A Subway visszatért Horvátországba
Martin Prince
A tavalyi sikeres szlovéniai visszatérése után, Horvátországban is újraindítja franchise programját a világ legnagyobb gyorsétterem hálózata. A Subway hálózatfejlesztés közép- kelet-európai vezetője, Martin Prince elmondta, hogy Horvátországban is ugyanazt a stratégiát fogják követni, mint minden eddigi ország esetén. - „Horvátországban is helyi franchise partnerek bevonásával tervezzük bővíteni hálózatunkat, akik kulcsfontosságúak a koncepció sikeréhez ezen a piacon. Horvátország ma már az Európai Unió tagja, így már biztosítható, hogy a jövőbeni Subway éttermek megfeleljenek az ún. ”aranystandard”-nek (Subway Golden Standard), ami az összes EU országra vonatkozó egységes követelményrendszert jelenti, és ami biztosítja, hogy minden ország azonos minőséget kínáljon. Ezt szinte lehetetlen volt teljesíteni Horvátországban az EU-csatlakozás előtt.”
A Subway első alkalommal 2004-ben jelent meg Horvátországban, a helyi franchise partnerek összesen hat éttermet nyitottak. A franchise lehetőséget azonban 2009-ben vonta vissza, és döntött a kivonulás mellett a gyorsétterem lánc, elsősorban a már említett szabványok, illetve azok nem teljesülése miatt. Most már viszont jóval magasabbak az elvárások a piaccal szemben. „Tudjuk, hogy a horvát fogyasztók igényesek és keresik a magas színvonalú termékeket. Tapasztalatból tudjuk, hogy a Subway népszerű volt Horvátországban, de most, amikor igazán elkezdtük a fejlesztéseket, most várjuk az igazi eredményeket” – mondta el Martin Prince.
A jelenlegi tervek szerint rövidtávon legalább 22 éttermet nyitnak franchise partnerek vezetésével, min. 50 ezer lakosú városokban. A franchise partnerré válás feltételei hasonlóak a magyarországi franchise kondíciókhoz.
Annak ellenére, hogy az adriai-régió egyik fontos részét képezi a Subway kelet-európai expanziójának és fejlesztésének, a környező országok piacaira egyelőre nem terveznek belépni. „Hosszú távú terveink között szerepel a szerb, a montenegrói, a bosnyák és a macedón piac is. Ugyanakkor csak nemrég nyitottunk meg Ljubljanában, így most elsősorban Szlovéniára és Horvátországra fókuszálunk és haladunk lépésről lépésre” – tette hozzá Martin Prince.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.