Az iskola, mely a jövő kihívásaira készít fel
„Hogyan tanulhatnak meg a gyerekek ennyi mindent?... Rengeteg tananyag és kevés idő… Bár csak el tudnánk választani a lényegest a lényegtelentől...", ez csak néhány a szülők megjegyzései közül, amelyekkel az iskola alapítói már évekkel ezelőtt találkoztak. Ennek köszönhetően indították el első kurzusaikat Szerbiában, egy programot a tanulás optimalizálására, illetve a memória fejlesztésére. Ez a módszertan, melyről A gyorsolvasás és bölcs tanulás iskolája széles körben ismertté vált, a német DOOR Training & Consulting céggel együttműködve jött létre. Elsősorban iskoláskorú gyermekeknek szól, de egyetemistáknak és felnőtteknek is biztosítanak képzéseket. A cél az, hogy a diákok eredményei javuljanak és előre lépjenek az iskolában, az egyetemen vagy a munkában. A tapasztalatok, azt mutatják, hogy miután elsajátították a gyorsolvasás, a gyors tanulás fortélyait, a résztvevők hatékonyabban, céltudatosabban tanulnak, képességeik pedig javulnak.
„Valójában azt tanítjuk nekik, hogy lehet kevesebb energiával és idővel jobb eredményeket elérni, emellett arra is odafigyelünk, hogy ezeket a készségeket később, a továbbtanulás és a karrier során is felhasználhassák” mondta Miroslav Samardzic, a hálózat egyik alapítója. Az első iskolából mára a délszláv államokra kiterjedő hálózat nőtte ki magát, Szerbiában több, mint 20 lokáció mellett már, Horvátországban, Montenegróban, Bosznia Hercegovinában, Szlovéniában és Észak-Macedóniában is számos egységek nyitott a koncepció. Jelenleg több mint 2000 gyerek vesz részt a franchise rendszer programjain közel 60 helyszínen.
„A következő lépés, hogy megfelelő partnereket találjunk a régió többi országában, Romániában és Magyarországon” tette hozzá a tulajdonos, majd így folytatta: „Ezek nagy potenciállal rendelkező piacok, ezért hisszük, hogy iskolánk üzleti modellje, valamint oktatási programjaink újabb partnereket vonzanak be.”
Ideális partnerek
A magyar piacon A gyorsolvasás és bölcs tanulás iskolája mester franchise partnert keres. Ez nem jelent mást, minthogy átvevőt keres, aki a teljes hazai hálózat kiépítésében közreműködik.
„Előnyös, ha a jelölt dolgozott már az oktatási szektorban, de szívesen várunk franchise tapasztalattal rendelkező vállalkozókat is. Például magániskolák, óvodák, tulajdonosait. Elvárás, hogy a mester partner ismerje a franchise üzleti modellt, és rendelkezzen korábbi tapasztalatokkal a szektorban, akár munkavállalóként, akár átvevőként.” – teszi hozzá Samardzic.
„Függetlenül attól, hogy mennyire tapasztalt a partner folyamatosan számíthat a központ támogatására. Biztosítunk minden jogi, oktatási és marketing anyagok, ami az iskola működtetéséhez szükség, a partner köteles ezeket a dokumentumokat magyarra fordítani, és a helyi szokásokhoz, piachoz igazítani” - magyarázza Samardzic.
„Segítünk az iskola helyszínének kiválasztásában és a tantermek felszerelésében, emellett képzéseket is szervezünk a tanárok számára. Folyamatosan támogatjuk partnereinket szakmailag, legyen szó marketingről vagy az iskola működéséről. Természetesen segíteni fogunk az átvevőknek az oktatók toborzásában, kiválasztásában és betanításában is” – mondja Samardzic.
