Amerika elsőszámú családi étteremlánca
A Denny’s étteremlánc 1953-ban jött létre Dél-Karolina államban, majd egy évtizeddel később megnyitotta első franchise éttermét. Először 1967-ben értékesített nemzetközi licencet a hálózat, napjainkban pedig közel 2200 éttermet számlál világszerte, melyek közül már több mint 500 az Egyesült Államokon kívül található. Ezzel a Denny’s a világ legnagyobb családi étteremlánca, a tőzsdén jegyzett franchise hálózat egységei több mint 30 millió vendéget szolgálnak ki havonta. Több mint 60 éves múltja ellenére, a Denny’s az utóbbi években gyorsította fel igazán nemzetközi terjeszkedését, csak a 2009 és 2014 közötti öt éves időszakban 27,3 százalékkal növelte éttermei számát az Egyesült Államokon kívül. Ezt a dinamikus növekedést kívánja fenntartani a vállalat a jövőben is – többek közt új piacok meghódításával. Magyarországon egy Area Licence átvevőre támaszkodva jelenne meg a márka.
A Denny’s olyan mester franchise (Areaa Licence) átvevőt keres egy marketing orientált, az éttermi vendéglátás vagy kapcsolódó ágazatban tapasztalt partner személyében, aki bevezetné az amerikai márkát a magyar piacra, és vállalja legalább 5 étterem megnyitását 5 év alatt. Bár a Denny’s franchise rendszerében többféle üzletformátum is elérhető (70-800 négyzetméterig), így csak becslések elérhetők, de a franchise partnernek nagyjából 5 millió dollárral kell rendelkeznie a projekt megvalósításához. A franchise együttműködéshez kapcsolódó további díjak a havi royalty, ami a forgalom 5,25 százalékát teszi ki, valamint az értékesítés 3,75 százalékát kötelezően marketing- és reklámtevékenységre kell fordítani. A teljes befektetés – a tapasztalatok alapján – nagyjából 2 év alatt térül meg.
Mindezért cserébe a Denny’s átadja a több mint 60 éves know-how-t és részletesen kidolgozott fejlesztési folyamatokat. A vállalat az éttermek belső tervezése és kialakítása mellett segít a megfelelő helyszínek kiválasztásában, a piacra szabott marketingterv elkészítésében, valamint teljes körű oktatást biztosít. Ezutóbbira első ízben a vállalat székhelyén kerül sor egy 8-12 hetes képzés formájában a franchise partner, valamint a menedzsment legalább három tagja számára. Az étteremnyitások megfelelő levezénylése érdekében a franchise központ képviselői Magyarországra utaznak, és segítenek az utolsó simítások elvégzésében. A franchise partner az indulás után sem marad magára, online bármikor hozzáférhető oktató- és (folyamatosan frissített) marketing anyagok, központi operatív támogatás, minőségellenőrzési rendszerek és franchise partneri találkozók segítik a mindennapos működésben és fejlesztésben.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A gyors éttermek már nyugaton se olcsók
/2025.08.18.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
legolvasottabb
Mennyibe kerül egy McDonald’s?
/2022.02.02.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az EXTRA SERVICES nemzetközi franchise hálózat 2006 óta nyújtja szolgáltatásait Európa-szerte, és ma már 163 franchise egységgel és több mint 6400 partnerrel büszkélkedhet 15 EU-tagállamban.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Miért működik a DODO franchise-ban, és miben tér el a többi futár cégtől?
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.