a szám 2.77 millió dollár.

A hálózat szerint a legrosszabb, ha a pénz motiválja a jelentkezőket. Az öt kritérium a kiválasztásnál: kémia, karakter, kompetencia, vállalkozói szellem, és céltudatosság.