Egy rohamosan fejlődő piacon
- Jakab Krisztina, Smilepoint franchise partner, Nyíregyháza.
Jakab Krisztina immáron 8 éve tevékenykedik vállalkozóként az egészségügyben, mely tapasztalat nyitottá tette az egyéb üzleti, vállalkozói lehetőségek iránt is a szektorban és azon túl. „Számomra mindig is egyértelmű volt az egészség és szépség kapcsolata, melyre nagy hangsúlyt fektetek a magánéletemben is. Régi vágyam, hogy a szépségiparban találjam meg a helyem, ezért mindig kerestem azt az üzleti lehetőséget, melyben olyannyira örömömet lelhetem, hogy a hobbim lehet a munkám” – avatott be Krisztina, aki közel egy éve döntött a Smilepoint franchise mellett, és nyitotta meg saját fogfehérítő szalonját Nyíregyházán, 2014. június elsején. „A Smilepoint remek lehetőséget kínált erre, hiszen elégedett mosolyt adni az egyik legszebb dolog a világon.”
Egy rohamosan fejlődő piac
„Az utóbbi időben megnövekedett fontosságúvá vált, hogy ki milyen szép, ápolt fogsorral büszkélkedhet. Az egészséges fogsor életminőségünk meghatározó tényezője – magánéletünk mellett egyre inkább munkahelyi kritérium is. A Smilepartner Zrt. által forgalmazott fogfehérítő termékek erre az alapvető fogyasztói igényre nyújtanak megoldást, anélkül, hogy mélyen a pénztárcánkba kellene nyúlnunk. Ezáltal sokkal szélesebb kör számára vált elérhetővé a ragyogó mosoly” – világít rá Krisztina. „A kozmetikai fogfehérítés európai szinten már bizonyított, Magyarországon pedig egy viszonylag új, ám rohamosan fejlődő piacnak számít. Ezt támasztja alá a folyamatosan növekvő érdeklődés, valamint az egyre több elégedett, visszatérő vendég is.”
Fontos a felkészülés
Aranyszabály a franchise partnerré válás előtt állóknak, hogy bármilyen hálózathoz csatlakozzanak is (legyen szó egy száz éves múltra visszatekintő vállalatról vagy egy nemrég indult kkv-ról), előtte érdemes annyi információt beszerezni a piacról, versenytársakról és a franchise ajánlatról, amennyit csak lehetséges. Krisztina – rutinos vállalkozóként – is így tett, és mint mondta, elsősorban a kíváncsiságtól vezérelve tanulmányozta át a kozmetikai fogfehérítés piacán elérhető ajánlatokat. „Az általam fellelhető lehetőségek közül a Smilepoint felelt meg maximálisan az általam támasztott kritériumoknak. Szimpatikus volt számomra a cég üzletpolitikája, a partnerekhez való rugalmas hozzáállása és az országos lefedettség, marketing kampányok, ami franchise híján nem lenne számomra (mint vállalkozó számára) ilyen könnyen elérhető.”
Persze a franchise információk nagy része (pénzügyi terv, üzletkialakítás, stb.) általában a franchise átadótól származik, így nagyon sok múlik a központ hozzáállásán és felkészültségén is. A Smilepoint esetében – ahogyan azt Krisztinától megtudtuk – az egyeztetések rendkívül gördülékenyen zajlanak. „Elsőként tartottak egy termékbemutatót, melynek során személyesen is megtapasztalhattam a termék kiváló minőségét és elképesztő hatását. Átolvastam és átbeszéltük a franchise szerződés különböző pontjait. A közben felmerülő kérdéseket készséggel megválaszolták, és igyekeztek az igényeimnek megfelelően személyre szabni. Ekkor határoztam el magam, hogy csatlakozom a Smilepointhoz.”
Így elkezdődhettek a nyitási előkészületek, első lépésként az oktatással, amire a Smilepoint referenciaszalonban került sor. „Megkaptam a termék használatának szakszerű képzését és a szükséges ismereteket, melyről az oklevél tesz tanúbizonyságot. Ezután került sor a szerződés aláírására. A szalon nyitásakor kézhez kaptam a szükséges marketing eszközöket is. Így váltam Smilepoint Partnerré.”
"A franchise előnye, hogy mindig volt/van egy erős háttér mögöttem, van kihez fordulnom, ha bizonytalan vagyok vagy bármilyen kérdésem, esetleg ötletem felmerül.”
Teljesen ”felszerelve”
Egy vállalkozás életében az egyik legkritikusabb szakasz a nyitás utáni időszak, és egy franchise rendszer ilyenkor nagy előnyt tud biztosítani a partnereknek egy már többé-kevésbé ismert márkával, a szükséges ismeretek, erőforrások biztosításával és legfőképp a többéves tapasztalatok átadásával. „Mivel a vállalkozói életben már nem számítok kezdőnek, a franchise pedig minden szükséges erőforrást biztosított a számomra, így az általában előforduló kezdeti nehézségek jó része nálam fel sem merült. Rám csak az a feladat várt, hogy a helyi emberekkel megismertessem a terméket” – mondta el Krisztina, és kiemelte „A franchise előnye, hogy mindig volt/van egy erős háttér mögöttem, van kihez fordulnom, ha bizonytalan vagyok vagy bármilyen kérdésem, esetleg ötletem felmerül.”
