Márkák globalizációja

A CBRE nemzetközi ingatlan-tanácsadó ügynökség immár ötödik éve készíti el azt az éves felmérését, amely a világ legnagyobb kiskereskedőinek nemzetközi jelenlétét és terjeszkedését méri. A jelentés szerint a kereskedői szektor globalizációja továbbra is folytatódik: a felmérésben résztvevő országok 74%-ában legalább egy új céget bejegyeztek a tavalyi évben, és így a vásárlóerő általános visszaesésének ellenére is 2,1%-al nőtt a kiskereskedők globális lábnyoma.
A felmérésben részt vett vállalatok 47%-a jelen van a világ legfontosabb gazdasági régióinak mindegyikén - Amerika, az EMEA régió (Európa, Közel-Kelet, Afrika), és Ázsia piacain. A CBRE listáján az országok rangsorában az első helyen Nagy-Britannia áll, ahol a nemzetközi kiskereskedelmi márkák 56,7%-a megtalálható. A Rangsorban második az Egyesült Arab Emirátusok (53,1%), utána pedig az Egyesült Államok (50,3%), Spanyolország (47,5%), Kína (47,2%) és Franciaország (46,9%) a legnépszerűbb célpontok.
A városok vizsgálatánál kiderült, hogy a brit fővárosban jelent meg a legtöbb vállalat (55,5%), ezzel - az előző évi eredményekhez képest – maga mögé utasítva Dubai-t (53,8%). Kissé lemaradva a harmadik helyen továbbra is New York áll (43,9%), azonban Moszkva felzárkózott Párizs mellé a negyedik helyre (43,2%) – megelőzve Hongkongot (40,5%).
Budapest is javított tavalyi eredményéhez képest és két helyet ugrott előre a CBRE listáján. A felmérésében részt vett nemzetközi cégek 26,9%-ának van értékesítési pontja a magyar fővárosban, amivel az 52. helyen állunk. A kelet-európai városok között 2011-ben Moszkva (11 új cég), Kijev (9) és Varsó (6) voltak a kereskedők legnépszerűbb célpontjai. A legtöbb kereskedőt azonban a kazahsztáni város, Almati vonzotta, ahol 18 új cég vetette meg a lábát.
(pcs)

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Komfort márkanéven futó lengyel hálózat, széles választékú belsőépítészeti és lakberendezési üzletekre összpontosít.
Legalábbis a kiskereskedelemben a nyugati trendek arra mutatnak, hogy hamarosan visszájára fordulhat az önkiszolgáló kasszák használata.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A Dnipro-M egy a hagyományos barkácsáruházakra emlékeztető, szerszám forgalmazó szaküzlet, mely franchise rendszerben terjeszkedik.
A háborús helyzet nem csak a lakosság, de a vállalkozások kivándorlásához is vezetett az országból.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Indul a Fröccsbusz franchise
A Fröccsbusznak jelenleg nincsen elérhető franchise ajánlata; egyéb együttműködési lehetőségekről közvetlenül a vállalatnál tudnak érdeklődni:E-mail:...
Indul a Fröccsbusz franchise
Üdvözlöm!Érdeklődni szeretnék milyen költségekkel jár a csatlakozás?E-mail:tcsb032@gmail.com
Husse márkabolt és bemutatóterem
A Husse márkabolt elérhetőségei: Cím: 1082. Bp. Horváth Mihály tér 2. Tel.: 0620-212-20-28 E-mail: hussedelpest@husse.hu Honlap:...
Garantált visszavásárlási programot indít a Tesla
Egy meglepő kommentben Elon Musk megjegyezte, hogy ahogy a Tesla folytatja terjeszkedését mégiscsak szüksége lehet franchise üzletekre a vállalati Tesla szalonok...
Indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék bővebb tájékoztatást kapni fröccsbusz üzemeltetésével és a költségekkel kapcsolatban. Tisztelettel: korosine
Franchise az állatok szerelmeseinek
Kedves Marton Margó! Kérem adja meg elérhetőségét és a napokban keresni fogjuk! Az önéletrajzát a magyarorszag@husse.com e-mail címre küldheti...
Franchise az állatok szerelmeseinek
Tiszteletem! Nagyon tetszik ez a lehetőség és érdekelne is. További információkra lenne szükségem. Üdvözlettel. Marton Margó
Indul a Fröccsbusz franchise
Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni a Fröccsbusz franchize lehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel!