Ismeretlen terület
A KFC (és többek közt a Pizza Hut, valamint Taco Bell) márkákat tulajdonló Yum! Brands vállalat azon ötlete, hogy Tibetben bővítse csirkés márkája köré épített étteremhálózatát onnan jött, hogy egy sor regionális botrány és marketing hiba rontotta a KFC eredményét a Tibetet is magába foglaló kínai régióban. A Yum Brands kínai divíziója átszervezésekkel és üzletnyitásokkal próbálja ellensúlyozni a csökkenő értékesítéseket egyik legnagyobb piacán, középtávon pedig még több franchise partner bevonása és a jelenlegi 6.900 étterem (amiből 4.900 KFC) közel háromszorosára, 20 ezer egységre növelése a cél. Ennek részeként nyílik a tibeti étterem is a fővárosban, Lhászában, várhatóan 2016 közepén.
A KFC valójában már több mint egy évtizede előállt a tibeti megjelenés gondolatával, azonban akkor végül úgy nyilatkoztak a vállalat részéről, hogy „gazdaságilag nem volt ésszerű belépni a régióba”, valamint – sok érdekvédő csoport mellett – Tibet spirituális vezetője, a Dalai Láma is rosszallását fejezte ki a Yum Brands terveit illetően. Az amerikai Yum azonban már egy ideje további növekedési lehetőséget keresett Kínában, és a választ a KFC éttermek, a régió kisebb és kevésbé fejlett városaiba történő eljuttatásában találta meg – amibe pedig kiválóan illeszkedik Tibet is.
„Mielőtt a KFC a tibeti megjelenés mellett döntött volna, már volt néhány gyorsétterem lánc Tibetben, mint pl. a Dicos” – mondta el az első, 540 négyzetméteres lhászai KFC-nek otthont adó bevásárlóközpont menedzsere, utalva a számos helyen jelenlévő kínai (szintén csirkés) étteremláncra. „A tibeti fogyasztók elfogadják a rántott csirkét és a hamburgereket is.” Mindenesetre a KFC már most tibeti ”lábnyomának” szélesítését tervezi egy 4,67 hektár alapterületű hűtőház formájában, ami Lhásza külvárosában épülhet fel, és a régió jobb ellátását hivatott biztosítani.
KFC étterem első ízben 1987-ben nyitotta meg kapuit Kínában, a Tiananmen tér közelében, amivel a Yum Brands az első nyugati gyorséttermi vállalat lett, amely sikeresen jelent meg az országban. A KFC éttermek, az amerikai berendezéssel és dizájnnal tisztább és jobb minőségű vendéglátóhelyek látszatát keltették, mint a helyi étkezdék, így hamar ikonná váltak az étterembe egyébként ritkán járó fogyasztók szemében.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.