Gyorséttermi triumvirátus
A három vezető gyorséttermi márkát (Taco Bell, Pizza Hut, KFC) tulajdonló Yum! Brands csoport nemrég jelentette be a június 14-ével zárult második negyedéves eredményeit. Az összesen öt divízióból (KFC, Pizza Hut, Taco Bell, valamint külön Kína és India) álló Yum! 6 százalékkal tudta növelni rendszerszintű értékesítéseit, üzemi eredménye pedig 34 százalékkal nőtt a három hónap alatt. 298 új étterem jelentette a teljes nemzetközi hálózatfejlesztést; a nyitások 78 százaléka feltörekvő piacokon történt. A pozitív eredmények következtében a Yum! Brands 30 százalékos EPS (earnings per share - egy részvényre jutó eredmény) növekedést is elkönyvelhetett a második negyedévben, így erősítve tovább a teljes évre vonatkozó, minimum 20 százalékos EPS növekedési terveit.
A Yum! Brands elsőszámú nemzetközi piacának számító Kínában (amely a teljes 2013. évi eredmény 35 százalékát termelte ki) 21 százalékkal nőtt a rendszerszintű értékesítés, melyet az egységek számának 7 százalékos növekedése és az egy évnél régebben működő éttermek forgalmának 15 százalékos emelkedése eredményezett. Kínában a KFC 25, a Pizza Hut üzletek pedig 16 százalékkal növelték értékesítéseiket.
A KFC (Kínát és Indiát nem tartalmazó) divízió rendszerszintű értékesítései 5 százalékkal nőttek, az üzemi eredmény pedig 12 százalékkal. Tavaly a KFC egységek 91 százaléka működött az Egyesült Államokon kívül, és az éttermeket ugyanilyen arányban működtették franchise partnerek. Az idei második negyedévben világszerte 38 országban összesen 110 új étterem nyitotta meg kapuit Sanders ezredes vigyázó szemei alatt (köztük a 34. magyarországi KFC is, Kecskeméten). Az új éttermek közül 79 feltörekvő piacokon került kialakításra és 75 százalékukat nyitották franchise partnerek.
Csökkentek viszont a Pizza Hut értékesítései 1 százalékkal, ahogy 3 százalékkal csökkent a forgalom az egy évvel korábbihoz képest, melyet valamelyest ellensúlyozni tudott a 2 százalékos gyarapodás az éttermek számában. Pizza Hut márkanév alatt összesen 109 új egység nyitott, 67 nemzetközi piacokon, 42 pedig az Egyesült Államokban. A hazánkban is franchise partnert kereső Pizza Hut 109 új éttermének 88 százalékát nyitották franchise partnerek.
A Taco Bell divízió rendszerszintű értékesítései 3 százalékkal nőttek, az üzemi eredmény pedig 2 százalékkal. A Taco Bell számít a legkevésbé nemzetközi márkának a három franchise óriás közül, 2013-mas (a teljes Yum! Brands nyereség 21 százalékát adó) profitja 91 százalékát hazai piacán, az USA-ban termelte ki. A Taco Bell divízió 85 százaléka működik franchise rendszerben.
„Az EPS 30 százalékos emelkedése a második negyedévben jól mutatja, hogy a Yum! Brands a legjobb úton halad a legalább 20 százalékos, éves szintű EPS növekedés felé. Az erős értékesítéseknek és az éttermek rentabilitásának köszönhetően üzemi eredményünk folytonos növekedést mutat, és ugyanilyen fontos, hogy a főbb kezdeményezések mögött egy olyan lendületet építünk, amely egy fenntartható, kétjegyű EPS-növekedést tesz lehetővé 2015-ben és az azt követő években is” – értékelt David C. Novak, a Yum! Brands elnök-vezérigazgatója.
„A KFC jól teljesített a nemzetközi piacokon, erős értékesítési adatokkal és szilárd profitnövekedéssel. A Taco Bellnél nagy örömünkre szolgáltak az amerikai reggeli bevezetésének kezdeti eredményei, a kiegészült termékportfólió erős második félévet eredményezhet. A Pizza Hut második negyedéves eredményei ugyan csalódást keltőek voltak, de jelentős lépéseket teszünk azért, hogy az amerikai értékesítéseket újra feltüzeljük” - mondta el David C. Novak, és - a jövőbeli hálózatfejlesztési tervek kapcsán - hozzátette, „Kínában összesen 700 új éttermet tervezünk megnyitni idén, így növelvén tovább piaci részesedésünket a világ legnagyobb és leggyorsabban növekvő fogyasztói rétegével rendelkező piacon. De Kínán kívül is rekordot jelentő, összesen 1250 új étterem megnyitásával számolunk az idei évben, tovább erősítve vezető szerepünket a feltörekvő piacokon.
A Louisville-i (Kentucky, USA) székhelyű Yum! Brands, Inc. több mint 40 ezer étteremmel rendelkezik 125 országban. Több mint 13 milliárd dolláros forgalmával a Yum! csoportot a 216. helyen rangsorolták az USA 500 legnagyobb árbevételű nyílt részvénytársaságát felsorakoztató Fortune 500-as listán. A vállalat éttermi márkái – a KFC, a Pizza Hut és a Taco Bell – globális vezetői a csirke, a pizza és a mexikói stílusú gyorséttermi szegmenseknek. Az Egyesült Államokon kívüli nemzetközi piacokon a Yum! Brands átlagosan 5 új éttermet nyit naponta, mellyel a világ egyik vezető kiskereskedelmi hálózatfejlesztését tudhatja magáénak.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.