Ismeretlen terület
A KFC (és többek közt a Pizza Hut, valamint Taco Bell) márkákat tulajdonló Yum! Brands vállalat azon ötlete, hogy Tibetben bővítse csirkés márkája köré épített étteremhálózatát onnan jött, hogy egy sor regionális botrány és marketing hiba rontotta a KFC eredményét a Tibetet is magába foglaló kínai régióban. A Yum Brands kínai divíziója átszervezésekkel és üzletnyitásokkal próbálja ellensúlyozni a csökkenő értékesítéseket egyik legnagyobb piacán, középtávon pedig még több franchise partner bevonása és a jelenlegi 6.900 étterem (amiből 4.900 KFC) közel háromszorosára, 20 ezer egységre növelése a cél. Ennek részeként nyílik a tibeti étterem is a fővárosban, Lhászában, várhatóan 2016 közepén.
A KFC valójában már több mint egy évtizede előállt a tibeti megjelenés gondolatával, azonban akkor végül úgy nyilatkoztak a vállalat részéről, hogy „gazdaságilag nem volt ésszerű belépni a régióba”, valamint – sok érdekvédő csoport mellett – Tibet spirituális vezetője, a Dalai Láma is rosszallását fejezte ki a Yum Brands terveit illetően. Az amerikai Yum azonban már egy ideje további növekedési lehetőséget keresett Kínában, és a választ a KFC éttermek, a régió kisebb és kevésbé fejlett városaiba történő eljuttatásában találta meg – amibe pedig kiválóan illeszkedik Tibet is.
„Mielőtt a KFC a tibeti megjelenés mellett döntött volna, már volt néhány gyorsétterem lánc Tibetben, mint pl. a Dicos” – mondta el az első, 540 négyzetméteres lhászai KFC-nek otthont adó bevásárlóközpont menedzsere, utalva a számos helyen jelenlévő kínai (szintén csirkés) étteremláncra. „A tibeti fogyasztók elfogadják a rántott csirkét és a hamburgereket is.” Mindenesetre a KFC már most tibeti ”lábnyomának” szélesítését tervezi egy 4,67 hektár alapterületű hűtőház formájában, ami Lhásza külvárosában épülhet fel, és a régió jobb ellátását hivatott biztosítani.
KFC étterem első ízben 1987-ben nyitotta meg kapuit Kínában, a Tiananmen tér közelében, amivel a Yum Brands az első nyugati gyorséttermi vállalat lett, amely sikeresen jelent meg az országban. A KFC éttermek, az amerikai berendezéssel és dizájnnal tisztább és jobb minőségű vendéglátóhelyek látszatát keltették, mint a helyi étkezdék, így hamar ikonná váltak az étterembe egyébként ritkán járó fogyasztók szemében.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A gyors éttermek már nyugaton se olcsók
/2025.08.18.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
legolvasottabb
Mennyibe kerül egy McDonald’s?
/2022.02.02.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az EXTRA SERVICES nemzetközi franchise hálózat 2006 óta nyújtja szolgáltatásait Európa-szerte, és ma már 163 franchise egységgel és több mint 6400 partnerrel büszkélkedhet 15 EU-tagállamban.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Miért működik a DODO franchise-ban, és miben tér el a többi futár cégtől?
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.