Amerikai gasztronómia Magyarországon
Hazai piacán, az Egyesült Államokban a Denny’s egyet jelent a klasszikus családi étterem, alkalmi vendéglő fogalmával, ahol olyan tipikusan amerikai ételeket szolgálnak fel, mint a palacsinta, omlett, gofri, hamburgerek, steakek, szendvicsek. A vendégek több mint 60 éve dönthetnek a Denny’s mellett reggelijük, ebédjük vagy vacsorájuk elfogyasztásához, és jelenleg világszerte több mint 1700 éjjel-nappal nyitva tartó étterem működik 14 országban. A márka azonban még nincs jelen minden európai országban, és a Denny’s mester franchise partnerek bevonásával szeretne változtatni ezen.
A Denny’s közép-európai (gy magyarországi) terjeszkedéséért felelős Edwards Global Services (EGS) vállalat vezetője, William Edwards elmondta, hogy terveik szerint étteremnyitásokra sor kerülhet a régiós és magyarországi repülőterek közelében, egyetemek, főiskolák területén, bevásárló központokban, de a főbb városi csomópontoknál is, különösen az olyan helyszíneken, ahol nagy az autós és gyalogos forgalom. „Úgy gondoljuk, hogy eljött az európai fejlesztések és megjelenések ideje a különböző piacokon, különös tekintettel a közép- és keleteurópai régióra. Tisztában vagyunk azzal, hogy nem mi vagyunk az egyetlen amerikai márka, amely a vendégek megnyeréséért küzd, de úgy látjuk, hogy a térség nyitott az olyan új elképzelések felé, amelyek megfelelnek a vendégek elvárásainak és kívánságainak” – mondta el az igazgató.
Háromféle üzlettípus
A Denny’s franchise hálózatában háromféle étteremformátum is elérhető a franchise partnerek számára. Méretében a legkisebbnek számító, átlagosan 70 és 250 m² alapterületű üzletformátum elsősorban a bevásárló központok, repülőterek, busz- és vasútállomások közönségének lett megalkotva. A klasszikus, különálló Denny’s éttermeket 300-800 négyzetméterre tervezték forgalmasabb utak és autósforgalom közelébe, bár van példa ezen üzletformátum kialakítására bevásárlóközpontban is. A harmadik üzlettípus az ún. Denny’s on-the-go, melyet úgy terveztek, hogy a főbb városi (elsősorban gyalogos) csomópontok mentén, 250-500 négyzetméteren megépíthető legyen.
A Denny’s elsősorban olyan mester franchise átvevőt (Area Licencee-t) keres egy marketing orientált, az éttermi vendéglátás vagy kapcsolódó ágazatban tapasztalt partner személyében, aki bevezetné az amerikai márkát a magyar piacra, és vállalja legalább 5 étterem megnyitását 5 év alatt. Ugyan – többek közt pont a többféle üzletformátum és üzletnyitási lehetőség miatt – csak becslések érhetők el, de a jövőbeli franchise partnernek nagyjából 5 millió dollárral kell rendelkeznie a projekt megvalósításához. A franchise együttműködéshez kapcsolódó további díj a havi royalty, ami a forgalom 5,25 százalékát teszi ki, valamint az értékesítés 3,75 százalékát kötelezően marketing- és reklámtevékenységre kell fordítani. A teljes befektetés – a tapasztalatok alapján – nagyjából 2 év alatt térül meg.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
Az AI-forradalom hátán az étteremláncokkal közösen innovál a tech óriás.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.