Újgenerációs bárok Magyarországon
Az évtized elején, Lettországból útjára indult Easy Wine borozó és étterem hamar közkedveltté vált az ország fővárosában, Rigában. A Peter Ozols alapító által életre keltett koncepció hamar elnyerte a tetszését nem csak a városba látogató turistáknak, de a helyi lakosságnak is. A vendéglátó szektorban teljesen egyedi elképzelés sikere a borkedvelők körében arra sarkalta Petert, hogy megalkossa a vállalkozás testvérét, a sörökre koncentráló Easy Beer márkát is.
Mára a két márka (a hazai piacon) már-már megszokott, évek óta kipróbált koncepciónak számít. Az Easy Wine és Easy Beer az italbárok és éttermek egy teljesen új generációját jelentik. A klasszikus, felszolgálókkal dolgozó helyszínekkel szemben az újgenerációs bárokban maguk a vendégek csapolják az italokat úgy, hogy összesen 60 féle borból és 20 féle sörből választhatnak. Fogyasztásukat a több étteremben kipróbált kártyás rendszer tartja számon, melyet a vendégek távozáskor egyenlítenek ki. Piaci szakértők szerint ez a fizetési mód – összehasonlítva a körönkénti vagy előre fizetéssel – jobban ösztönöz fogyasztásra, ami pedig pozitívan jelentkezik a bevételi oldalon.
Peter Ozols ügyvezető igazgató szerint ebbe az irányba fog fejlődni az egész vendéglátói kultúra, melynek bázisát hálózata jelenti: „Szeretnénk hozzájárulni a piac fejlődéséhez, megismertetve a fogyasztókkal a kimagasló minőséget a bor- és sörkultúrában. Bárjainkban, a hagyományos egységekkel szemben, a fogyasztók bármekkora mennyiséget válaszhatnak maguknak, legyen szó akár 3 centről, akár nagyobb mennyiségről. Ez a megoldás megengedi, hogy a vendégek több mindent megkóstolhassanak, kísérletezzenek és úgy érezhessék magukat, mint akár profi csaposok, akár kóstoló szakemberek.”
A bárokban használt önkiszolgáló technológia nemcsak kényelmes, de hatékony is. Az Easy Wine esetében a borfajta kiválasztása után a vendégek az adagoló automaták segítségével egyszerűen kiszolgálhatják magukat. A palackok a hűtőkben vannak elhelyezve, így a borok mindig a megfelelő hőmérsékleten kerülhetnek elfogyasztásra, és mindig garantált a legösszetettebb ízhatás. A borhűtők, üvegfaluknak köszönhetően nem csak funkcionálisak, de esztétikus elemét is képezik az élménynek. Az Easy Beer esetében a sörcsapokra kötött hordókat szintén hűtve tárolják különtermekben, aminek köszönhetően mindegyik sör a megfelelő hőmérsékleten fogyasztható. Érdemes megemlíteni a sörhab-figyelő technológiát is, amely szabályozza a poharakba kerülő hab mennyiségét. „Az önkiszolgáló rendszer és technológia egyúttal lehetővé teszi, hogy pontosan kiszámítsuk a szükséges, ideális készlet mennyiségét, így semmi sem vész kárba” – egészítette ki az igazgató.
Az Easy Wine és Easy Beer helyszínek nem csak italokat, de ételeket is kínálnak. A menüt Michelin-csillagos éttermi tapasztalattal rendelkező séf állítja össze, figyelembe véve a helyi fogyasztói szokásokat. Modern, mai harapnivalókat és helyi specialitásokat is válaszhatnak a vendégek. A magas minőségű ételek a vásárlók előtt készülnek egy nyitott konyhában, így maga a főzés is élményszámba megy.
A kipróbált és jól működő boros, valamint sörös bár-éttermem koncepciók mellett a vállalat nemrég elindította legújabb koncepcióját is – a nagyközönség számára 2017 októbere óta elérhető a koktélokra specializálódott önkiszolgáló bár. „A koktélkeverő automaták használatának köszönhetően a vendégek egy gombnyomásra kézhez kapják a választott alkoholos vagy alkoholmentes koktéljukat, melyekből 15-15 félét kínálunk. A technológia egy további praktikus előnye, hogy lerövidíti a koktélkészítés idejét. Míg egy mixer átlagosan két percet tölt egy long-drink elkészítésével, addig nálunk, az automatizálásnak köszönhetően mindössze pár másodpercet vesz igénybe egy koktél elkészítése” – ismertette Peter Ozols.
Az Easy Wine és Easy Beer, a további fejlesztések mellett készen áll a nemzetközi terjeszkedésre is. Figyelmének középpontját Magyarország és a közép-nyugat-európai régió országai jelentik. Az egyedi, modern technológiákat alkalmazó vállalat terjeszkedését ambiciózus és tapasztalt csapat segíti. A leendő franchise átvevők megkapnak minden szükséges támogatást a franchise központtól, beleértve az üzleti modellt és stratégiát is, amelyek lehetővé teszik a stabil, számottevő profit kitermelését.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Trendi vállalkozás ötletek a Franchising.hu-n. 50 hazai és külföldi vállalkozásból válogathatsz, akik terjeszkedni kívánnak Magyarországon!
Több magyar hálózat is részt vett a régió legnagyobb franchise kiállításán.
A hazánkban is terjeszkedő Easy Wine, illetve Easy Beer koncepciók innovációjának köszönhetően könnyen megkerülhető a munkaerőhiány problémája.
Az Easy Wine és Easy Beer egyszerű, innovatív és jövedelmező üzleti lehetőséget jelentenek - a bár- és étteremhálózat franchise vezetőjét kérdeztük a részletekről.
Rövid visszatekintés a tavalyi évre a jelentősebb, magyar vonatkozású franchise piaci események számbavételével.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.