Rohamos portfólió- és hálózatbővítés
A számos éttermi márkát működtető Chanticleer Holdings Inc. nemrég adta közzé 2014-es pénzügyi eredményeit. A vállalat teljes forgalma megközelítette a 30 millió dollárt (8,25 milliárd Ft) a tavalyi évben, ami így 263 százalékos növekedés az előző év 8,25 millió dolláros eredményéhez képest. A teljes forgalom megugrásában szerepet játszott az éttermek növekvő értékesítése és a management díjak is. Az étteremhálózat 9 egységgel gyarapodott, ami növelte a vállalat működési költségeit is: a 2013-mas 4,91 millió dollárról 17,19 millió dollárra.
A tavalyi évben aktív expanziós tevékenységet folytatott a Chanticleer. Februárban megvásárolta a Hooters Pacific Northwest régiós franchise jogokat az Egyesült Államokban, aminek köszönhetően két étteremmel is nőtt a mester franchise partner portfóliója – ez egyben a Chanticleer első két amerikai Hooters egysége is. Júliusban folytatta a hálózatbővítést a Chanticleer, Ausztráliában vásárolt 60 százalékos részesedést az ottani Hooters franchise partner cégében és ezzel együtt a két meglévő étteremben is – amelyet egy további ausztráliai, valamint egy újabb dél-afrikai Hooters nyitás követett. A Chanticleer ezzel párhuzamosan másik, Just Fresh márkanév alatt működő hálózatát is két új étteremmel bővítette.
Ősszel aztán a márka-portfólióátalakítás került előtérbe a vállalat számára – szeptemberben (a hamburger vonal erősítése érdekében) felvásárolta a díjnyertes ”The Burger Company” burgeres gyorsétterem láncot, megvált viszont ”Dallas, Texas restaurant Spoon Bar & Kitchen” márkájától, mert – a vállalat elmondása szerint - az nem találkozott a Chanticleer hosszú távú pénzügyi célkitűzéseivel.
A 2014. december 31-i állapot alapján a Chanticleer összesen 26 helyszínnel rendelkezett, köztük 16 Hooters (1 Budapesten), 7 Just Fresh, 5 American Burger Company és 1 The Burger Company étteremmel. A 2013 végi 17 étteremhez képest ez 53 százalékos növekedést jelent.
Az idei évben a Chanticleer tovább folytatja hálózatának és márkaportfóliójának bővítését is. Utóbbi részeként, márciusban fel is vásárolt egy újabb burgeres koncepciót, a ”BGR: The Burger Joint” (BGR) márkát és a hozzá tartozó 9 vállalati, valamint 11 franchise helyszínt. A BGR egy sikeres, feltörekvő márka (aminek a 2014-es évben pl. 15 millió dollárral növekedett a rendszerszintű értékesítése), és a felvásárlással egyből 77 százalékkal nőtt a Chanticleer által üzemeltetett éttermek száma.
„A Chanticleer idén ünnepli alapításának 10. évfordulóját. Rohamosan növekedtünk az elmúlt évtizedben, és míg egy Hooters franchise jogokra szakosodott befektetői vállalkozásként indultunk, addig 2014 végére már 26 étteremből álló nemzetközi vállalattá nőttük ki magunkat, most pedig már 46 helyszínnel rendelkezünk világszerte – ez egészen hihetetlen számunkra. Mindez a remek menedzsmentnek köszönhetően vált lehetségessé, és nem csak vállalati vezetőinket illeti az elismerés, hanem minden egyes étterem vezetőjét és a mögöttük álló teljes csapatot is” – mondta el sajtóközleményben Mike Pruitt, elnök-vezérigazgató.
A 7,8 millió dolláros BGR-felvásárlás mellett a vállalat még márciusban nyitott további két Hooters éttermet nemzetközi piacain, ezzel jelezvén, hogy továbbra is az amerikai ”breastaurant” áll a vállalat fókuszának középpontjában. A Hooters éttermek étlapján jellemzően amerikai stílusú hamburgereket, grillételeket, sült csirke szárnyakat és salátákat találunk. A hely különlegessége, hogy kimondottan helyes, telt-keblű pincérnőket alkalmaz, akik falatnyi ruhában szolgálják ki a vendégeket.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.