A Subway visszatért Horvátországba
Martin Prince
A tavalyi sikeres szlovéniai visszatérése után, Horvátországban is újraindítja franchise programját a világ legnagyobb gyorsétterem hálózata. A Subway hálózatfejlesztés közép- kelet-európai vezetője, Martin Prince elmondta, hogy Horvátországban is ugyanazt a stratégiát fogják követni, mint minden eddigi ország esetén. - „Horvátországban is helyi franchise partnerek bevonásával tervezzük bővíteni hálózatunkat, akik kulcsfontosságúak a koncepció sikeréhez ezen a piacon. Horvátország ma már az Európai Unió tagja, így már biztosítható, hogy a jövőbeni Subway éttermek megfeleljenek az ún. ”aranystandard”-nek (Subway Golden Standard), ami az összes EU országra vonatkozó egységes követelményrendszert jelenti, és ami biztosítja, hogy minden ország azonos minőséget kínáljon. Ezt szinte lehetetlen volt teljesíteni Horvátországban az EU-csatlakozás előtt.”
A Subway első alkalommal 2004-ben jelent meg Horvátországban, a helyi franchise partnerek összesen hat éttermet nyitottak. A franchise lehetőséget azonban 2009-ben vonta vissza, és döntött a kivonulás mellett a gyorsétterem lánc, elsősorban a már említett szabványok, illetve azok nem teljesülése miatt. Most már viszont jóval magasabbak az elvárások a piaccal szemben. „Tudjuk, hogy a horvát fogyasztók igényesek és keresik a magas színvonalú termékeket. Tapasztalatból tudjuk, hogy a Subway népszerű volt Horvátországban, de most, amikor igazán elkezdtük a fejlesztéseket, most várjuk az igazi eredményeket” – mondta el Martin Prince.
A jelenlegi tervek szerint rövidtávon legalább 22 éttermet nyitnak franchise partnerek vezetésével, min. 50 ezer lakosú városokban. A franchise partnerré válás feltételei hasonlóak a magyarországi franchise kondíciókhoz.
Annak ellenére, hogy az adriai-régió egyik fontos részét képezi a Subway kelet-európai expanziójának és fejlesztésének, a környező országok piacaira egyelőre nem terveznek belépni. „Hosszú távú terveink között szerepel a szerb, a montenegrói, a bosnyák és a macedón piac is. Ugyanakkor csak nemrég nyitottunk meg Ljubljanában, így most elsősorban Szlovéniára és Horvátországra fókuszálunk és haladunk lépésről lépésre” – tette hozzá Martin Prince.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A gyors éttermek már nyugaton se olcsók
/2025.08.18.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
legolvasottabb
Mennyibe kerül egy McDonald’s?
/2022.02.02.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az EXTRA SERVICES nemzetközi franchise hálózat 2006 óta nyújtja szolgáltatásait Európa-szerte, és ma már 163 franchise egységgel és több mint 6400 partnerrel büszkélkedhet 15 EU-tagállamban.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Miért működik a DODO franchise-ban, és miben tér el a többi futár cégtől?
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.