Kényelem, minőség és ár-érték arány
- Kawa Jaff, regionális igazgató, EMEA régió, Little Caesar Enterprises, Inc.
A világ harmadik legnagyobb pizzérialánca, a Little Caesars nemrégiben, az idei év elején jelentette be, hogy Európát vette célba nemzetközi terjeszkedésének következő állomásaként. Ezzel egyidőben megkezdte olyan franchise partnerek felkutatását, akik megnyitnák az első zászlóshajó üzleteket, és bevezetnék a márkát a kiválasztott első két európai piacon, Magyarországon és Lengyelországban. A magyarországi franchise toborzás következő lépéseként az amerikai franchise központ képviselői Budapestre látogatnak az érdeklődőkkel való személyes megbeszélés érdekében – ennek kapcsán kérdeztük Kawa A. Jaff regionális igazgatót az egyedi vállalkozási lehetőségről, valamint a hazai vállalkozókat leginkább érdeklő kérdésekről.
Franchising.hu: Miben különleges, illetve mitől különbözik a Little Caesars koncepciója a versenytársakhoz képest?
Kawa Jaff: A Little Caesars koncepció három jól meghatározott jellemzőre, értékre épül: kényelem, minőség és ár-érték arány. A kényelem abban jelenik meg, hogy nem kell várni. Van például egy termékkategóriánk, a Hot-n-Ready, amit a gyakorlatban úgy kell elképzelni, hogy a vásárló betér hozzánk bármikor a nap folyamán, és 30 másodperc múlva már ki is fordult az üzletből egy nagy doboz, gőzölgő pizzával a kezében. A Hot-n-Ready biztosítja, hogy a legnépszerűbb pizzák mindig azonnal elérhetőek legyenek, de emellett egyedi pizzákat is rendelhetnek a vendégek, melyek elkészítése mindössze nyolc percet vesz igénybe.
A második érték, amit a Little Caesars képvisel, az a minőség. Kizárólag friss, minőségi és sosem fagyasztott alapanyagokat használunk. Paradicsomszószunk százszázalékban friss paradicsomból készül, a sajt és feltétek sem fagyasztva érkeznek a pizzériákba és a tészta – ami a legfontosabb összetevő – szintén az étteremben készül frissen.
És végül, a harmadik jellemző, az ár. Ugyan Magyarországon a végső fogyasztói árakat majd a jövőbeli franchise partnerrel közösen határozzuk meg, rendelkezünk a képességgel és technológiával, hogy magas minőségben és mégis versenyképes áron kínáljuk termékeinket.
Mindezt tartalmazza a know-how (amit maradéktalanul megosztunk franchise partnereinkkel), és ez az, amitől egyedi és versenyképes a Little Caesars – a legjobb ajánlat bármelyik piacon.
Mely országokban van már jelen a Little Caesars és mely piacok vannak a nemzetközi expanzió fókuszában?
Little Caesars pizzériával találkozhatnunk ma már az USA összes államában, valamint világszerte további 18 piacon. Magyarországhoz legközelebb Törökországban vagyunk jelen, azonban Európa – annak ellenére, hogy az elmúlt tíz évben megtripláztuk nemzetközi éttermeink számát – még meghódításra vár. Ezért jelenleg Magyarországra és Lengyelországra összpontosítunk, melyeket terveink szerint további piacok követhetnek majd a kontinensen.
Milyen étteremformátumok érhetőek el franchise partnerek számára Magyarországon, és milyen követelményeket állítanak a helyszínekkel szemben?
A tipikus Little Caesars éttermek alapterülete általában 75 és 100 m2 között van, ahol a legnagyobb terület a konyhának, sütőnek, a melegen tartó és kiszolgáló pultnak van fenntartva – a legtöbb ilyen üzlet mindössze 2-3 asztallal rendelkezik. A mi pizzéria koncepciónk elsősorban nem egy hagyományos, beülős éttermet jelent, inkább az elvitelre és házhozszállításra fókuszálunk. Ezért teszünk akkora hangsúlyt a gyorsaságra és kényelemre, illetve ennek köszönhetően is tudjuk alacsonyan tartani az étteremnyitáshoz szükséges befektetést.
Ezek alapján a forgalmas sétálóutcák, nevezetességek, busz- és vonatpályaudvarok, egyetemek, lakó- és irodaparkok, bevásárlóközpontok jelentik a legjobb helyszíneket. Fontos, hogy most, még a magyarországi toborzás elején sem kizárólag Budapestre koncentrálunk, Little Caesars étteremnyitás minden legalább 150-200 ezer fős városban lehetséges.
Milyen támogatásokra számíthatnak a franchise partnerek saját Little Caesars éttermük megnyitása előtt és után?
Először is átfogó képzési programot biztosítunk franchise partnereink és alkalmazottjaik számára. Átadjuk az egyedi LC know-how-t, képezzük őket és segítünk az üzleti tervezésben, értékesítési stratégiák kialakításában, egyéb területeken. Támogatást nyújtunk a partnereknek az étterem kialakításában, ahogyan annak népszerűsítésében és megismertetésében is a helyi fogyasztókkal. Számtalan marketing- és reklámanyaggal rendelkezünk, segítünk a legmegfelelőbb marketing stratégia megtervezésében és a leghatékonyabb csatornák kiválasztásában. Emellett egy marketing menedzsert is külön kijelölünk a számukra, aki a helyszínen segít az eredményes promócióban.
Sokféle eszköz áll rendelkezésünkre a franchise partnerek támogatásához, üzletük beindításához. De, ami talán még fontosabb, hogy nem hagyjuk magukra őket az étteremnyitás után sem. Folyamatos kutatásfejlesztéssel biztosítjuk számukra a megfelelő innovációt, támogatjuk őket disztribúciós hálózatuk kiépítésében, a költségek optimalizálásában, ahogyan megosztjuk a legjobb üzleti gyakorlatokat is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.