„Megbízható márkát építünk”
- Lubor Lelovits, a Mr. Kebab alapítója.
A Kassán alapított Mr. Kebab gyorsétterem lánc többéves előkészületet követően, kitapasztalt, mégis friss koncepciójával nemrégiben belépett a cseh piacra és célba vette Magyarországot. Lubor Lelovits alapító-tulajdonossal beszélgettünk a hálózat jövőbeli terveiről.
Szlovákiában már 12 éve van jelen a Mr. Kebab, az elmúlt évben pedig elkezdődött a márka külföldi terjeszkedésének előkészítése is. Mi volt a legnehezebb az elmúlt időszakban?
12 év nagyon sok időnek tűnhet, de a kezdetekkor mindössze az ötlet, nagyratörő terveink és az első üzlet volt meg. A hosszútávú tervem már akkor is egy franchise hálózat építése volt. Tudtam, hogy sokat kell tanulnom és tapasztalatot szereznem, mielőtt belevághatunk a franchise terjeszkedésbe. Az első öt évet kísérletezéssel töltöttem. Ennyi időt vett igénybe a megfelelő technológiák megtalálása, a hibák kiküszöbölése, az ételek előkészítésének finomítása és a logisztikai feladatok kidolgozása.
Akkoriban robbant a gazdasági válság, azért 3-4 éven keresztül magunk működtettük az egységeket, melyektől a mai napig nem szeretnék megválni. Közben persze tökéletesítettük a rendszerünket, befejeztük a működési tervünket és megszereztük a forrásokat és eszközöket, amelyek elengedhetetlenek a terjeszkedéshez.
Mik a várakozásai a nemzetközi és magyar piacok kapcsán?
Ahogy említettem a kezdetektől fogva egy nemzetközi franchise hálózat létrehozása volt az elképzelés, amikor pedig készen álltunk a bővülésre, természetes módon a környező országok meghódítása lett a cél. Első lépésként a cseh piac felé fordultam, ahol már fejlett és megszokott a franchise rendszerek működése. A Mr. Kebab indulásakor Szlovákiában nem volt nagy aktivitás a franchise szegmensben, így Csehországba jártam kiállításokra, majd tagja is lettem a Cseh Franchise Szövetségnek. Ebből kifolyólag az együttműködés a cseh partnerekkel organikusan történt. A Cseh Köztársaság mellett a magyar piac meghódítása is fontos célunk. Bízom benne, hogy hamarosan megtaláljuk a megfelelő partnereket, akikkel együttműködve egy erős és megbízható hálózatot tudunk építeni.
Milyen helyszínek ideálisak egy Mr. Kebab üzlet megnyitásához?
A legfontosabb, hogy meglegyen az adott területen a vásárlóerő, hogy a megfelelő méretben tudjon üzemelni az adott Mr. Kebab egység. Megközelítőleg 35.000 fős településtől működhet jól a rendszerünk. Elhelyezkedés szempontjából a belvárosok és bevásárlóközpontok kiemelten fontosak. Két üzlet típust is kínálunk a partnereink részére, a kisebb helyigénye megközelítőleg 60, míg a nagyobbé 120 négyzetméter.
Milyen tapasztalatokra van szüksége a partnereknek, hogy elindíthassák saját vállalkozásukat?
A partnereknek elhivatottnak kell lenniük az üzletük iránt, és a helyi viszonyoknak megfelelően megtalálni a legjobb megoldásokat. Természetesen előnyt jelent, ha a franchise partner már rendelkezik tapasztalattal az üzleti életből, de nem elvárás. A gasztronómia területén sem kell feltétlenül szaktudással rendelkeznie, hiszen tőlünk megkapja a teljes know-how-t, ami alapján sikeresen tudja működtetni üzletét.
Nagyon fontos, hogy az általunk kidolgozott szabályok és stratégia mentén, a franchise központtal együttműködve dolgozzanak a partnereink, hiszen csak közösen tudjuk a legjobbat kihozni minden üzletből és a márkából egyaránt.
Milyen előnyökkel jár a franchise partnerek számára az együttműködés?
A rendszerünk, bár fiatalnak tűnik, mégis 12 év tapasztalat áll mögötte. Legyen szó a megfelelő üzlethelyiség megtalálásáról, az üzletvezető és a személyzet betanításáról, beszállítókról, a megfelelő technológia alkalmazásáról vagy a precízen megtervezett marketing stratégiáról, a partnereink minden segítséget megkapnak a központtól.
Olyan piacon dolgozunk, ahol a hibák nem férnek bele. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött, folyamatosan fejlődve azon dolgozunk, hogy egyedülálló, megbízható termékeket kínáljuk a vásárlóink számára. Azt szeretnénk elérni, hogy a Mr. Kebab márka egyet jelentsen a megbízható minőséggel.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
Trendi vállalkozás ötletek a Franchising.hu-n. 50 hazai és külföldi vállalkozásból válogathatsz, akik terjeszkedni kívánnak Magyarországon!
Rövid visszatekintés a tavalyi évre a jelentősebb, magyar vonatkozású franchise piaci események számbavételével.
A Mr. Kebab egy tapasztalt, mégis friss koncepcióval vette célba a magyar piacot. Az étteremnyitás és üzemeltetés ideje alatt végig a partnerek mellett állnak.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.