A "Királynő" visszatér Európába

A Dairy Queen gyorsétterem lánc honlapjának étteremkereső menüjében jelenleg még az olvasható, hogy: „Európa – hamarosan...” A vállalat napokban kiadott közleménye alapján azonban ez hamarabb megváltozik, mint gondolnánk, ugyanis kiderült, hogy 15 év kihagyás után Lengyelország lesz az az európai piac, ahol újra bemutatják és megkezdik a Dairy Queen koncepció tesztelését. Az első étterem idén tavasszal nyílik Varsóban.
Amint azt nemrég bejelentette, a Dairy Queen mester franchise szerződést kötött a krakkói székhelyű Sparrow 4 lengyel vállalattal, amely így felelőssé válik a hálózatfejlesztésért az országban. „A márka erősebb, mint valaha és egyre jobban ismert szerte a világon. A mi célunk, hogy az idei évben, amikor a vállalat fennállásának 75. Évfordulóját ünnepli, annyi piacon növeljük jelenlétünket, amennyin csak lehetséges” – mondta el Jean Champagne, a nemzetközi Diary Queen csoport operatív igazgatója. A tervek szerint 26 étterem nyitja meg kapuit a lengyel piacon a következő öt évben. „Lengyelország egyúttal a zászlóshajót is jelenti a közép-európai régióban” – tette hozzá az igazgató.
A lengyelországi megjelenés mellett szól, hogy sok amerikai gyorsétteremlánc (mint a McDonald’s, a Subway, a KFC vagy a Pizza Hut) működik és növekszik sikeresen a piacon. Ami még nyitott kérdés, hogy a a mester franchise átvevő Sparrow 4 vállalat, egyéni franchise megállapodások keretében, megosztja-e az étteremnyitásokat más vállalkozókkal is.
A Dairy Queen már több ízben is próbálta megvetni a lábát Európában, a ’90-es években Olaszország, Ausztria és Szlovénia mellett Magyarországon is nyitott éttermet a hálózat. Azonban akkor hazánkban (ahogy a többi európai piacon is) végül a kivonulás mellett döntött a vállalat. A Dairy Queen azóta többször is újra fontolóra vette a magyarországi visszatérést – egy lazább, valamint jobban a helyi piac környezethez és szokásokhoz igazított koncepcióval. Legutóbb egy pár évvel ezelőtt folytak tárgyalások hazai franchise jelentkezőkkel, azonban ezek végül eredménytelenül zárultak.
A Dairy Queen széles termékkínálatában megtalálhatók különböző hamburgerek, snack-ek, hotdogok, szendvicsek és saláták is, de az étteremlánc elsősorban az édességeire építette reputációját – a márka sok féle fagylaltjának, süteményeknek és turmixoknak köszönheti népszerűségét. Az első Dairy Queen 1940-ben nyitotta meg kapuit, jelenleg pedig több mint 6000 étterem működik a márkanév alatt a világ 20 országában. A márka tulajdonosa az a Berkshire Hathaway vállalat, melynek többségi tulajdonosa Warren Buffet amerikai befektető.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.