Stratégiai üzletátadás
A Starbucks kávézólánc világszerte nagyjából 28 ezer kávézóval rendelkezik, Európában pedig 2017 végén 2500 egységet számlált. A kávézók nagyrészét a kávéóriás közvetlenül saját maga üzemelteti, míg néhány piacon mester franchise átvevőkkel működik együtt . A Starbucks tájékoztatása szerint most hálózatának egy újabb szeletét bízza franchise partnerre a vállalat, melynek keretében átadja a gyeplőt franciaországi, belga, holland és luxemburgi üzlete fölött a Mexikóvárosban székelő Alsea számára. A dél-amerikai vállalat ezzel a megállapodással egy jelenleg 260 kávézóból álló hálózat üzemeltetését veszi át, melyek közül 83 saját és 177 franchise rendszerben működik.
„Ez a stratégiai lépés lehetővé teszi számunkra a gyorsabb fejlődést“ – mondta el egy nyilatkozatban John Culver, a Starbucks International igazgatója, azonban ágazati elemzők inkább a működési költségek csökkentésének igényét sejtik a háttérben, egyfajta reakcióként a Starbucks részvényesektől érkező nyomásra a vártnál gyengébb értékesítések miatt.
Az Alsea 2002 óta franchise átvevő partnere a Starbucksnak, és jelenleg több mint 800 kávézóért felel Közép- és Dél-Amerikában. Ehhez adódik hozzá a mostani megállapodással a 260 európai kávézó, valamint a további expanzióban rejlő potenciál. Az Alsea a kávéóriás mellett olyan további neves franchise márkákkal dolgozik együtt, mint a Burger King, Domino’s Pizza vagy The Cheesecake Factory.
Európában és a Közel-Keleten a Starbucks két főbb mester franchise átvevővel működik együtt, hozzájuk csatlakozik most harmadikként az Alsea: az Alshaya egy nagy partner Kuvaitból, az Amrest vállalat pedig a márka kizárólagos üzemeltetője Bulgária, a Cseh Köztársaság, Lengyelország, Németország, Románia, Szlovákia és Szerbia mellett Magyarországon is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.