Stratégiai üzletátadás

A Starbucks kávézólánc világszerte nagyjából 28 ezer kávézóval rendelkezik, Európában pedig 2017 végén 2500 egységet számlált. A kávézók nagyrészét a kávéóriás közvetlenül saját maga üzemelteti, míg néhány piacon mester franchise átvevőkkel működik együtt . A Starbucks tájékoztatása szerint most hálózatának egy újabb szeletét bízza franchise partnerre a vállalat, melynek keretében átadja a gyeplőt franciaországi, belga, holland és luxemburgi üzlete fölött a Mexikóvárosban székelő Alsea számára. A dél-amerikai vállalat ezzel a megállapodással egy jelenleg 260 kávézóból álló hálózat üzemeltetését veszi át, melyek közül 83 saját és 177 franchise rendszerben működik.
„Ez a stratégiai lépés lehetővé teszi számunkra a gyorsabb fejlődést“ – mondta el egy nyilatkozatban John Culver, a Starbucks International igazgatója, azonban ágazati elemzők inkább a működési költségek csökkentésének igényét sejtik a háttérben, egyfajta reakcióként a Starbucks részvényesektől érkező nyomásra a vártnál gyengébb értékesítések miatt.
Az Alsea 2002 óta franchise átvevő partnere a Starbucksnak, és jelenleg több mint 800 kávézóért felel Közép- és Dél-Amerikában. Ehhez adódik hozzá a mostani megállapodással a 260 európai kávézó, valamint a további expanzióban rejlő potenciál. Az Alsea a kávéóriás mellett olyan további neves franchise márkákkal dolgozik együtt, mint a Burger King, Domino’s Pizza vagy The Cheesecake Factory.
Európában és a Közel-Keleten a Starbucks két főbb mester franchise átvevővel működik együtt, hozzájuk csatlakozik most harmadikként az Alsea: az Alshaya egy nagy partner Kuvaitból, az Amrest vállalat pedig a márka kizárólagos üzemeltetője Bulgária, a Cseh Köztársaság, Lengyelország, Németország, Románia, Szlovákia és Szerbia mellett Magyarországon is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.