A világ 3. legnagyobb gyorsétterem lánca
A Subway és a McDonald's rég óta fej-fej mellett versenyez a legtöbb gyorsétteremmel rendelkező hálózat címért. Több mint 40 ezer éttermével, 2011 óta előbbi áll nyerésre, igaz, forgalom alapján a McDonald’s még mindig magasan piacvezető. Azonban hamarosan nagy változások lesznek a globális gyorsétterem piacon, és egy régi-új versenyző kerülhet közelebb a duóhoz. Az amerikai Burger King és Kanada legnagyobb kávézólánca, a Tim Horton’s egy 11,4 milliárd dolláros üzletben egyesítik erőiket.
Egy konferencia hívás során a vállalatvezetők kiemelték, hogy az összeolvadással a még intenzívebb növekedés kerül előtérbe, melyben kulcsfontosságú szerep jut a franchise partnereknek. A Tim Horton’s 4.546 egységével nem számít óriásnak a franchise hálózatok között, de a Burger King 14 ezer éttermét kiegészítve a világ harmadik legnagyobb gyorsétterem lánca jön létre, együttes forgalmuk kb. 23 milliárd dollár. A két vállalat továbbra is külön irányítás alatt fog állni, a közös cég székhelye – adómegtakarítási okokból – az Egyesült Államok helyett Kanadában lesz.
A két társaság egyesítésével a Burger King elsősorban észak-amerikai pozíciójának megerősödésében bízik, valamint a reggeli menüit és kávékínálatát kívánja erősíteni, ezzel is élesítve a versenyt a McDonald’s McCafé kávézóival szemben. A felvásárlás a Tim Horton’s számára elsősorban a gyors és egyszerűbb expanzió reményével kecsegtet.
Ugyan a Burger King és a Tim Horton’s franchise-ok különböző méretű beruházásokat igényelnek (egy BK étterem elindítása kb. háromszor akkora befektetést jelent) és az új társaságnak még hosszú utat kell megtennie, hogy felvegye a versenyt a legnagyobbakkal, de franchise modelljeik már most tökéletesen illeszkednek egymáshoz. Mindkét vállalat elsősorban mester franchise és franchise átvevőkre támaszkodik a nemzetközi terjeszkedésben, így a meglévő partnerek is nyertesei lehetnek az üzletnek. A Burger King esetén például (refranchising folyamatának következtében) a franchise éttermek aránya 99%.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.