Erős növekedés a régióban
Nemcsak a világ legnagyobb franchise rendszerével (mely 110 országban több mint 43 ezer éttermet foglal magába), de hatalmas ambíciókkal is rendelkezik a Subway, nevezetesen, hogy 2030-ra a hálózat megnyissa százezredik éttermét. Ez – sok más mellett – magába foglalja a közép-kelet-európai bővítést is, ahol egyébként az 1965-ben alapított amerikai lánc viszonylag később jelent csak meg (pl. Magyarországon 2005-ben, Romániában 2012-ben, Szlovéniában tavaly, Horvátországba pedig most szeretne újra betörni).
A hálózatfejlesztés Közép- és Kelet-Európában a Subway regionális irodájának felügyelete mellett történik, amely a Cseh Köztársaságban található. A Franchising.cz újságírói kérdezték Kryštof Olsen regionális koordinátort a fejlesztési tervekről, prioritásaikról és elvárásaikról Európának ezen a részén.
Úgy tűnik, hogy a Subway hálózatbővítés a cseh piacon lassabban zajlik, mint a szomszédos országokban. Mivel magyarázható ez?
Ennek elsősorban az az oka, hogy a Subway fejlesztések fókuszában eddig a lengyel piac állt Európa ezen részén, ahol egy erős, stabil helyzetbe sikerült hozni a márkát. A lengyel piac mellett a balkáni országokra, valamint Romániára és különösképp Bulgáriára összpontosítottunk. Azonban a legújabb fejlesztések a cseh piacon teljesen összhangban vannak a vállalat hosszú távú terveivel, és erőteljesebb expanziót tervezünk az idei évre.
A vendéglátóiparban óriási a verseny úgy globális, mint regionális szinten. Hogyan tart lépést a Subway a változó piaci igényekkel?
Minden piac különleges, és igyekszünk mindenhol ehhez igazítani fejlődésünket. Számunkra az mindenképp egy pozitív tendencia, hogy egyre több és több ember akar minőségi alapanyagokból készült és egészséges ételeket fogyasztani.
Önök koordinálják a Subway hálózatfejlesztést más közép- és kelet-európai országokban is. Mi a helyzet ezeken a piacokon?
A Subway éttermek száma alapján Közép- és Kelet-Európában a legfejlettebb piacok közé Lengyelország és Oroszország tartoznak, hiszen ezek egyben a legnagyobb piacok is. Itt az elmúlt időszakban igazán dinamikus növekedést tapasztaltunk, számos étterem nyílt és a hálózat tovább növekszik. Arra számítunk, hogy Lengyelországban hamarosan megnyílik a 100. étterem. Ezen kívül Bulgáriában tapasztaltunk kiugró fejlődést, ahol egész Európa legsikeresebb éttermei is találhatók. Itt egyelőre 36 étterem nyílt, de a hálózatfejlesztés még folyamatban van.
Meg kell említeni azokat az országokat is, ahol hatalmas érdeklődés van a Subway iránt, de a fejlődés – érthető okokból – lelassult. Ilyen Ukrajna, illetve Kazahsztán – utóbbi egy különleges eset, ahol nagy terveink vannak a jövő évre, de már most is több tucat franchise érdeklődővel tárgyalunk.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A gyors éttermek már nyugaton se olcsók
/2025.08.18.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
legolvasottabb
Mennyibe kerül egy McDonald’s?
/2022.02.02.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az EXTRA SERVICES nemzetközi franchise hálózat 2006 óta nyújtja szolgáltatásait Európa-szerte, és ma már 163 franchise egységgel és több mint 6400 partnerrel büszkélkedhet 15 EU-tagállamban.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Miért működik a DODO franchise-ban, és miben tér el a többi futár cégtől?
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.