Merre tartasz McDonald’s?
Amint arról a businessinsider.com korábban beszámolt, a McDonald’s több amerikai franchise partnerének haragját váltotta ki az, hogy a McDonald’s központ kiszélesítette a menüt, és – az étteremtulajdonosok szemszögéből – túlságosan drága új tételekkel és promóciókkal (mint pl. a két hétig ingyen kávé akció) ”bombázza” azt. A franchise központ időről időre felkéri a Janney Capital Markets tanácsadó vállalatot, hogy készítsen egy tanulmányt az Egyesült Államokban, ami feltárja a franchise partner étteremtulajdonosok hangulatát. A legutóbbi eredmény lehangoló lett.
„A menü egy katasztrófa mind a franchise partnerek, mind pedig a McDonald’s vendégek számára. Teljesen megöli a szolgáltatások sebességét” – írta egy franchise partner a kérdőívben. „Meg kellene szabadulni egy csomó terméktől, túl sok változata van ugyanis a hamburgereknek, a csirkés ételeknek és a wrapoknak” – mondta el egy másik étteremtulajdonos.
A tanácsadó cég 27 franchise partnert kérdezett meg az amerikai piacon, akik összesen 219 éttermet üzemeltetnek a 14 ezerből. A kérdőív kitöltőit arra is megkérték, hogy egytől-ötig terjedő skálán értékeljék kapcsolatukat a McDonald’s központtal. Az átlagérték 1,73 lett – egy új minimum a kérdőív történelmében (az eddigi legalacsonyabb átlagpontszám 2,2 volt).
A McDonald’s vezetés tisztában van vele, hogy hiba történt a menü tervezése során. Tim Fenton operatív igazgató már januárban elismerte, hogy túl bonyolult menüt alakítottak ki azáltal, hogy túl sok új terméket vezettek be túl tövid idő alatt, és nem hagyták ”levegőhöz jutni” a franchise partnereket.
Ez idáig a gyorsétterem óriás üzlete az egyszerűségre és hatékonyságra épült, amit a tradicionális menü is jól mutatott. Mióta Ben Thompson 2012-ben váltotta elődjét az elnöki székben, egyre több új ötlet és menü-alakítás kezdett megvalósulni. Azonban ezek a ”konyhaforradalmak” nem hoztak magasabb profitot. Az idei első negyedévben például a McDonald’s értékesítései két százalékkal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest.
Az amerikai franchise partnerek által tapasztalt problémák egyelőre nincsenek hatással a magyarországi étteremtulajdonosokra, hiszen – annak ellenére, hogy az amerikai és a magyar franchise partnerek azonos márkanév alatt tevékenykednek – a két piac teljesen különböző. Ugyanakkor a menü kiszélesítése és átalakítása Magyarországon is kockázatot jelenthet, az ebből eredő ”komplikációk” valószínűleg senkinek nem tennének jót. A hagyományos menü megtartásával pedig a vásárlóknak is könnyebb dolguk van a márka és a megszokott termékek azonosításában.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.