Még közelebb az országos lefedettség
Ahogy arról korábban a Franchising.hu is beszámolt, a Coffeeshop Company hálózat utolsó kávéházi licenceinek értékesítése zajlik Magyarországon, és most egy újabb várossal lett rövidebb az elérhető területek listája. A kapuit jövő hét elején megnyitó miskolci egység a bécsi alapítású és az osztrák kávékultúrára építő kávézólánc 22. magyarországi tagja. A magyarországi mester franchise jogokat birtokló Tizia Csoport elmondta, hogy a 22 kávéházzal és – az ország bármely pontján, gyakorlatilag bármikor ”bevethető” – öt mobil kávézóval az országos lefedettség már majdnem teljes egészében megvalósult. Ennek eredményeként a kávézólánc már szelektíven, elsősorban a ”kiemelt” helyszíneken keres franchise partnereket – nagyjából fél tucat városban, valamint Budapest egyes kerületeiben. A ”lukak betömködése” mellett pedig erre nagyobb hangsúlyt kap a meglévő hálózat fejlesztése.
December 11-én nyit Miskolcon a Coffeeshop Company legújabb magyarországi tagja. A kávézólánc hazánkban teljes egészében franchise átvevőkre támaszkodva fejleszti hálózatát, mely immár 17 franchise partnert számlál. A már működő egységek mellett a hálózat már előértékesített franchise jogokat Győr és Pécs városára, valamint 2 fővárosi licence is megváltásra került, az elérhető franchise jogok, és még lefedetlen területek száma tehát egyre csökken. „Az országos lefedettség elérését további 8 Coffeeshop Company licence értékesítésével tervezzük Magyarországon, szabad városok még Nyíregyháza, Kecskemét, Székesfehérvár, Békéscsaba, Veszprém és Kaposvár, valamint Budapesten is látunk potenciált további 1-2 kávézó megnyitására” – mondta el Szabó Gyula, a magyarországi hálózatfejlesztés vezetője. Minden franchise partner területi kizárólagosságot élvez, ami biztosítja, hogy nem nyílik egy másik Coffeeshop Company a saját meghatározott területén (város, megye vagy a fővárosban a kávézó vonzáskörzete).
Tekintettel az egyre korlátozottabban elérhető szabad területekre, a kávézólánc már egyéni megállapodásokat köt a jövőbeni franchise partnerekkel – nagy figyelmet fordítva a helyszínre, ugyanis „Az eredményes működéshez a legfontosabb az elérhetőség és a minőség” – tudtuk meg Szabó Gyulától. Egy Coffeeshop Company kávézó megnyitásához szükséges befektetés az üzlethelyiség mellett függ a választott üzletformátumtól (a piaci trendek alapján jelenleg a kisebb, 30-40 négyzetméteres, 15-20 ülőhellyel rendelkező kávézók népszerűbbek), valamint a műszaki állapottól. Így a szükséges indulótőke igen széles skálán mozoghat, a 12-15 millió forint körüli befektetéstől akár egészen az 50 millió forintos kategóriáig.
A központi támogatási rendszer keretében a Coffeeshop Company már az együttműködés elején elkészíti a franchise partner kávézójára szabott pénzügyi és üzleti tervet, valamint a későbbiekben segít a célkitűzések megvalósításában is, hogy a franchise partner vállalkozása minél hamar nyereségessé váljon. A bevételek Magyarországon átlagosan 3-12 hónapot követően haladják meg a költségeket, a teljes befektetés megtérülése pedig már 2-3 év után megvalósul.
Az országos lefedettség felé közeledve, a Coffeeshop Company egyre nagyobb figyelmet tud szentelni a belső, rendszerszintű fejlesztéseknek is. Ennek eredménye az új központi operatív csapat, a közeljövőben útnak induló, aktívabb marketingtevékenység, az önálló termékfejlesztés vagy a felfrissített arculat és design. Ez utóbbi már a mostani, miskolci kávézó kialakításának is alapjául szolgált, és a jövőbeni kávézók is ez alapján indulhatnak útra.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.