„Általában franchise partnernek lenni jó, hiszen annak ellenére, hogy a mindennapokban egyedül kell megküzdeni a problémákkal, egy-egy találkozón jó látni, hogy mindenki ugyanezekkel találkozik és együtt sokkal „okosabbak” tudunk lenni.”
Liszkai Ágnes 2010 tavaszán nyitotta meg saját sóterápiás rendelőjét a Heim Pál Kórházban.
Péntek
2013.10.11.
A sóterápiás kezelés kipróbálása győzte meg Liszkai Ágnest. Immár három éve vezeti saját Indiso klinikáját.
 

Mint sok más franchise partner, először Liszkai Ágnes is saját bőrén tapasztalta meg jövőbeli vállalkozása szolgáltatásának létjogosultságát és hatékonyságát. Ugyan mielőtt az Indiso franchise partnerévé vált volna, Ágnes elvégezte a Természetgyógyász Akadémiát (ami végül is nyitottá tette az alternatív gyógymódok felé), de saját Indiso klinikája előtt nem dolgozott az egészségügyben – a franchise átvevővé válásról azonban a szolgáltatás egyszeri kipróbálása már meg is győzte. „Magam is allergiás vagyok, és amikor 2009 tavaszán elkezdtem járni az egyik Indiso klinikára örömmel tapasztaltam, hogy milyen jó hatása van. Azt gondoltam: ilyen nekem is kell!” – mondta el a franchise partner.

Egy Indiso klinika elindításánál a franchise központtal való kapcsolatfelvétel, majd egyeztetések gördülékenyen zajlanak, nehézségét általában a megfelelő helyszín megtalálása jelent, ugyanis az Indiso típusú sóterápiához előzetes orvosi vizsgálat szükséges, és – 2010 tavaszán még – csak egészségügyi intézmény keretein belül működhetett. „Viszonylag könnyen sikerült megegyezésre jutni az akkori tulajdonossal, sajnos a sóbarlang megnyitása még csaknem egy évig váratott magára, a kórházakkal távolról sem volt egyszerű megállapodni” – tudtuk meg Ágnestől.

Miután az Indiso klinika megnyitotta kapuit a Heim Pál Kórház falain belül, Liszkai Ágnes a klinika tulajdonosaként számos új feladattal és problémával találta szembe magát. Ezeknek megoldásában sokszor nagy segítséget jelentett a többéves tapasztalattal rendelkező franchise központ, sőt a támogatási rendszer még több mint három év után is könnyebbséget jelent a mindennapokban. „Mivel még soha nem dolgoztam ilyen jellegű munkahelyen, rengeteg újdonság volt, és nem csak a tényleges „besózás”, a sóterápiás kezelések, de az engedélyek beszerzése, az orvosokkal való kommunikáció is. Az első esetben sok segítséget kaptam, a másodikban kevesebbet, de ezt a részét a személyes kapcsolatok jellemzik amúgy is. Emellett viszonylag rendszeresen találkozunk, mi franchise partnerek. Ezeken a találkozókon a tulajdonos ügyvezetője is részt szokott venni, általában megbeszéljük az aktuális kérdéseket, kéréseket, melyeket aztán ő továbbít a tulajdonos felé.”

Liszkai Ágnes a franchise központtal való együttműködés kapcsán elmondta, hogy elsősorban pont azért jelentett nagy segítséget a támogatási rendszer, mert előtte nem volt tapasztalata sóterápiás klinikák működtetésében. „Általában franchise partnernek lenni jó, hiszen annak ellenére, hogy a mindennapokban egyedül kell megküzdeni a problémákkal, egy-egy találkozón jó látni, hogy mindenki ugyanezekkel találkozik és együtt sokkal „okosabbak” tudunk lenni. Ám ha valaki szeret egyedül vállalkozni, dolgozni és nincs szüksége segítségre, annak természetesen nincs értelme egy komplett franchise céghez tartozni, hiszen a franchise partnerség anyagi és erkölcsi kötelezettséggel is jár” – tette hozzá a franchise partner.