„Azok a vállalkozók, akik az oktatás területén szeretnék kipróbálni magukat, és felismerik a programunkban rejlő lehetőségeket, viszonylag könnyen képesek lesznek megnyitni és működtetni A gyorsolvasás és bölcs tanulás iskolájat. A tantermeket fel kell szerelni alapvető munkaeszközökkel - asztalokkal és székekkel, számítógéppel, nyomtatóval, TV-vel vagy projektorral. Becsléseink szerint legfeljebb 1500 eurót (körülbelül 550 ezer forintot) kell eszközökbe fektetni. Úgy gondoljuk, hogy sokkal fontosabb az, hogy megfelelően népszerűsítsék, a drága bútorok helyett inkább marketingre költsenek, így a szülők megismerhetik a koncepciót, illetve annak programjait.” - magyarázza Samardzic.
„A kisebb városokban elég, ha egy tanteremmel működik az iskola, a nagyobb városokban pedig kettővel. Ideális, ha az iskola olyan környéken van, ahova már amúgy is jönnek a gyerekek. Nem kulcsfontosságú, hogy forgalmas helyen legyen, de fontos, hogy a környezet biztonságos legyen a tanulók számára” jegyzi meg Samardzic.
A mester franchise díj Magyarországra 15 000 euró (kicsit több mint 5,5 millió forint). A royalty azaz, havi franchise-díj a forgalom 10% -a, marketing díj pedig nincs.
A programban rejlő lehetőségek
„A gyorsolvasás és bölcs tanulás iskolája egy olyan koncepció, amelyre a kereslet elkerülhetetlenül nőni fog” - véli Samardzic, és hozzáteszi, hogy talán a koronavírus-járvány alatt szerzett tapasztalatok magukért beszélnek. „A válság megmutatta, mennyire fontos a tudás valójában. Amikor a járvány első hulláma alatt korlátozásokat vezettek be, és az iskolák diákok nélkül maradtak, az osztályok szinte egyik napról a másikra az online térbe kerültek. Ez az átmenet nem volt könnyű sem a gyerekeknek, sem a tanároknak. Azonban kiderült, hogy tanulóink, akik részt vettek programjainkon sokkal jobban vészelték át ezt a nehéz időszakot, motiváltabbak, és kevésbé jelent nekik problémát az egyedül tanulás” mondja Samardzic majd, így folytatta: „Az világ, amiben élünk, egyre több kihívást hoz magával, muszáj alkalmazkodni. Csak azok tudnak a felszínen maradni, akik képesek mindig fejlődni, és új dolgokat tanulni.”
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Virág 2006-ban zongora tanárként kezdett dolgozni, majd az állami oktatási rendszerben éneket is tanítanott. 2023-ban viszont úgy döntött, saját vállalkozásba kezd és a lengyel Edukido-hoz csatlakozva ma már játékos, kreatív órákat tart Lego építőkockákkal gyermekeknek.
A lengyel oktatási koncepció kedden, Április 25-én tartott előadást először a magyar piacon.
Kiss Tímea és párja Péter amellett, hogy magániskolát üzemeltet, már a második franchise hálózathoz csatlakoznak, ám most, mint mester partnerek.
A gyorsolvasás és bölcs tanulás iskolája szerződést kötött magyar franchise partnerével, a hálózat első iskolája szeptemberben kezdi meg működését.
Az elmúlt években a környező országokban gyors ütemben terjeszkedő hálózat hazánkban fejlődne tovább.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Gyakran halljuk, hogy a mai fiatalok lusták nem dolgoznak, és azt is, hogy lehetetlen velük dolgozni, lakást venniük, továbblépniük, de melyik igaz, ha egyáltalán bármelyik az?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Információk elsőkézből, személyesen
Jó napot! Az időpontot nem találom a cikkben. Lehet tudni, mikor lesz? Kérem, ossza meg velem az információt, ha rendelkezésre áll! Köszönöm!
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt! A videó betekintést nyújt a DynEd programba, amely a...
Információk elsőkézből, személyesen
Jó Napot!Időpontot nem találok a cikkben.Lehet tudni mikor lesz?
Helló Nagyvilág!
A videó klipek megtekinthetők a www.HelenDoron.com/world/hello link alatt, ahol a szülők és a gyermekek is szavazhatnak kedvenc videójukra.
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt!