A "Királynő" visszatér Európába
A Dairy Queen gyorsétterem lánc honlapjának étteremkereső menüjében jelenleg még az olvasható, hogy: „Európa – hamarosan...” A vállalat napokban kiadott közleménye alapján azonban ez hamarabb megváltozik, mint gondolnánk, ugyanis kiderült, hogy 15 év kihagyás után Lengyelország lesz az az európai piac, ahol újra bemutatják és megkezdik a Dairy Queen koncepció tesztelését. Az első étterem idén tavasszal nyílik Varsóban.
Amint azt nemrég bejelentette, a Dairy Queen mester franchise szerződést kötött a krakkói székhelyű Sparrow 4 lengyel vállalattal, amely így felelőssé válik a hálózatfejlesztésért az országban. „A márka erősebb, mint valaha és egyre jobban ismert szerte a világon. A mi célunk, hogy az idei évben, amikor a vállalat fennállásának 75. Évfordulóját ünnepli, annyi piacon növeljük jelenlétünket, amennyin csak lehetséges” – mondta el Jean Champagne, a nemzetközi Diary Queen csoport operatív igazgatója. A tervek szerint 26 étterem nyitja meg kapuit a lengyel piacon a következő öt évben. „Lengyelország egyúttal a zászlóshajót is jelenti a közép-európai régióban” – tette hozzá az igazgató.
A lengyelországi megjelenés mellett szól, hogy sok amerikai gyorsétteremlánc (mint a McDonald’s, a Subway, a KFC vagy a Pizza Hut) működik és növekszik sikeresen a piacon. Ami még nyitott kérdés, hogy a a mester franchise átvevő Sparrow 4 vállalat, egyéni franchise megállapodások keretében, megosztja-e az étteremnyitásokat más vállalkozókkal is.
A Dairy Queen már több ízben is próbálta megvetni a lábát Európában, a ’90-es években Olaszország, Ausztria és Szlovénia mellett Magyarországon is nyitott éttermet a hálózat. Azonban akkor hazánkban (ahogy a többi európai piacon is) végül a kivonulás mellett döntött a vállalat. A Dairy Queen azóta többször is újra fontolóra vette a magyarországi visszatérést – egy lazább, valamint jobban a helyi piac környezethez és szokásokhoz igazított koncepcióval. Legutóbb egy pár évvel ezelőtt folytak tárgyalások hazai franchise jelentkezőkkel, azonban ezek végül eredménytelenül zárultak.
A Dairy Queen széles termékkínálatában megtalálhatók különböző hamburgerek, snack-ek, hotdogok, szendvicsek és saláták is, de az étteremlánc elsősorban az édességeire építette reputációját – a márka sok féle fagylaltjának, süteményeknek és turmixoknak köszönheti népszerűségét. Az első Dairy Queen 1940-ben nyitotta meg kapuit, jelenleg pedig több mint 6000 étterem működik a márkanév alatt a világ 20 országában. A márka tulajdonosa az a Berkshire Hathaway vállalat, melynek többségi tulajdonosa Warren Buffet amerikai befektető.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.