Lendületben a Subway
A Subway mára a világ legnagyobb gyorsétterem hálózatává nőtte ki magát, és éttermei száma alapján olyan franchise óriásokat utasított maga mögé, mint a McDonald’s, a Burger King, a KFC, a Pizza Hut, stb. Magyarországon azonban mások az arányok, ami elsősorban annak tudható be, hogy a Subway relatíve későn jelent meg a hazai piacon. A márka fejlesztése hazánkban az első étterem sikeres és népszerű bemutatkozásának köszönhetően 2005-ben kezdődhetett meg, elsősorban a fővárosra, valamint a vidéki nagyvárosokra koncentrálva. Az expanziót azonban lelassította a változó gazdasági helyzet miatt tapasztalható vállalkozói kedv általános csökkenése. A kis döcögés után most úgy tűnik a hálózat ismét egy dinamikus pályára állt és a tavalyi öt új egység után, hamarosan két új étteremmel is bővül a gyorsétterem lánc.
A hetekben várható a tizenegyedik Subway étterem Budapesten, a legújabb „családtag” az Allee bevásárlóközpontban kerül kialakításra. A Subway és gyorsétterem szempontból eléggé telített Budapest és Pest megye (utóbbiban további két étteremmel rendelkezik a lánc) mellett a hálózat igyekszik nagyobb figyelmet szentelni a megyeszékhelyeknek és vidéki nagyvárosoknak. Ennek jegyében hamarosan Szegeden is éttermet avat a hálózat, amivel (Debrecen és Nyíregyháza után) a harmadik állandó vidéki Subway nyílik meg.
A jövőt illetően Sampers Katalintól, a Subway magyarországi képviselőjétől megtudtuk, hogy a hálózat (a még szélesebb rétegek elérése érdekében) folyamatosan kutat olyan „nem-tradicionális” helyszínek után, mint például egyetemek, főiskolák, benzinkutak vagy boltok környezete, de nemrég például a Lidl egyik nagy-britanniai üzletében nyitott a hálózat. „Magyarországon is ez a törekvés, reményeink szerint hamarosan több Subway étterem is nyílhat különböző bevásárlóközpontokban. A benzinkutaknál már óvatosabbak vagyunk, ezzel a koncepcióval voltak rossz tapasztalataink” – mondta el Sampers Katalin, a magyarországi hálózatfejlesztésért felelős képviselő. Jelenleg „nem-tradicionális” étteremként Siófokon üzemel Subway, szezonális jelleggel.
A gyorsétterem hálózat hosszú távú tervei értelmében 2020-ig közel 100 étterem fog működni Magyarországon. Helyszíntől és mérettől függően 80,000–190,000 euró közötti kezdő befektetésre van szükség egy saját Subway étterem elindításához.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.