Ideális esetben egy franchise hálózat partnerei nem csak az induláskor, de az együttműködés során folyamatosan is részesülnek különböző támogatásokban, legyen az közös beszerzés vagy reklám. Ezek közül Krisztina a márkaépítést, valamint az országos- és helyi marketing tevékenységet emelte ki. „A Smilepoint is – mint minden franchise – arculatát a központ határozza meg, ezzel így a brand-építés összes feladata lekerül a vállamról. Országos marketing akciókat szerveznek, ami hatalmas előny, hiszen egy mezei vállalkozásnak nem biztos, hogy lenne erre kapacitása. A Smilepointtal közös promóciók mindig jó eredményt hoznak, a legutóbbi példa erre a Glamour napok, kuponos akció volt. Reggeltől estig megállás nélkül dolgoztam, és a 3 nap alatt a teljes franchise díj összegével közel megegyező forgalmat realizáltam.
Folyamatos a megjelenés, így egységes és hatékony tud maradni. Ez egyenlő esélyeket biztosít a partnerek számára is. A lokális reklámok és rendezvények már az én hatáskörömbe tartoznak, viszont ebben is bátran fordulhatok hozzájuk segítségért. Ezalatt értem a szakmai tanácsokat és a szükséges eszközöket is.”
Érdemes több lábon állni
A Smilepoint koncepciója rugalmas abból a szempontból, hogy kiválóan megállja a helyét egy önálló vállalkozásként, de könnyedén beilleszthető egy már meglévő (orvosi, egészségügyi, szépségápolási, kozmetikai, stb.) portfóliójába is. Krisztina szerint inkább ez utóbbi a biztonságosabb megoldás. „Én azoknak ajánlanám a franchise partnerré válást, akik a szépségiparban vagy egészségmegőrzésben már egyébként is jelen vannak, rendelkeznek valamilyen működő vállalkozással, melyhez társítható kiegészítő tevékenységként, mivel jelen pillanatban ez még mindig egy fejlődő piaci szegmens. Az infrastruktúrával és/vagy ügyfélkörrel nem rendelkező, kezdő vállalkozóknak egyelőre nem ajánlanám erre a területre való belépést.”
Lépésről lépésre
A Smilepoint franchise partnerré válás már egy fogfehérítő állomás megvásárlásával is megvalósulhat. Így a partnernek kisebb kockázat mellett van lehetősége a tényleges kereslet felmérésére, és fokozatos növekedésre újabb székek megvásárlásával, amikor ehhez eljött az idő. Krisztina is ezt a stratégiát követve először egy székkel indította el fogfehérítő szalonját, amit – az egyre növekvő kereslet és ügyfélkör kiszolgálása érdekében – alig egy fél évvel később egy további állomás követett.Sőt, Krisztina számára ez a fejlesztések és fejlődés első lépéseit jelentik csak franchise partnerként. „Hosszú távú terveim vannak a Smilepoint franchise üzletépítésben. Jelen pillanatban is tárgyalásokat folytatok a cég vezetőivel, de amíg az egyeztetések le nem zárulnak, nem szeretnék többet elárulni.”
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó MozgásKlinika lehetővé teszi az izületi fájdalmak hatékony, tartós kezelését - többek között ennek is köszönheti a hálózat robbanásszerű növekedését.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó EverDerm élvonalbeli technológiák alkamazásával, már-már futurisztikus kezelések segítségével különbözteti meg magát más, hagyományos szépséggel foglalkozó cégtől.
Interjú Böjte Balázzsal az EverDerm mester átvevőjével
Gyere el június 21-én a budapesti EverDermben megrendezésre kerülő franchise nyílt napunkra!
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Családanya és sikeres vállalkozó
Épp csak a lényeg hiányzik... Ez az írás csak promóció, arról, hogy jaj de jó a Kiwisun. Semmilyen lényegi információt nem tartalmaz, például mennyi az anyagi...
Curves: 50 klub a cél
Szép estét! Érdeklődni szeretnék, van-e lehetőség még Curves klub nyitására Budapesten? Kérem, tájékoztasson az aktuális helyzetről és a nyitási...
Családanya és sikeres vállalkozó
Épp csak a lényeg hiányzik... Ez az írás csak promó, arról hogy jaj de jó a Kiwisun xD Semmilyen lényegi információt nem tartalmaz, mennyi az anyagi vonzata a...
Curves: 50 klub a cél
Szép estét! Érdeklődni szeretnék van e lehetőség még Curves klub nyitására még Budapesten? Válaszát előre is köszönöm
Partnereket keres a Curves
Kedves Eszter! A budapesti Curves helyszíneket itt találja, ha pedig saját Curves klubjának megnyitását tervezné, akkor ide kattintva talál további információt,...
Partnereket keres a Curves
Nagyon tetszik! Érdeklődnék,hogy Budapesten van-e ilyen klub? Ha igen akkor hol van? Szeretnék én is jelentkezni.Eszter
Szépségközpont egyszerűen
A GrupoConcept 9. születésnapja Április elején tartotta fennállásának kilencedik évfordulója alkalmán rendezett összejövetelét a BodyConcept és DepilConcept...
Húsz éves a magyar High-Care
High Care Studio Veszprém: Óváros tér 1.