Milyen termékekről informálódunk leginkább a neten?

A felmérés alapján kiderült, hogy a magyar fogyasztók sokkal ritkábban bízzák vásárlásukat az interneten szerzett információkra az európai átlaghoz képest.
Szerda
2012.10.24.
A Nielsen felmérése szerint leginkább a szórakoztató elektronika, a háztartási gépek, és az utazások esetében bízzuk vásárlási hajlandóságunkat a világhálón szerzett információinkra.
 

Magyarországhoz képest huszonnyolc európai ország fogyasztói jóval nagyobb arányban vásárolnak internetes információk alapján annak ellenére, hogy tíz magyar fogyasztóból hatan osztják meg ismereteiket a világhálón az általuk megvásárolt termékről vagy szolgáltatásról. A Nielsen 56 országban végzett felméréséből az is kiderült, hogy a magyarok a szórakoztató elektronikai készülékek (32%), a háztartási gépek (31%) esetében, valamint szórakozásnál (26%), utazásnál (23%) és élelmiszervásárlásnál (20%) tájékozódik leginkább az interneten – a legtöbb esetben valamely közösségi portálon.

A magyarokhoz képest az internetes információk jóval nagyobb arányban befolyásolják a fogyasztók vásárlási döntéseit a többi vizsgált európai piacon. Például huszonnyolc európai országban átlagosan csaknem háromszor annyian alapozzák autó és ékszer vásárlását a világhálón olvasott információra, mint nálunk. De éttermeknél, kozmetikumoknál és babaápolásnál is a magyarországihoz viszonyítva több mint kétszeres az európai átlagos arány.

Az említett 28 országban a válaszadók átlag 48 százaléka mondta, hogy a következő egy évben Interneten olvasott információkra alapozza szórakoztató elektronikai készülék vásárlását is, és utazás, üdülés kiválasztását is. Hasonló értelemben egyaránt 46 százalék nevezte meg az elektromos háztartási gépekről, valamint a szórakozásról szóló, netről szerzett információkat. Ruházati cikkek és divatáru vásárlásánál 39 százalék az átlagos arány, élelmiszernél és italnál, továbbá étteremnél pedig 38-38 százalék.

Hazánkban legtöbben elektromos háztartási gépről tették fel tapasztalataikat a netre (21%). Utána szórakoztató elektronikai készülékről és utazásról/üdülésről (15-15). Következik a szórakozás (14), élelmiszer és ital (12), pénzügyi termék vagy bankolás, partnerkeresés (10-10), ruházati cikk és divatáru (9). Ettől eltérően oszlik meg a közösségi portálokon termékekről, és szolgáltatásokról chatelők aránya Európában. Huszonnyolc vizsgált ország átlagában leggyakoribb téma az utazás/nyaralás (26), a szórakozás (25), továbbá a háztartási gép (24), a chatelők esetében.

Forrás: Nielsen

(pcs)