A magyar cég, amely meghódítja Európát

- Klein Péter ügyvezető, KiwiSun
Miben különbözik a KiwiSun a versenytársaktól? Mik a márka, illetve szalonok különlegességei?
A KiwiSun az egész világon egyedülálló egészségtudatos technológiát fejlesztett, amellyel lelkiismeret furdalás nélkül lehet karibi barna bőrszínt elérni és élvezni a fény számos pozitív biológiai hatását. Évről-évre nő azoknak a száma, akik a rendszeres KiwiSun fénykezelést az életük részévé teszik, és egész évben, évszaktól függetlenül, heti két alkalommal igénybe veszik a szolgáltatást. Egyre több a tudatos fogyasztó, akik alaposan utánanéznek és megvizsgálják egy szolgáltatás vagy egy termék hátterét. A KiwiSun az egyedüli cég a világon, ahol a fejlesztés, a gyártás és a franchise üzemeltetés egy kézben van, és a szolárium gép és a fény kibocsájtásáért felelős szolárium cső fényforrás együtt van fejlesztve.
A KiwiSun 2006-ban indult útjára. Hogyan haladt a vállalkozás- és hálózatfejlesztés az elmúlt évtizedben?
Az első szalon megnyitása azonnali sikert hozott és hamar megmutatkozott a befektetői igény a terjeszkedésre. Néhány éven belül minden jelentős városban egy és a fővárosban 18 üzlet nyitott. A külföldi terjeszkedést a sok külföldön élő magyarnak köszönhetjük, akik az itthon látott sikeren felbuzdulva nyitották meg a külföldi szalonokat. Végre találtak egy olyan vállalkozást, amit lehetett vinni Magyarországról külföldre.
Mik voltak a külföldi terjeszkedés főbb állomásai? Elsősorban milyen formában zajlik az expanzió?
Vannak olyan országok, ahol master franchise szerződést kötöttünk a partnerekkel és az ottani terjeszkedésért már ő felel. Ilyen pl. Anglia, Írország és Olaszország. Vannak olyan piacok, ahol franchise partnerként működnek a szalonok, és mi látjuk el szolgáltatásainkkal, segítjük őket - ilyen pl. Szlovákia és Románia. Ha ezek a piacok is elérnek egy szintet, természetesen itt is szükség lesz helyi, országos master franchise partnerre. Jelenleg most nyitjuk a nyolcadik országunkat.
A KiwiSun franchise átvevőjeként kulcsrakész vállalkozást kapnak kézhez a partnerek – pontosan milyen terheket vesznek le a szalontulajdonosok válláról?
A franchise átvevők területi kizárólagosságot, központi marketinget, a dolgozók ingyenes, folyamatos továbbképzését, teljes szoftveres vezérlést, ingyenes üzlettervezést és egy kész, működő, már 66 alkalommal bizonyított koncepciót kapnak, belépési díj nélkül. Partnereink a gépeket gyártói áron, a piaci ár feléért szerzik be 5 év teljeskörű és 10 év alkatrész utánpótlás garanciával. Az üzlet berendezési tárgyait nem tőlünk kell megvegyék, megadjuk a legolcsóbb beszerzési forrásainkat és még a kedvezményeket is átadjuk. Ha az üzlet nagy forgalmat bonyolít, sok terméket értékesít, hosszútávon jóval rentábilisabb nekünk, mintha az elején profitáltunk volna nagyobbat. A KiwiSun megnyitása nem igényel semmilyen szakmai előéletet vagy tapasztalatot, miután egy minden részletében kiforrott és jól működő koncepciót adunk át.
Mekkora területen tevékenykedhetnek a csatlakozó partnerek?
Három üzletmodellünk van. 15 ezer fős lakosságig 3 géppel, 30 ezer fős lakosságig 5 géppel és 30 ezer fő felett, különösen nagyvárosokban 5-10 géppel lehet szalont nyitni. Kis-és közepes méretű városokban egy szalont nyitunk, nagyvárosokban és a fővárosban területekre osztjuk a várost kereskedelmi szempontok alapján.
Az egyéni („single-unit”) franchise mellett, a nemzetközi piacokon elérhető a KiwiSun master franchise átvevővé válás lehetősége is. Milyen bővített szerepkörrel jár a master franchise jog megvásárlása?
A master franchise jog semmilyen költséggel nem jár, hiszen itt sincs belépési díj, csupán megfelelő számú szalon megnyitását kell a partnernek teljesítenie, akár saját maga, akár franchise partner által.
Mik a tervek Magyarországon? Várható új szalonnyitás a közeljövőben?
Cégünk 23 éve folyamatosan fejleszt, mára a szakma leginnovatívabb cégévé vált. Jelenleg is hét üzlet van építés alatt.
Mik a célkitűzések a külföldi országokat illetően? Új piacok meghódítása, meglévők fejlesztése?
Magyarországon még van néhány szabad városunk, illetve Budapesten is van még egy-két lokáció, ahol nagy igény volna a szolgáltatásokra. Londonban most épül a nyolcadik szalon. Szeretnénk a közeljövőben egy komoly expanziót ezen a területen. Nagy reményeket fűzünk az olasz, román, szlovák, ír, német piachoz, és szeretnénk hamarosan elindítani Európa többi országát, Ausztriát, Lengyelországot, Horvátországot, stb.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó MozgásKlinika lehetővé teszi az izületi fájdalmak hatékony, tartós kezelését - többek között ennek is köszönheti a hálózat robbanásszerű növekedését.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó EverDerm élvonalbeli technológiák alkamazásával, már-már futurisztikus kezelések segítségével különbözteti meg magát más, hagyományos szépséggel foglalkozó cégtől.
Interjú Böjte Balázzsal az EverDerm mester átvevőjével
Gyere el június 21-én a budapesti EverDermben megrendezésre kerülő franchise nyílt napunkra!
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
népszerű a fórumban
Családanya és sikeres vállalkozó
Épp csak a lényeg hiányzik... Ez az írás csak promóció, arról, hogy jaj de jó a Kiwisun. Semmilyen lényegi információt nem tartalmaz, például mennyi az anyagi...
Curves: 50 klub a cél
Szép estét! Érdeklődni szeretnék, van-e lehetőség még Curves klub nyitására Budapesten? Kérem, tájékoztasson az aktuális helyzetről és a nyitási...
Családanya és sikeres vállalkozó
Épp csak a lényeg hiányzik... Ez az írás csak promó, arról hogy jaj de jó a Kiwisun xD Semmilyen lényegi információt nem tartalmaz, mennyi az anyagi vonzata a...
Curves: 50 klub a cél
Szép estét! Érdeklődni szeretnék van e lehetőség még Curves klub nyitására még Budapesten? Válaszát előre is köszönöm
Partnereket keres a Curves
Kedves Eszter! A budapesti Curves helyszíneket itt találja, ha pedig saját Curves klubjának megnyitását tervezné, akkor ide kattintva talál további információt,...
Partnereket keres a Curves
Nagyon tetszik! Érdeklődnék,hogy Budapesten van-e ilyen klub? Ha igen akkor hol van? Szeretnék én is jelentkezni.Eszter
Szépségközpont egyszerűen
A GrupoConcept 9. születésnapja Április elején tartotta fennállásának kilencedik évfordulója alkalmán rendezett összejövetelét a BodyConcept és DepilConcept...
Húsz éves a magyar High-Care
High Care Studio Veszprém: Óváros tér 1.