Gold's Gym / Budapestre jön a testépítés eredeti mekkája
Péntek
2019.11.15.
Mint arról korábban is írtunk, november 18-án és 19-én 10 vezető amerikai franchise hálózat látogat hazánkba az Amerikai Nagykövetség Kereskedelmi Osztálya és a Nemzetközi Franchise Szövetség (IFA) szervezésében.
 

A látogatásnak különleges fényt ad, hogy a tengeren túli hálózatok európai road show-jának ezúttal csak két állomása lesz az öreg kontinensen, Budapest és Frankfurt.

 A Wing Zone Európában kevéssé ismert hálózat, jelenleg 73 egységgel rendelkezik az Egyesült Államokban és további 16-ot jegyez világszerte. Az éttermek étlapján főleg csirkeszárnyat találunk, de kapható még hamburger és csirkecomb is, illetve területenként változó helyi ízlésnek megfelelő, lokálisan népszerű fogások.

A Wing Zone elképzelés 1991-ben fogant meg a floridai egyetem két hallgatójának fejében. Matt Friedman és Adam Scott egy nagyon komoly dilemmával került szembe, késő este szerettek volna ételt rendelni a tanuláshoz, de mint mindig most is csak pizzát találtak. Úgyhogy bevásároltak több mint 500$-ért és bevették magukat a kollégium konyhájába és pár óra kísérletezés után megkezdték az árusítást, miután 2 nap alatt elfogyott minden, amit elkészítettek, úgy döntöttek inkább saját büfét nyitnak.

A hálózat egyediségét a gazdag ízvilág biztosítja, a betérő vendégek minden fogáshoz külön ízesítést választhatnak. Ez több mint 20 féle különböző ízvilágot jelent, a hagyományostól egészen a citromos borsos Lemon Zinger-ig, jóllehet véleményem szerint a fahéjas, juharszirupos csirke a legérdekesebb. Az ízek olyannyira lenyűgözték a kritikusokat, hogy 17 közülük már rendelkezik valamilyen díjjal.

A hálózat minden tekintetben felveszi a versenyt nagyobb riválisaival, már több mint 25 éve szállítanak házhoz, sőt az idei években bekerült a 10 leggyorsabban növekvő gyorsétterem lánc közé a tengerentúlon.

Matt Friedman, a hálózat vezérigazgatója szerint a Wing Zone légüres térben van, nem pizzát, burritót vagy hamburgereket árul. Ezeknek a termékeknek gyakran rossz a megítélése a piacon, egy-egy hálózathoz kapcsolják az emberek.

Talán a legnagyobb érv a Wing Zone mellett az ára, a legtöbb amerikai hálózat csillagászati összegeitől eltérően, itt „csak” 500,000 – 1.000,000 USD a teljes befektetési összeg. A hálózatról bővebb információt talál Franchise Katalógusunkban.

Másik ajánlatunk a szubjektív kiválasztásunk alapján a GOLD'S GYM amerikai edzőterem lánc. A hálózat személyre szabott edzéstervvel és változatos módszereivel emelkedik vetélytársai fölé. Az első, akkor még aprónak számító szalon 1965-ben nyitott Kaliforniában. A hálózatott Joe Gold tengerészgyalogos indította – innen a név. Szerény céljai voltak, ő mindössze egy olyan helyet álmodott, ahol a barátaival edzeni tudnak.

Visszatérve a jelenbe, a franchise óriás napjainkban több mint 700 egységgel és 3 millió aktív vendéggel rendelkezik 28 országban, hazánkhoz legközelebb Csehországban találkozhatunk a GOLD'S GYM logóval.

Mint más fitnesztermeknél itt is felmerült a testépítők problémája, olyannyira, hogy 2016-ban a hálózat teljes arculatváltást hajtott végre. Az új vezérigazgató Brandon Bean célja, hogy az edzőtermek mindenki számára elérhetőek, nyitottak legyenek, olyan felszerelésekkel, edzéstervekkel melyek nem csak a testépítőket szolgálják ki. „Mindezt az teszi lehetővé, hogy nem csak a profitra fókuszálunk, hanem a vendégek céljainak elérésére is a fitnesz által.” mondja Bean.

Az eredmény egy teljesen új megközelítése az edzésnek, egy hely, ahol mindenkit szívesen fogadnak. Minden betérő saját edzéstervet, személyi edzőt kap, de lehetősége van csoportos gyakorlatokon részt venni. A lényeg a motiváló, folyamatos támogatást nyújtó környezet, ahol ki-ki jól érezheti magát.

Minden vendégnek lehetősége van egy 3D-s szkennelésre, így tudják nyomon követni testük változását, az edzés hatásait. Mind a vendégnek, mind a koncepciónak fontos, hogy az eredmény számokban is megmutatkozzon, ezáltal válik számonkérhetővé a hálózat, és mérhető a program sikeressége.

A hálózat rengeteg újdonságot hozott a fitnesz területére, az utóbbi években elkészült a saját mobil applikációjuk is, és a vezérigazgató ígéri, hogy az innovációk ezzel nem érnek véget.

Az amerikai óriás többek között hazánkban is partnert keres, az érdeklődők további információt találhatnak Franchise Katalógusunkban.


Wing Zone / Magyarországon terjeszkedne a csirkeszárnyas koncepció