Agresszív terjeszkedés Kínában

Nemzetközi terjeszkedés a növekedés kulcsa
Nemzetközi terjeszkedés a növekedés kulcsa / Míg az USA-ban 14.606 egységgel, addig a nemzetközi piacokon 14,687 egységgel rendelkezik a Starbucks. Ez öszesen több, mint 29.000 kávézót jelent világszerte. Fotó: flickr.com_lorena-david
Csütörtök
2019.01.10
A Starbucks kávézó franchise immár több egységgel rendelkezik a nemzetközi piacokon, mint az otthonának számító Egyesült Államokban.
 

Starbucks kávézóval szinte minden nagyvárosban találkozhatunk világszerte. A Seattle városában alapított kávé óriás 1971-es alapítása óta hatalmas hangsúlyt fektet a nemzetközi terjeszkedésre, mint növekedése kulcsára. Közel 50 év alatt, 2019-re sikerült elérnie a vállalatnak, hogy több egységgel rendelkezzen az Egyesült Államokon kívül, mint azon belül. Ez az állapot többek között a kínai terjeszkedésnek is köszönhető.

Az Ázsiában agresszíven terjeszkedő hálózat leggyorsabban növekvő piaca jelenleg Kína, ahol összesen 148 városban több mint 3.500 egységgel van jelen. Belinda Wong, a kínai terjeszkedésért felelős ügyvezető igazgató nyilatkozata szerint ma minden 15. órában nyílik egy új Starbucks az országban. A vállalat gyakran gyorsabban vezeti be legújabb innovációit az ázsiai piacokon, mint odahaza az USA-ban. Jó példa erre, hogy Peking, Shanghai és további 11 kínai város összes Starbucks kávézója kínál már házhozszállítást is, míg az amerikai piacra a cég 2019 tavaszáig kívánja bevezeti a szolgáltatást, első lépésben kétezer egységben.

Érezhető, hogy a franchise hálózat bízik Kínában, illetve az ázsiai és csendes-óceáni piacokban: a 2019-es költségvetési évben az új nyitások számának nagyjából fele ebben a térségben várható majd. Érdekesség, hogy a kávézó piacon újnak számító Luckin Coffee is rástartolt Kínára, a Starbucks-hoz hasonló agresszív terjeszkedésre készül, melynek jele, hogy már most megvásárolt közel 2.000 üzlethelyiséget. Abban biztosak lehetünk, hogy az amerikai óriás nem marad versenytársak nélkül.