Élesedő verseny

Az elmúlt években a a minőségi kávézók piacán egyre több a nemzetközi szereplő, akik bíznak termékeikben és arculatukban, és egy szeletet kívánnak maguknak a hatalmas iparágból. A világ legismertebb kávézólánca, a Starbucks tavaly évvégén publikálta legutóbbi negyedéves eredményeit, amelyen – például a kétszázalékos bevételcsökkenés formájában – meg is látszik a szegmensben tapasztalható egyre fokozódó verseny. Emellett fogyasztók számára egyre több alternatívát kínáló kávézópiacon a döcögős működés is gyakorlatilag azonnali vásárlóvesztéssel jár.
A Starbucks által használt új technológiák, mint a mobilos rendelés és fizetés az elmúlt időszakban nehézségeket okozott az egyes egységekben. A nem tökéletesen működő metódusok lassították a kiszolgálást, melynek eredménye a vásárlók elégedetlensége és az eladások csökkenése lett. A kávézólánc be is jelentette, hogy a idei év egyik fő feladatának ezen problémák orvosolását, illetve a hatékonyság növelését tűzték ki.
A jelenleg 55 országban jelenlévő, összesen 17.000 egységgel bíró vállalat a csökkenő eladásokra válaszul a hatékonyság növelése mellett a hamarosan bevezetésre kerülő újításokban, innovatív megoldásokban bízik. A mobilos rendszer megújítása mellett nagyobb hangsúlyt kívánnak fektetni a reggeli menükre, illetve színesíteni fogják kínálatukat innovatív ételekkel.
Ágazati szakértők szerint azonban a Starbucks-nak inkább az italkínálatára kellene koncentrálnia. Felmérések szerint a fogyasztók jelenleg nincsenek berendezkedve a szuper magas minőségű ételek gyakori fogyasztására, így ez a fejlesztésük akár el is bukhat. Jól mutatja a vásárlói hajlandóságot és árérzékenységet, hogy a McDonald’s által kínált olcsóbb kávék is vásárlókat vonnak el a kávézó óriástól.
Az Egyesült Államokban további tényezők nehezítik a Starbucks dolgát. Az amerikai elnök Donald Trump kritikus nyilatkozatai következtében a márka politikai felhangot kapott, baloldali cégnek bélyegezve azt. Az elnök szimpatizánsainak körében legutóbbi reklámkampányuk is kiverte a biztosítékot, melyben két kávézó, egymás kezét fogó női karaktert ábrázolnak. Trump támogatói egyre inkább elfordulnak a vállalattól.
A Starbucks most Európában próbálja erősíteni a jelenlétét, például (a tervezettnél valamivel később) megnyitja első egységét Olaszországban, és megkezdi invázióját az országban 200-300 kávézóval a tervben. Azonban az öreg kontinensen sem lesz egyszerű dolga, hiszen itt is komoly versennyel kell megbirkóznia. Legyen szó például a népszerű, az európai porondot uraló Costa Coffee márkáról vagy olyan még fiatal, de feltörekvő és gyorsan növekvő hálózatról, mint a Tucano Coffee, a Starbucks-nak komoly versenytársakkal kell megküzdenie a sikerért.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.