Egy franchise hálózat, ahová nehezebb felvételt nyerni, mint a Harvardra
A jelentkezők kevesebb mint 1%-a kerül be a hálózatba míg a Harvardra a felvételizők 4,5%-a jutott be a tavalyi évben.
Egy jó franchise hálózatnál komoly szelekción kell átmenni minden jelöltnek, így van ez az amerikai Chick-fil-A koncepciónál is.
A jelentkezők kiválasztási folyamatában a legfontosabb ismétlődő kérdés: miért akarsz nyitni egy Chick-fil-A franchise éttermet?
Maureen Donahue az átvevők kiválasztásért felelős vezető arra számít, hogy a jelentkező válasza folyamatosan változni fog. Ez mutatja meg, hogy a szelekciós folyamat alatt miként alakul át a potenciális jelölt. Izgalmas, hogyan változik, módosul a reakciója a kiválasztás végére.
Chick-fil-A franchise modell nem szerénykedik a különlegességekben:
- a tőke igény nagyon alacsony főleg, ha más hasonló gyorséttermeket nézünk. A teljes befektetési összeg: 10,000 dollár (ennek 50 %-a visszatérítendő letét).
- a franchise partnernek komoly szerepe van az üzlet működtetésében, alapvető elvárás, hogy teljes munkaidőben foglalkozzon az üzletével. Nem szerződtethet menedzsereket, akik helyette üzemeltetik, és nem válhat passzív befektetővé.
- a legtöbb partner nem nyithat egynél több éttermet. Az egységet nem adhatják el, vagy ruházhatják át egy barát, családtag számára. Ha úgy döntenek nem akarják tovább működtetni, akkor a központ visszaveszi az egységet.
Ennek ellenére nagyon hosszadalmas és nehézkes a belépési folyamat. De a bejutó átvevők sikere megkérdőjelezhetetlen.
A QSR Magazin szerint a Chick-fil-A rendelkezik a legnagyobb egy üzletre jutó 4.17 millió dollár évi forgalommal. Viszonyításképp a McDonald's-nál ez a szám 2.77 millió dollár.
A hálózat szerint a legrosszabb, ha a pénz motiválja a jelentkezőket. Az öt kritérium a kiválasztásnál: kémia, karakter, kompetencia, vállalkozói szellem, és céltudatosság.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Virág 2006-ban zongora tanárként kezdett dolgozni, majd az állami oktatási rendszerben éneket is tanítanott. 2023-ban viszont úgy döntött, saját vállalkozásba kezd és a lengyel Edukido-hoz csatlakozva ma már játékos, kreatív órákat tart Lego építőkockákkal gyermekeknek.
Novemberben lezajlott a Magyar Franchise Szövetség évzáró rendezvénye, ahol szakmai előadókkal és kerekasztal beszélgetéssel zártuk az évet.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.