Élesedő verseny

Az elmúlt években a a minőségi kávézók piacán egyre több a nemzetközi szereplő, akik bíznak termékeikben és arculatukban, és egy szeletet kívánnak maguknak a hatalmas iparágból. A világ legismertebb kávézólánca, a Starbucks tavaly évvégén publikálta legutóbbi negyedéves eredményeit, amelyen – például a kétszázalékos bevételcsökkenés formájában – meg is látszik a szegmensben tapasztalható egyre fokozódó verseny. Emellett fogyasztók számára egyre több alternatívát kínáló kávézópiacon a döcögős működés is gyakorlatilag azonnali vásárlóvesztéssel jár.
A Starbucks által használt új technológiák, mint a mobilos rendelés és fizetés az elmúlt időszakban nehézségeket okozott az egyes egységekben. A nem tökéletesen működő metódusok lassították a kiszolgálást, melynek eredménye a vásárlók elégedetlensége és az eladások csökkenése lett. A kávézólánc be is jelentette, hogy a idei év egyik fő feladatának ezen problémák orvosolását, illetve a hatékonyság növelését tűzték ki.
A jelenleg 55 országban jelenlévő, összesen 17.000 egységgel bíró vállalat a csökkenő eladásokra válaszul a hatékonyság növelése mellett a hamarosan bevezetésre kerülő újításokban, innovatív megoldásokban bízik. A mobilos rendszer megújítása mellett nagyobb hangsúlyt kívánnak fektetni a reggeli menükre, illetve színesíteni fogják kínálatukat innovatív ételekkel.
Ágazati szakértők szerint azonban a Starbucks-nak inkább az italkínálatára kellene koncentrálnia. Felmérések szerint a fogyasztók jelenleg nincsenek berendezkedve a szuper magas minőségű ételek gyakori fogyasztására, így ez a fejlesztésük akár el is bukhat. Jól mutatja a vásárlói hajlandóságot és árérzékenységet, hogy a McDonald’s által kínált olcsóbb kávék is vásárlókat vonnak el a kávézó óriástól.
Az Egyesült Államokban további tényezők nehezítik a Starbucks dolgát. Az amerikai elnök Donald Trump kritikus nyilatkozatai következtében a márka politikai felhangot kapott, baloldali cégnek bélyegezve azt. Az elnök szimpatizánsainak körében legutóbbi reklámkampányuk is kiverte a biztosítékot, melyben két kávézó, egymás kezét fogó női karaktert ábrázolnak. Trump támogatói egyre inkább elfordulnak a vállalattól.
A Starbucks most Európában próbálja erősíteni a jelenlétét, például (a tervezettnél valamivel később) megnyitja első egységét Olaszországban, és megkezdi invázióját az országban 200-300 kávézóval a tervben. Azonban az öreg kontinensen sem lesz egyszerű dolga, hiszen itt is komoly versennyel kell megbirkóznia. Legyen szó például a népszerű, az európai porondot uraló Costa Coffee márkáról vagy olyan még fiatal, de feltörekvő és gyorsan növekvő hálózatról, mint a Tucano Coffee, a Starbucks-nak komoly versenytársakkal kell megküzdenie a sikerért.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
legolvasottabb

Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.