Mindig az adott helyszínre szabva
Az első Pizza Karaván pizzéria 2002-ben nyitotta meg kapuit, a koncepció középpontjában a pizza magyar fogyasztói szokásokhoz való igazítása állt. A kezdeti sikerek eredményeként a következő években megkezdődött a franchise hálózat kiépítése, ami igazán 2013-ban indult dinamikus fejlődésnek – a Pizza Karaván az elmúlt években 15 franchise helyszínnel bővült egy 27 egységből álló hálózattá, mely összesen 115 települést ér el házhoz szállítási szolgáltatásával. A Pizza Karaván franchise rendszerében a franchise átvevők egy minimum 8000 fős városon vagy településcsoporton belül rendelkeznek kizárólagossággal, a franchise partnerré válás országszerte lehetséges, a még lefedetlen területeken.
„Sok megkeresésünk van, amit tovább erősít, hogy a már megnyitott egységek környezetében azonnal megnövekszik a franchise partneri érdeklődés is. Ez köszönhető a Pizza Karaván helyszínek egyediségének, az ár-érték aránynak és a rugalmasságnak” – avatott be Szekrényesi János ügyvezető-igazgató.
A rugalmasság a Pizza Karaván franchise több területén is tetten érhető, például rögtön az étlap kialakításánál. A franchise központ ugyanis csak az általa fejlesztett pizza termékek forgalmazását köti ki partnerei számára, a további ételek a franchise átvevők kompetenciájába tartoznak, és közös jóváhagyás után kerülhetnek fel – akár országos szinten is – az étlapra. „Tapasztalatunk szerint, sok franchise partnernek (különösképp a vendéglátásban) fontos, hogy egyedi ötleteik megjelenjenek, szakmai fejlődésük lehetősége megmaradjon” – emelte ki az igazgató.
Egy másik terület, ahol a Pizza Karaván igyekszik nagyobb szabadságot adni franchise partnereinek, ezáltal pedig még inkább a helyi piaci viszonyokhoz igazítani a koncepciót, az az ár kialakítás. „Vásárlóerő tekintetében nagy különbségek vannak az egyes országrészek között, és a hagyományos franchise rendszerek ezt nem minden esetben veszik figyelembe, központilag szabályozzák az árakat és a választékot. Pedig az átvevők sikerességét az árszabás nagyban befolyásolja” – tette hozzá Szekrényesi János, hangsúlyozva, hogy az árakat minden esetben a partnerekkel közösen alakítják ki.
A helyszínre szabott étlap és stratégia mellett a franchise központ támogatást nyújt partnereinek a vállalkozásindítás és -üzemeltetés minden fázisában, a cégalapítástól kezdve az üzlethelyiség kialakításán, a központi képzésen, betanításon, valamint a működési kézikönyv és egy komplex ellenőrzési rendszer átadásán át a folyamatos fejlesztésekig. Utóbbi esetében ráadásul a közelmúltban mérföldkőhöz ért a hálózat az új designt és könnyebb kezelhetőséget biztosító megoldások bevezetésével. Ilyen a megújult központi honlap vagy az új mobil alkalmazás is.
Egy kicsit amerikai, egy kicsit olasz
A Pizza Karaván a közelmúltban rántotta le a leplet legújabb éttermi márkájáról. A helyben fogyasztást és házhoz szállítást egyaránt megvalósító American Petrocelli koncepció kialakításakor a tulajdonosok számára a legfontosabb irányvonal az amerikai és olasz stílusjegyek egy modern, fiatalos, mégis otthonos formába öntése volt. „Úgy éreztük, hogy Magyarországon hiány alakult ki az olyan helyek tekintetében, amik hagyományos gyorséttermi választékot tartanak, de nem kell rohanni, és akár egész estés időtöltést is kínálnak a húszas-harmincas korosztálynak. Az étlap hasonlít a hagyományos gyorséttermi választékhoz, de a mi ételeink kézműves termékek, ezért az elkészítésük valamivel több időt vesz igénybe.”
A választékot nagyméretű hamburgerek, saláták, olaszos tészták és desszert különlegességek adják. Egyedisége az American Petrocelli koncepciónak, hogy alkoholos italok is kaphatóak az egységekben.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
Interjú Szekrényesi Jánossal a 20 éves Pizza Karaván tulajdonosával, a két évtized nehézségeiről és sikereiről, és a jövő kihívásairól.
Interjú Szekrényesi Jánossal a 20 éves Pizza Karaván tulajdonosával, a két évtized nehézségeiről és sikereiről, és a jövő kihívásairól.
Trendi vállalkozás ötletek a Franchising.hu-n. 50 hazai és külföldi vállalkozásból válogathatsz, akik terjeszkedni kívánnak Magyarországon!
Rövid visszatekintés a tavalyi évre a jelentősebb, magyar vonatkozású franchise piaci események számbavételével.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Novemberben lezajlott a Magyar Franchise Szövetség évzáró rendezvénye, ahol szakmai előadókkal és kerekasztal beszélgetéssel zártuk az évet.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.