Erős növekedés a régióban
Nemcsak a világ legnagyobb franchise rendszerével (mely 110 országban több mint 43 ezer éttermet foglal magába), de hatalmas ambíciókkal is rendelkezik a Subway, nevezetesen, hogy 2030-ra a hálózat megnyissa százezredik éttermét. Ez – sok más mellett – magába foglalja a közép-kelet-európai bővítést is, ahol egyébként az 1965-ben alapított amerikai lánc viszonylag később jelent csak meg (pl. Magyarországon 2005-ben, Romániában 2012-ben, Szlovéniában tavaly, Horvátországba pedig most szeretne újra betörni).
A hálózatfejlesztés Közép- és Kelet-Európában a Subway regionális irodájának felügyelete mellett történik, amely a Cseh Köztársaságban található. A Franchising.cz újságírói kérdezték Kryštof Olsen regionális koordinátort a fejlesztési tervekről, prioritásaikról és elvárásaikról Európának ezen a részén.
Úgy tűnik, hogy a Subway hálózatbővítés a cseh piacon lassabban zajlik, mint a szomszédos országokban. Mivel magyarázható ez?
Ennek elsősorban az az oka, hogy a Subway fejlesztések fókuszában eddig a lengyel piac állt Európa ezen részén, ahol egy erős, stabil helyzetbe sikerült hozni a márkát. A lengyel piac mellett a balkáni országokra, valamint Romániára és különösképp Bulgáriára összpontosítottunk. Azonban a legújabb fejlesztések a cseh piacon teljesen összhangban vannak a vállalat hosszú távú terveivel, és erőteljesebb expanziót tervezünk az idei évre.
A vendéglátóiparban óriási a verseny úgy globális, mint regionális szinten. Hogyan tart lépést a Subway a változó piaci igényekkel?
Minden piac különleges, és igyekszünk mindenhol ehhez igazítani fejlődésünket. Számunkra az mindenképp egy pozitív tendencia, hogy egyre több és több ember akar minőségi alapanyagokból készült és egészséges ételeket fogyasztani.
Önök koordinálják a Subway hálózatfejlesztést más közép- és kelet-európai országokban is. Mi a helyzet ezeken a piacokon?
A Subway éttermek száma alapján Közép- és Kelet-Európában a legfejlettebb piacok közé Lengyelország és Oroszország tartoznak, hiszen ezek egyben a legnagyobb piacok is. Itt az elmúlt időszakban igazán dinamikus növekedést tapasztaltunk, számos étterem nyílt és a hálózat tovább növekszik. Arra számítunk, hogy Lengyelországban hamarosan megnyílik a 100. étterem. Ezen kívül Bulgáriában tapasztaltunk kiugró fejlődést, ahol egész Európa legsikeresebb éttermei is találhatók. Itt egyelőre 36 étterem nyílt, de a hálózatfejlesztés még folyamatban van.
Meg kell említeni azokat az országokat is, ahol hatalmas érdeklődés van a Subway iránt, de a fejlődés – érthető okokból – lelassult. Ilyen Ukrajna, illetve Kazahsztán – utóbbi egy különleges eset, ahol nagy terveink vannak a jövő évre, de már most is több tucat franchise érdeklődővel tárgyalunk.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.