"Elengedhetetlen, hogy egy leendő átvevő felismerje a franchise koncepció lényegét és képes legyen csapatban dolgozni. Legyen pozitív gondolkodó és rendelkezzen erős hittel és akarattal."
Kedd
2012.05.08.
A kozmetikai cég a hazai piac fontos szereplőjévé nőtte ki magát. A jubileum kapcsán beszélgettünk Lavotha Ildikóval, a High-Care magyarországi vezetőjével.
 

Milyen változások mentek végbe a magyar kozmetikai piacon a High Care 20 éves működése alatt?
Húsz évvel ezelőtt a High-Care testkozmetikai cellulittal kapcsolatos szolgáltatásai teljesen egyedülállóak voltak. Manapság már egy jól működő üzlet esetén az elképzelhetetlen, hogy ne nyújtson test és arckozmetikai szolgáltatást. A másik nagyon lényeges esemény az volt, hogy ebben az időszakban indultak el a magánvállalkozások. Ezzel együtt vált nyitottá a kozmetikai piac is, óriási újdonságnak számított az első magyarországi Beauty Forum Kiállítás, ahol nagyon sok professzionális európai forgalmazó keresett magyarországi képviselőket. Így találtunk egymásra mi is a németországi Weyergans High-Care Cosmetics céggel, mely 20 év alatt óriásit fejlődött technológiai vonatkozásban. A Német Űrkutatási Központtal együttműködve fejlesztette ki cégünk az egyik ma is egyedülálló vákuumtechnikát. Más lett a filozófiánk, ma már a fő üzenet a „szépség” mellett az „egészségmegőrzés”, a „prevenció”.

Milyen az ideális franchise átvevője a High-Care rendszerének?
Az ideális franchise átvevő modellje a High-Care franchise-rendszerében is pontosan megfogalmazott. Azonban elengedhetetlennek tartom, hogy a leendő átvevő felismerje, hogy mi a franchise koncepció lényege és képes legyen csapatban dolgozni. Pozitív gondolkodó és erős hittel, akarattal és elszántsággal rendelkezik. Persze nagyon jó, ha van némi szakmai ismerete és kezdőtőkéje a befektetéshez. A mi esetünkben a előnyt jelent ha valaki kozmetikai, egészségügyi vagy sport területén szerzett tapasztalatokat, vagy tanulmányait hasonló irányú végzettséggel zárta.

Mik a legfőbb különbségek a High Care Centerek és a High Care Stúdiók között? Különbözőek az elvárások a két üzlettípus üzemeltetőjével szemben?
A High-Care Center elnevezés a nagyobb üzlettípusokat jelenti - alapterületben is és felszereltségben is. A High-Care Stúdió egy kisebb gépparkkal, de a teljes High-Care termékcsaláddal nyújt szolgáltatásokat. Az üzemeltetővel kapcsolatban elvárásaink nem különböznek, viszont az alkalmazottak létszámában van eltérés, mivel a High-Care Centerekben 3-4 fő dolgozik, míg a High-Care Stúdió 1-2 fővel üzemel.

Mik azok az aktuális események a vállalat életében, amiket érdemes megemlíteni?
Veszprémben nyitunk júniusban egy új High-Care Stúdiót, ami nagy öröm számunkra, hiszen 2012-ben a Dunántúlon akarjuk tovább terjeszteni hálózatunkat és a mostani üzletnyitás ebben a régióban valósul meg. Fiatal, agilis tulajdonosa van az üzletnek.
2012-ben a 20 éves magyarországi High-Care szempontjából nagyon lényeges, hogy a németországi anyacég rendkívül dinamikusan fejleszt. Három új kozmetikai termék került piacra áprilisban, mindhárom igazi szenzáció a bőrápolásban. A legmodernebb hatóanyagokat tartalmazzák, holisztikus szemlélettel készültek, és az anti-aging problémára kínálnak megoldást.
Van egy egyedülálló módszerünk, az úgynevezett oxigénion terápia (dermionológia), amely az idei évben a „zászlóshajónk”. Test és arckezelésben alkalmazzuk, de egészségügyi hatásai is egyedülállóak, igazi medical-kozmetikai eljárás, amely valódi természetességével hatékony megoldást kínál a bőr kötőszöveteinek feszesítésére.

Milyen terveik vannak a közeljövőt illetően?
Ősszel kicsit még tovább ünneplünk: lesz országos vendégtalálkozónk és országos szakmai konferenciánk is. Tovább építjük a franchise-rendszerünket, ami még idén újabb 2 üzlettel bővül. Célunk a 40 egységes hálózat elérése, működtetése.
Ezen kívül az online marketing területén végzünk és tervezünk további fejlesztéseket. Természetesen mindemellett most az a legfontosabb, hogy a már meglévő üzleteink forgalmi stabilitása megmaradjon. Franchise-rendszerünkben nekünk, mint átadónak, és partnereinknek is közös az érdekünk, és véleményünk szerint ez a sikeres franchise házasság titka és záloga.

(pcs)


Papp Csaba
újságíró