Lendületben a Subway

A Subway mára a világ legnagyobb gyorsétterem hálózatává nőtte ki magát, és éttermei száma alapján olyan franchise óriásokat utasított maga mögé, mint a McDonald’s, a Burger King, a KFC, a Pizza Hut, stb. Magyarországon azonban mások az arányok, ami elsősorban annak tudható be, hogy a Subway relatíve későn jelent meg a hazai piacon. A márka fejlesztése hazánkban az első étterem sikeres és népszerű bemutatkozásának köszönhetően 2005-ben kezdődhetett meg, elsősorban a fővárosra, valamint a vidéki nagyvárosokra koncentrálva. Az expanziót azonban lelassította a változó gazdasági helyzet miatt tapasztalható vállalkozói kedv általános csökkenése. A kis döcögés után most úgy tűnik a hálózat ismét egy dinamikus pályára állt és a tavalyi öt új egység után, hamarosan két új étteremmel is bővül a gyorsétterem lánc.
A hetekben várható a tizenegyedik Subway étterem Budapesten, a legújabb „családtag” az Allee bevásárlóközpontban kerül kialakításra. A Subway és gyorsétterem szempontból eléggé telített Budapest és Pest megye (utóbbiban további két étteremmel rendelkezik a lánc) mellett a hálózat igyekszik nagyobb figyelmet szentelni a megyeszékhelyeknek és vidéki nagyvárosoknak. Ennek jegyében hamarosan Szegeden is éttermet avat a hálózat, amivel (Debrecen és Nyíregyháza után) a harmadik állandó vidéki Subway nyílik meg.
A jövőt illetően Sampers Katalintól, a Subway magyarországi képviselőjétől megtudtuk, hogy a hálózat (a még szélesebb rétegek elérése érdekében) folyamatosan kutat olyan „nem-tradicionális” helyszínek után, mint például egyetemek, főiskolák, benzinkutak vagy boltok környezete, de nemrég például a Lidl egyik nagy-britanniai üzletében nyitott a hálózat. „Magyarországon is ez a törekvés, reményeink szerint hamarosan több Subway étterem is nyílhat különböző bevásárlóközpontokban. A benzinkutaknál már óvatosabbak vagyunk, ezzel a koncepcióval voltak rossz tapasztalataink” – mondta el Sampers Katalin, a magyarországi hálózatfejlesztésért felelős képviselő. Jelenleg „nem-tradicionális” étteremként Siófokon üzemel Subway, szezonális jelleggel.
A gyorsétterem hálózat hosszú távú tervei értelmében 2020-ig közel 100 étterem fog működni Magyarországon. Helyszíntől és mérettől függően 80,000–190,000 euró közötti kezdő befektetésre van szükség egy saját Subway étterem elindításához.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.