Megéri füvet árulni?
Nem meglepő, hogy a kannabisz termesztők is meglátták a franchise nyújtotta növekedési potenciált.
Christian Hageseth - a Green Man Cannabis egyik alapítója-, korábban Colorado-i otthonában termesztette a növényt. Nagyon sokáig nem találta a helyét, amíg el nem kezdett ezzel foglalkozni. Az egyetem után egy fagyizóban dolgozott, később egy kisebb cég informatikai osztályán. Aztán 2009-ben találkozott egy kannabisz termesztővel, és ez a kapcsolat inspirálta a piacra lépésre.
Kezdetben még csak orvosi célra termesztette a növényt, néhány évvel később azonban legalizáltak a marihuánát az államban, ekkor indult növekedésnek az üzlete. Azóta már 5 franchise partnerrel írt alá szerződést annak ellenére, hogy egy átvevő induló költsége több százezer dollárnál kezdődik, de az összeg akár 1 millióra is rúghat.
Egyáltalán nem könnyű kereset ebben az iparágban dolgozni, rengeteg problémával találkoztak az alapítók. A kannabisz jelenleg csak 11 államban legális, ez komoly piaci korlátot jelent. Nem értékesíthetnek olyan fogyasztóknak, akik nem ezen államok valamelyikéből származnak, de az államból sem szállíthatják ki a kannabiszt. Ennek a szabályozásnak számos oka van. Colorado azzal indokolta a korlátozást, hogy ezzel felpörgetnék a környező államokban a kábítószerek fogyasztását.
A másik meglepő problémát az adózás jelenti, az ilyen cégek törvény szerint nem kaphatnak adókedvezményt és nem írhatják le a költségeiket (szállítás, munkabérek, járulékok stb.). Ez jelentősen csökkenti a nyereségtermelő képességet. Amikor a hálózat elindult, azzal számoltak, hogy a bevétel 36%-át kell majd adóra fordítani, de mint később kiderült, több mint felét, 52%-át.
Annak érdekében, hogy versenyképesek maradjanak, sok változtatást hajtottak végre. Minimálisra csökkentették a dolgozók számát és az üvegházak méretét. Mint kiderült 100 m2 is bőven elég a korábbi több száz helyet. Marketing tevékenységet pedig már csak a közöségi médiában folytatnak.
A jogi és pénzügyi furcsaságok egyelőre távol tartják a komoly befektetőket a piacról, de ahogy Hageseth fogalmazott: „Az iparág drasztikusan meg fog változni, amikor ezek az adózási nehézségek megszűnnek. Nekünk azért van most ilyen lehetőségünk, mert ennyire bár előnytelen az adózási környezet, mi meg tudjuk oldani ezeket a nehézségeket, míg mások nem. Vállalkozóként ez a legnagyobb lehetőség, ami adódhat.”
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A Komfort márkanéven futó lengyel hálózat, széles választékú belsőépítészeti és lakberendezési üzletekre összpontosít.
Legalábbis a kiskereskedelemben a nyugati trendek arra mutatnak, hogy hamarosan visszájára fordulhat az önkiszolgáló kasszák használata.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A Dnipro-M egy a hagyományos barkácsáruházakra emlékeztető, szerszám forgalmazó szaküzlet, mely franchise rendszerben terjeszkedik.
A háborús helyzet nem csak a lakosság, de a vállalkozások kivándorlásához is vezetett az országból.
legolvasottabb
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Indul a Fröccsbusz franchise
A Fröccsbusznak jelenleg nincsen elérhető franchise ajánlata; egyéb együttműködési lehetőségekről közvetlenül a vállalatnál tudnak érdeklődni:E-mail:...
Indul a Fröccsbusz franchise
Üdvözlöm!Érdeklődni szeretnék milyen költségekkel jár a csatlakozás?E-mail:tcsb032@gmail.com
Husse márkabolt és bemutatóterem
A Husse márkabolt elérhetőségei: Cím: 1082. Bp. Horváth Mihály tér 2. Tel.: 0620-212-20-28 E-mail: hussedelpest@husse.hu Honlap:...
Garantált visszavásárlási programot indít a Tesla
Egy meglepő kommentben Elon Musk megjegyezte, hogy ahogy a Tesla folytatja terjeszkedését mégiscsak szüksége lehet franchise üzletekre a vállalati Tesla szalonok...
Indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék bővebb tájékoztatást kapni fröccsbusz üzemeltetésével és a költségekkel kapcsolatban. Tisztelettel: korosine
Franchise az állatok szerelmeseinek
Kedves Marton Margó! Kérem adja meg elérhetőségét és a napokban keresni fogjuk! Az önéletrajzát a magyarorszag@husse.com e-mail címre küldheti...
Franchise az állatok szerelmeseinek
Tiszteletem! Nagyon tetszik ez a lehetőség és érdekelne is. További információkra lenne szükségem. Üdvözlettel. Marton Margó
Indul a Fröccsbusz franchise
Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni a Fröccsbusz franchize lehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel!